Äggdonation 2021
Hej, jag och min sambo planerar äggdonation 2021. Har redan varit i kontakt med olika kliniker i hela världen, och vill gärna dela erfarenheter med andra.
Hej, jag och min sambo planerar äggdonation 2021. Har redan varit i kontakt med olika kliniker i hela världen, och vill gärna dela erfarenheter med andra.
Åh nej Grodan! Åh jag hoppas verkligen att det lilla livet håller sig kvar! Ibland kan ju de mest märkliga graviditeter lyckas hur bra som helst.
Fick själv nyss meddelande att vi fick bara 1 (av 8) blastocyster i frysen idag. Så nu har i alltså 2 st 3-dagars och 1 st 5-dagars.
Känns lite snopet på ett sätt, så vi ju hade 15 ägg varav 10 befruktades. Men å andra sidan är det ju ofta ett eller två embryon som garanteras på många kliniker, så tre får man väl vara nöjd med.
Imorgon VUL, så får vi se när vi ska sätta in vad sen.
Jag håller verkligen tummar och tår att det går bra för er Grodan!!!
Tack för alla tummar och tår! Ni är så snälla!
Det kom och gick i går precis som i måndags. Kraftig blödning, en större klump o nån mindre. Blödningen slutade tvärt efter nån timme sen inget mer sen dess. Så ja, jag vet inte vad som händer.
Har pratat med kliniken och jag fortsätter med medicinerna till tisdag då jag har nästa ultraljud. Då borde man kunna se om det gått åt pipan eller inte. Så försöker hålla ut till dess helt enkelt.
Åh hoppas hoppas att det fortfarande ser bra ut för dig ändå Is i magen i denna situation är inte lätt,men en stor styrkekram till dig!
Här har blodet kommit för mig med igen,inte mycket men precis som förut med den molande stickande känslan jag nu får sån ångest över.
Ja,i detta läge är det ibland mer på gott än ont att ha arslet fullt med jobb jo. Inget mera blod idag?
Ja det tär mentalt,men var mer aktiv igår än jag har varit sen sjukskrivningen börja,kanske därför det börja igen oxå. Och jag får en indikation på att det verkligen inte är tajm att börja träna igen, jag som längtar så. Men bebis går först.
Lumila, hur gick det på ultraljudet?
Är ganska säker på att ägget fäst nu. Haft ett par välbekanta hugg i livmodern när jag rest mig idag, samt metallsmak i munnen och ökad törst. Första gången jag bestämt mig för att vänta både med blodprov och gravtest för att undvika ångesten det för med sig att få ett plus och vänta på missfallet. Får se hur det går, rent logiskt borde jag ju oroa mig lika mkt ändå eftersom jag ändå börjar bli ganska van vid att tolka gravsymtom. Men men...
Är ganska säker på att ägget fäst nu. Haft ett par välbekanta hugg i livmodern när jag rest mig idag, samt metallsmak i munnen och ökad törst. Första gången jag bestämt mig för att vänta både med blodprov och gravtest för att undvika ångesten det för med sig att få ett plus och vänta på missfallet. Får se hur det går, rent logiskt borde jag ju oroa mig lika mkt ändå eftersom jag ändå börjar bli ganska van vid att tolka gravsymtom. Men men...
Har en fråga om progynon. Ätit sedan 14:e februari och ska till Gynhälsan nästa vecka. Ni som ätit progynon eller liknande, hur mådde/ mår ni av det?
Jag är extremt trött och illamående men har förhoppningar att det vänder och att det minskar på "biverkningarna". Även svullen i händer/ fötter och även lite i ansiktet.
Det är ju bara att stå ut kan jag tro :)
Har en fråga om progynon. Ätit sedan 14:e februari och ska till Gynhälsan nästa vecka. Ni som ätit progynon eller liknande, hur mådde/ mår ni av det?
Jag är extremt trött och illamående men har förhoppningar att det vänder och att det minskar på "biverkningarna". Även svullen i händer/ fötter och även lite i ansiktet.
Det är ju bara att stå ut kan jag tro :)