• Anonym (Upprörd)

Felaktigt testresultat

Finns det någon här som fått felaktig provsvar?

För ett tag sen ringde bm och sa att jag har klamydia. Jag visste att det inte är möjligt men hon lät bara nedvärderande när jag sa ifrån.

Sen så sa hon att jag måste prata med min man och antydde att någon av oss har något att berätta för den andra. Väldigt oprofessionellt.

Efter mycket om och men gick hon med på att boka in ett nytt test.

• Svar på tråden Felaktigt testresultat
  • Anonym (J)

Hoppas att du har rätt annars vet du ju vad som hänt.

• Miss Skywalker
    Anonym (Upprörd) skrev 2021-01-30 19:55:47 följande:
    Varit gifta i flera år. Ingen av oss har varit otrogen, han är lika upprörd som jag över deras tabbe och attiyd.
    Det kommer att bli ett hårt uppvaknande när du inser att man aldrig kan vara säker på någon..
  • Anonym (Emma)

Varför tog du ett klamydiatest från första början då?

• Anonym (Upprörd)
    Anonym (Emma) skrev 2021-01-30 21:12:41 följande:

Varför tog du ett klamydiatest från första början då?

På grund av oförklarliga symtom, hon testade för flera saker, kallade det "rutin".
  • Anonym (Tuss)

MKT mer sannolikt att det är otrohet än felaktigt testsvar skulle jag tippa... tyvärr.

• Anonym (misstänksam)

Av ren nyfikenhet, sökte du vård pga symptom eller är du gravid och bm har tagit rutin prover? om du sökte själv, vad tror du att det är för diagnos om du inte litar på bm bedömning?

• Anonym (A)

Minns inte hur man tar testet? Om det är blodprov så kan det visa fel ibland.

• Anonym (Tuss)
    Anonym (A) skrev 2021-01-31 05:12:26 följande:

Minns inte hur man tar testet? Om det är blodprov så kan det visa fel ibland.

Det är inte blodprov utan kisstest
Svar på tråden Felaktigt testresultat