• Anonym (Upprörd)

Felaktigt testresultat

Finns det någon här som fått felaktig provsvar?

För ett tag sen ringde bm och sa att jag har klamydia. Jag visste att det inte är möjligt men hon lät bara nedvärderande när jag sa ifrån.

Sen så sa hon att jag måste prata med min man och antydde att någon av oss har något att berätta för den andra. Väldigt oprofessionellt.

Efter mycket om och men gick hon med på att boka in ett nytt test.

• Svar på tråden Felaktigt testresultat
  • Anonym (Upprörd)
    Anonym (H) skrev 2021-02-01 08:05:44 följande:

TS, det är ingen idé att bli upprörd förrän ni har svar på nästa test. Ibland visar test fel och det är inte läkarens fel. Det är extremt ovanligt, så jag förstår henne.

Visar nästa test att du inte har klamydia så har ni bara haft en väldans otur med det förra testet.

Jag är upprörd över hennes oprofessionella attityd, hon kunde ha berättat resultatet utan att pika om att någon av oss har något att berätta etc.
  • Anonym (Upprörd)
    Anonym (wo) skrev 2021-02-01 08:04:56 följande:

För att hon är en verklighetsförnekare.

Tror inte hon kommer upplysa oss om nästa positiva provsvar heller.

Det är jag visst inte, jag känner min man och hade han haft något att dölja hade han knappast varit så lugn.
  • Anonym (H)
    Anonym (Upprörd) skrev 2021-02-01 08:10:49 följande:

Jag är upprörd över hennes oprofessionella attityd, hon kunde ha berättat resultatet utan att pika om att någon av oss har något att berätta etc.

Det var väl gulligt sagt av henne?
  • Anonym (wo)
    Anonym (Upprörd) skrev 2021-02-01 08:11:54 följande:
    Det är jag visst inte, jag känner min man och hade han haft något att dölja hade han knappast varit så lugn.
    För din skull hoppas jag att du har rätt.
  • Anonym (wo)
    Anonym (H) skrev 2021-02-01 08:56:51 följande:
    Det var väl gulligt sagt av henne?
    Gulligt?
    Vad var det som var gulligt med det?
  • Anonym (X)
    Anonym (Upprörd) skrev 2021-02-01 08:08:54 följande:

Ja, de krävde att båda testas om jag skulle få göra om.

Kommer du fortfarande tro det är felaktigt när båda testar positivt?
  • Anonym (H)
    Anonym (wo) skrev 2021-02-01 08:59:23 följande:

Gulligt?

Vad var det som var gulligt med det?

Att uppmuntra er att prata ut om det. En del kanske blir rädda och tror att de blivit drogade och våldtagna, eller jag vet inte.
  • Anonym (Hur vet du)
    Anonym (Upprörd) skrev 2021-02-01 08:11:54 följande:

Fast hur vet du att han inte hade varit lugn? Är det ofta han försökt ljuga för dig eller?

Jag hoppas båda era tester kommer visa på negativt, men det är nog inget du kallt skall räkna med. Att mörka ett snedsteg på fyllan tex, som skett en gång för sin partner är inget svårt, och en del är till och med duktiga på att mörka att dom har en affär med någon annan. Det räcker med en gång för att kunna få en könssjukdom man då tar med sig hem.

Har själv fått klamydia av en pojkvän. Inte bara det utan herpes också.... Märktes ingenting alls på honom att han vänstrat. Fick reda på allt eftersom i efterhand att han inte varit särskilt trogen. Var alltså inte alls bara en gång på fyllan som han drog till med efter faktumet.. Märktes som sagt inget på honom att han dolde saker. Andra pojkvänner jag haft har jag inte haft några problem med att uppmärksamma att dom ljuger om något, det har varit uppenbart. Men just honom? Nada tecken på det, eller misstänksamma beteenden. Sen har jag skämmigt nog själv varit otrogen en gång på fyllan mot en pojkvän, beslutade att aldrig säga något om det och han märkte ingenting. Han fick aldrig reda på det. Det var lätt att bara låta bli att säga något, blev lite förvånad över hur lätt det faktiskt var.
  • Anonym (Upprörd)
    Anonym (Hur vet du) skrev 2021-02-01 09:03:51 följande:

Fast hur vet du att han inte hade varit lugn? Är det ofta han försökt ljuga för dig eller?

Jag hoppas båda era tester kommer visa på negativt, men det är nog inget du kallt skall räkna med. Att mörka ett snedsteg på fyllan tex, som skett en gång för sin partner är inget svårt, och en del är till och med duktiga på att mörka att dom har en affär med någon annan. Det räcker med en gång för att kunna få en könssjukdom man då tar med sig hem.

Har själv fått klamydia av en pojkvän. Inte bara det utan herpes också.... Märktes ingenting alls på honom att han vänstrat. Fick reda på allt eftersom i efterhand att han inte varit särskilt trogen. Var alltså inte alls bara en gång på fyllan som han drog till med efter faktumet.. Märktes som sagt inget på honom att han dolde saker. Andra pojkvänner jag haft har jag inte haft några problem med att uppmärksamma att dom ljuger om något, det har varit uppenbart. Men just honom? Nada tecken på det, eller misstänksamma beteenden. Sen har jag skämmigt nog själv varit otrogen en gång på fyllan mot en pojkvän, beslutade att aldrig säga något om det och han märkte ingenting. Han fick aldrig reda på det. Det var lätt att bara låta bli att säga något, blev lite förvånad över hur lätt det faktiskt var.

Lugn inför att testas själv alltså.
  • Anonym (Upprörd)
    Anonym (X) skrev 2021-02-01 09:01:35 följande:

Kommer du fortfarande tro det är felaktigt när båda testar positivt?

Det kommer inte hända.
Svar på tråden Felaktigt testresultat