• Anonym (A)

Dumpad

Jag orkar inte. Det onda tar inte slut. Ältar och lider. Varför blev det så här. Fick inga svar. Det har gått ett par månader men ångesten river fortfarande.

• Svar på tråden Dumpad
  • Anonym (Fågelblå)
    Anonym (A) skrev 2021-03-03 20:11:04 följande:

Jag har fastnat.

Han har inte burit mig.

Jag är en känslomänniska. Är nedbruten absolut..

Tror du att det är pga alla dina känslor som han har lämnat dig? Är det ditt beteende som du fastnat i som fått honom att gå?

Det låter väldigt jobbigt att leva med någon som ältar och ältar och inte kommer vidare och inte heller verkar agera för att förändra måendet.
  • Anonym (A)

Nej det är inte därför..

Jag ältar för att jag gav allt. Trodde på oss. Får inte alla svar. Mycket var oklart. Känslan av att bli lurad liksom.

• Anonym (Fågelblå)
    Anonym (A) skrev 2021-03-03 20:36:51 följande:

Nej det är inte därför..

Jag ältar för att jag gav allt. Trodde på oss. Får inte alla svar. Mycket var oklart. Känslan av att bli lurad liksom.

Om du börjar med att skriva fulla meningar kanske vi kan hjälpa dig mer. 

Hittills har du skrivit att du är dumpad, du vet inte varför, han har inte gett dig några svar varför och du är djupt olycklig. Vad sa han den dagen han gick? Vad kan du komma ihåg, så här efteråt, att han gav för signaler att han var på väg bort?
  • Plupp73
    Anonym (A) skrev 2021-03-03 20:11:04 följande:

Jag har fastnat.

Han har inte burit mig.

Jag är en känslomänniska. Är nedbruten absolut..

Hej igen!

Utan att överhuvudtaget känna dig, och efter att ha läst fragmentariska meningar här, så funderar jag på om du har en sk otrygg ambivalent anknytning. Det innebär att man "ger allt" känslomässigt i en relation, och knyter an oerhört starkt, med ett starkt behov av bekräftelse och kontakt.

Avvisande som det du varit med om brukar ge denna typ av reaktion. Man vill ha ett svar, och fastnar...

Fundera på hur tidigare relationer sett ut i ditt liv, till partners, vänner, hur din ursprungliga familj betett sig.

Läs om denna anknytning, kanhända har jag helt fel. Känner mest att något gjort att du fastnat i dig själv, och jag tror inte att det alltid beror på relationen.
  • Anonym (A)

Ja delar av ambivalent anknytning stämmer.

Jag gav allt. Mitt liv ändrade jag.Hoppades o trodde på honom så här länge. Älskade. Sökte bekräftelse. Ville att han skulle stå upp för mig o vid min sida.

Jag är nedbruten o fungerar inte.

• Anonym (...)

Men vad säger han då? Något måste han ha sagt?

• Anonym (A)

Fruktansvärd ångest. Blir sämre o sämre. Mår så dåligt

• Plupp73
    Anonym (A) skrev 2021-03-13 17:30:32 följande:

Fruktansvärd ångest. Blir sämre o sämre. Mår så dåligt

Sök hjälp.
  • Anonym (A)

Jag har det. Men piller hjälper inte, mår lika dåligt. Även psykolog men bara var tredje vecka.

Jag saknar honom o gråter av smärtan varje dag

• Anonym (A)

Jag fick ta medicin och går fortfarande hos kurator. Absolut detta med anknytning, tar det så hårt att bli lämnad. Har blivit lämnad förr och då räknas även dödsfall och vänner som svikit.
    Hur mår du? 

• Anonym (A)

Det var ingen bra relation. Det var som om jag inte fattade det då, jag ville verkligen att det skulle vara bra. han behandlade mig illa. Han kunde låta bli att svara mig, kunde ställa in träffar av konstiga anledningar, ville inte att vi skulle synas offentligt. så visst hade han nån annan. 

• Anonym (A)

Nej inte läst så mycket förrän nu. Det var psykisk misshandel och jag mår dåligt över att jag fastnade i det så länge. Man skäms nästan på nåt vis. 

Svar på tråden Dumpad