• Anonym (A)

Dumpad

Jag orkar inte. Det onda tar inte slut. Ältar och lider. Varför blev det så här. Fick inga svar. Det har gått ett par månader men ångesten river fortfarande.

• Svar på tråden Dumpad
  • Anonym (vänligtråd)

Dags att gå vidare.. det är okej.. även om det hade kännts bättre med avslut, så får man inte alltid det av den andre.. man får ge sig själv avslutet och gå vidare. Annars förstör man sin egen hälsar <3

• Anonym (A)

Kan inte. Hamnat i depression. Mår hemskt. Ältar. Panikångest. Värk.

Så många smällar nu på rad. Klarar det inte. Saknar

• Anonym (Kram!)
    Anonym (A) skrev 2021-01-31 18:36:20 följande:

Kan inte. Hamnat i depression. Mår hemskt. Ältar. Panikångest. Värk.

Så många smällar nu på rad. Klarar det inte. Saknar

Du har ont nu och det är ok.
    Ge det tid och var snäll mot dig själv.
    Ta en dag i sänder. 
    Om du orkar, distrahera dig med någon aktivitet så du kommer bort från tankarna och ältandet ett tag.

Om du behöver, hitta någon att prata med, kanske någon vän eller terapeut ifall det är svårt komma vidare.

Ha hopp. Det var inte meningen denna gången men när du är redo kommer det komma in någon ny. Nu behöver du läka och hitta glädjen igen.

Kram Hjärta
  • Anonym (Anonym)

Känner så med dig..

Jag genomlider samma sak men ligger nog lite efter dig då det endast är 1,5 månad sen det tog slut på riktigt. En destruktiv relation som tog slut, förmodligen för det bästa men än hur mycket jag intalar mig det så äter ångesten upp mig. Saknar. Lider. Funderar på hur jag kommer må den dagen han träffar en ny. Vilket inte verkar vara långt bort. Jag försöker tänka att det blir bättre. Någon gång. Måste orka nästa andetag. Och så ett till. Försöker att inte gå så mycket längre i tankarna än att tänka på här och nu. Lägga band på mig för att inte höra av mig. Gjorde det största misstaget att böna och be. Det tog hårt på min självrespekt och självkänsla. Hamna inte där... försök att se ditt eget värde. Försök att ta nästa andetag. Gråt när det gör ont. Vi klarar det här tillsammans. Du är inte ensam

• Anonym (B)
    Anonym (Anonym) skrev 2021-01-31 19:38:29 följande:

Känner så med dig.. . Gjorde det största misstaget att böna och be. Det tog hårt på min självrespekt och självkänsla. Hamna inte där...

TS, du är inte ensam..

2 månader här..Och samma misstag... Man lär sig
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (B) skrev 2021-01-31 20:51:23 följande:

TS, du är inte ensam..

2 månader här..Och samma misstag... Man lär sig

Hur reparerar man skadan att man sjunkit så lågt och bönat och bett? Kanske främst mot mig själv för min självrespekt och mitt egna värde är under isen..
  • Anonym (Kram!)
    Anonym (Anonym) skrev 2021-01-31 20:56:18 följande:
    Hur reparerar man skadan att man sjunkit så lågt och bönat och bett? Kanske främst mot mig själv för min självrespekt och mitt egna värde är under isen..
    Genom att acceptera att du agerade utifrån känslor du hade i stunden vilket inte är något att skämmas för.
    Det är ingen skada och du har inte sjunkit lågt, tvärtom tycker jag.
    Du vågade visa hur mycket du känner och ville ha kvar kärleken/relationen.
    Du fick ett nej där men du var i alla fall inte rädd att visa och berätta om dina känslor.

Har själv visat hur mycket jag känner i vissa situationer men inte fått det besvarat, insåg att jag ändå hellre vill leva fullt ut och tillåta alla känslor jag har och fortsätta visa dem om jag känner för det.
    Kommer välja någon i framtiden som är lik mig där :).

PS: Har du sett Annie Lennox video "walking on broken glass"? Kanske ingen tröst just nu, men tänkte mest om man aldrig visar vinner man inget heller <3
    Finns på youtube ;)
  • Anonym (B)
    Anonym (Anonym) skrev 2021-01-31 20:56:18 följande:

Du ska erkänna att du gjorde misstag fast med honom . Att böna och be är mänskligt. Vi bytter inte partner varje dag.. Vi är värdefulla. Du har känslor. Och det är normalt.

Du ska vara stolt över dig. Kolla här

• Anonym (Jo)

All styrka till dig 

Kram

• Anonym (A)

Jag har inte upplevt sån passion. Kommer nog inte göra det fler gånger heller. Vill ju vara med honom.. min kropp värker.. ångesten bränner, tårarna rinner..

Svar på tråden Dumpad