Lön 25-35 år
Vad tjänar ni som är mellan 25-35 år? Och vad jobbar ni med?
Vad tjänar ni som är mellan 25-35 år? Och vad jobbar ni med?
27, laboratorieingengör ca 32000/mån.
Undrar alltid när jag ser trådar om lön hur svenskar kan vara så skuldsatta. Med dom löner som dom flesta har borde dom ju inte ens behöva låna och ha minst en miljon på banken. Tror att det är därför vi har fått en sån högersväng i Sverige. Vi har fått en stor förmögen medelklass som inte fattar hur låginkomsttagare har det.
Undrar alltid när jag ser trådar om lön hur svenskar kan vara så skuldsatta. Med dom löner som dom flesta har borde dom ju inte ens behöva låna och ha minst en miljon på banken. Tror att det är därför vi har fått en sån högersväng i Sverige. Vi har fått en stor förmögen medelklass som inte fattar hur låginkomsttagare har det.
28 år, marknadsföring, 33 000 kr/mån.
Medellönen för en heltid, alla åldersgrupper är ca 34.000kr. Hur menar du att man ska köpa en villa för säg 3 miljoner utan lån? Samtidigt som CSN ska betalas tillbaka och man lever ett normalt liv? Lägg till en miljon sparat på banken också som du menar är så lätt. Visa uträkningen istället för att vräks ut dig floskler om att ?folk borde? kunna göra det ena och det andra.
35 år, lärare lön 39,500. Ledigt alla lov.
Månadslön på ca 80.000 kr. Har en liten del som varierar. Bonus på helårsbasis mellan 10-100% av årslönen.
Jobbar med risk på bank.
Glömde säga att jag fyller 31 i år.
Receptionist via bemanningsföretag 2006-2016: 22000 när jag slutade.
Administratör via bemanningsföretag, 2016-2018: 26000
Administratör, Fast anställd på företaget jag senast hyrdes ut till, 2018-nutid: 32000