Lön 25-35 år
Vad tjänar ni som är mellan 25-35 år? Och vad jobbar ni med?
Vad tjänar ni som är mellan 25-35 år? Och vad jobbar ni med?
Kör du samma snack på jobbet med? ?Om inte jag får som jag vill så blaha blaha?.
Sorry men tyvärr är det inte en position man är i som ssk.
Det där är inkl bonus pga natt/helgjobb. Utan bonus, om jag vill jobba enbart dagtid inom min region, ynka 27400... så pinsamt dåligt betalt!!! När jag gick ut 18 var ingångslönen 25500...
Kör du samma snack på jobbet med? ?Om inte jag får som jag vill så blaha blaha?.
Sorry men tyvärr är det inte en position man är i som ssk.
Nyfiken.
Hur många timmar i veckan extra tar det dig att transportera dig dit?
Hur mycket högre transportkostnader?
Min svägerska försökte sig på samma sak som du men det var ju en rejäl tankevurpa eftersom hälften av lönehöjningen rök bara i transport, andra hälften i minskad tid med familj och att hinna laga mat etc.
Tjänar 34 500 kr som projektingenjör (maskiningenjör i grunden). Är 34 år gammal.
Jag är 32 år, kandidatexamen i beteendevetenskap, magisterexamen i journalistik (så utbildad beteendevetare och journalist), men har för närvarade titel kommunikatör. 35 000 i lön. Jag började jobba sent och det är verkligen konkurrens om jobbet så det har tagit ett tag att både få ett stabilt jobb och lön, men nu känns det bra.
Ursäkta men har du den där attityden på ditt jobb? Glad jag inte jobbar med dig =) Hur vet du vilken position man är i som ssk??? Vilket skitsnack som tror du vet det haha.
Jo så fungerar det i vården, är man trogen regionen och vill vuba sig får man ofta den betald. Nu vet du det också, du som redan trodde du visste allt.
Det är ju faktiskt precis så det är inom vården. Varför tror du inte att man kan vara i den positionen som ssk?
Jag begriper att man kan få vidareutbildningen betald. Det var inte det jag menade men min poäng flög över huvudet.
Tänk större - hur ska du rimligen kunna ta stora kliv i lön i ett yrke och med en arbetsgivare som inte värdesätter kompetens utan spelar ut alla ssk mot varandra? Tyvärr kommer det aldrig att gå. Lönespridningen mellan ?bästa? och ?sämsta? ssk är alldeles för låg för att motivera det slit ni får stå ut med.
Jag har fyrdubblat min lön sen examen. Men det var inte genom att sitta med armarna i kors och kräva saker. Först måste man leverera och stå ut från mängden.
Jag begriper att man kan få vidareutbildningen betald. Det var inte det jag menade men min poäng flög över huvudet.
Tänk större - hur ska du rimligen kunna ta stora kliv i lön i ett yrke och med en arbetsgivare som inte värdesätter kompetens utan spelar ut alla ssk mot varandra? Tyvärr kommer det aldrig att gå. Lönespridningen mellan ?bästa? och ?sämsta? ssk är alldeles för låg för att motivera det slit ni får stå ut med.
Jag har fyrdubblat min lön sen examen. Men det var inte genom att sitta med armarna i kors och kräva saker. Först måste man leverera och stå ut från mängden.