• Litalu

BIM Mars 2021 - första barnet

Hej! Jag har försökt hålla ut och vänta på att denna tråd ska skapas men nu fick jag ta saken i egna händer då jag inte kan tänka på annat än den eviga väntan på BIM. Jag har lång cykel (33 dagar) så jag går direkt från januaritråden och hit.. 

Vi fyller tråden med hopp och stöd så hoppas jag att vi alla får uppleva ett mirakel snart Hjärta

Kopiera gärna listan och lägg till ditt namn och förväntad BIM.

LISTA:

litalu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

• Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet
  • KNAS2

Upodaterar listan då min mens kom den 3/3. Vart väl besviken men man börjar ju bli van.

Hinner med en ny BIM denna månad så lägger till nytt datum.

talu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

SMEL, 2/3, 27 år (6:e försöket) PLUSSAT

Sockerplanta, 3/3, 26 år (6:e försöket)

Link92, 3/3, 29 år (20:e försöket)

Bananmilkshake, 3/3, 35 år (7:e försöket, 2 MA)

Neongirl 5/3, 38 år (5:e försöket, ett missfall)

Weloty, 5/3, 30 år (11:e försöket)

zelling, 6/3, 32 år, (försök 12)

VirrePirre06, 7/3, 29år (försök 4)

Ussies, 7/3, 33år (2:a försöket)

Soff 6/3, 33 år (11:e försöket)

Ericky, 8/3, 33 år (8:e försöket)

Sellerin, 8/3, 32 år (6:e försöket)

jlinnea, 9/3, 26 år (8:e försöket)

Carina82, 9/3, 38 år (5:e försöket)

Vickan31, 11/3, 31 år (9:e försöket)

Molybden, 11/3, 26 år (9:e försöket)

hopeforaplusa 14/3 29år (7:e försöket)

Johanna1923, 14/3, 30 år (2:a försöket)

MAKL, 14/3, 27 år (6:e försöket)

BoringBrick92, 14/3, 28 år (4:e försöket)

Emmalucy, 14/3, 34 år (2:a försöket)

15/3, 28 år (7:e försöket)

Msofie 17/3, 25 år (13e försöket)

apan95, 17/3, 25 år (16:e försöket)

Annne29 19/3 29 år (11:e försöket)

Babymonitor 19/3, 29 år (5:e försöket)

Lys12, 19/3, 26 år (2:a försöket)

Rungirl, 20/3, 32 år (5:e försöket)

Notalonee, 20/3, 27 år (1:a försöket)

Grapefrukt 24/3, 31 år (6:e försöket)

Stickling, 27/3, 33 år (9:e försöket)

Eclipse, 27/3, 31 år (3:e försöket)

Längtartillvår, 27/3, 35 år (8e försöket)

KNAS2, 28/3, 31 år (10:e försöket)

Paperlanterns, 29/3, 32 år (4:e försöket)

Bananmilkshake, 3/3, 35 år (8:e försöket, 2 MA)

Rumpelstiltskin, 31/3, 25 år (7:e försöket)

• hopeforaplusa
    Anonym (Längtartillvår) skrev 2021-03-04 23:55:53 följande:

Såg att jag ramlat ur listan så lägger till mig igen:) mensen är nu slut, och väntar på ägglossning som nog är nästa helg. Ska se om vi orkar/lyckas ligga varannan/var tredje dag nu i två veckor.. Vi brukar inte ligga så mycket varje cykel, kanske 3 - 4 gånger runt ÄL. Det borde ju egentligen räcka, men blir alltid lite stressad när jag läser om andra som ligger hur mycket som helst runt ägglossning. Hur många gånger kör ni andra?

talu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

KNAS2, 2/3, 31 år (9:e försöket)

SMEL, 2/3, 27 år (6:e försöket) PLUSSAT

Sockerplanta, 3/3, 26 år (6:e försöket)

Link92, 3/3, 29 år (20:e försöket)

Bananmilkshake, 3/3, 35 år (7:e försöket, 2 MA)

Neongirl 5/3, 38 år (5:e försöket, ett missfall)

Weloty, 5/3, 30 år (11:e försöket)

zelling, 6/3, 32 år, (försök 12)

VirrePirre06, 7/3, 29år (försök 4)

Ussies, 7/3, 33år (2:a försöket)

Soff 6/3, 33 år (11:e försöket)

Ericky, 8/3, 33 år (8:e försöket)

Sellerin, 8/3, 32 år (6:e försöket)

jlinnea, 9/3, 26 år (8:e försöket)

Carina82, 9/3, 38 år (5:e försöket)

Vickan31, 11/3, 31 år (9:e försöket)

Molybden, 11/3, 26 år (9:e försöket)

hopeforaplusa 14/3 29år (7:e försöket)

Johanna1923, 14/3, 30 år (2:a försöket)

MAKL, 14/3, 27 år (6:e försöket)

BoringBrick92, 14/3, 28 år (4:e försöket)

Emmalucy, 14/3, 34 år (2:a försöket)

15/3, 28 år (7:e försöket)

Msofie 17/3, 25 år (13e försöket)

apan95, 17/3, 25 år (16:e försöket)

Annne29 19/3 29 år (11:e försöket)

Babymonitor 19/3, 29 år (5:e försöket)

Lys12, 19/3, 26 år (2:a försöket)

Rungirl, 20/3, 32 år (5:e försöket)

Notalonee, 20/3, 27 år (1:a försöket)

Grapefrukt 24/3, 31 år (6:e försöket)

Stickling, 27/3, 33 år (9:e försöket)

Eclipse, 27/3, 31 år (3:e försöket)

Längtartillvår, 27/3, 35 år (8e försöket)

Paperlanterns, 29/3, 32 år (4:e försöket)

Bananmilkshake, 3/3, 35 år (8:e försöket, 2 MA)

Rumpelstiltskin, 31/3, 25 år (7:e försöket)

Känner precis som dig. Vi har gjort det allt från 2 gånger till 7 gånger men oftast brukar det bli 3-4 gånger per äl tyvärr.. Hade önskat att man kunde göra mer men det är lite svårt :/
  • Johanna1923

Jag är på ÄL+5 och mina bröstvårtor är superömma, gör ont att bara ha på sig bh. Kan man ha så tidiga symptom? Ägget borde väl inte knappt ha satt sig redan?  

• Soff
    Ericky skrev 2021-03-04 21:24:05 följande:
    Även jag har en historia av utbrändhet Soff och upplever att jag är otroligt mycket mer stress känslig efter det. Så att dras med mellanblödningar och behöva kämpa såhär triggar ju lätt igång stressen. Det är tufft! Jag har varit väldigt skör senaste månaden här så jag har pratat med sambon om att jag kanske vill ta ett uppehåll en månad. Ta hand om kroppen och framförallt knoppen. Försöka koppla av. Vill inte att barnaskaffandet ska innebära att jag knuffar mig över kanten igen. Försöker tänka på alla jag har runt om som är äldre än mig och får barn. Det hjälper mig att tänka att jag faktiskt kan få barn och hjälp att få barn ända till 39 års ålder (tror det är gränsen?). I sådana fall är det 5 o ett halvt år till. För eller senare går det, på ett eller annat sätt!

Skriver absolut inte för att säga att du borde tänka på samma sätt, ville bara säga att jag vet hur det är att kämpa med en historia av stressrelaterad ohälsa <3

Kram! <3

Åh :( ja det är inte enkelt. Usch va jobbigt med mellanblödningarna.. det kan ju va så att det ändå är på väg bort men att det ändå tar ett par cykler innan det stabiliserat sig lite mer <3 För mig tog det några cykler innan de var helt borta.

Blir också så lätt stressad. Och så blir jag stressad över att stressen påverkar negativt, och att det är därför det inte blir nåt. Att min kropp liksom inte är mottaglig för att jag inte har ro i den. Ibland är jag nästan övertygad om att jag skulle bli gravid om jag levde ett liv med lite mer lugn och ro. Låter otroligt befriande men samtidigt skrämmande att ta ett uppehåll. Tycker det låter klokt hursom att göra det och bara ta hand om sig själv, som är så viktigt! Jag kommer nog inte ta ett uppehåll i nuläget, men jag kommer göra mitt bästa för att satsa mer på min egen hälsa. 

Får man inte hjälp efter 39? :O visste inte att det fanns en sån gräns.. 

Tack för att du skriver <3 Kram! 

• Soff

Denna berg-och-dalbana av känslor alltså.. i Måndags fick jag en tempdipp och började få menskänningar i kroppen.. och var då helt knäckt över detta... sen tisdag, onsdag, torsdag vänder tempen och går uppåt och peakar på en temp som jag typ nästan aldrig hamnar på, så hoppet kom tillbaka och jag tänkte att det kanske ändå var nåt!....kanske var det en implantationsdipp??..men menskänningarna var ju ändå kvar så jag var ytterst tveksam.. imorse så sjönk tempen igen och då tog jag ett test för att återigen bekräfta att det inte var något annat som orsakade dippen.. såklart negativt som alltid, vad annars!? kan det ens vara något annat!? hur kunde jag ens för en sekund tro att ett test skulle kunna vara positivt?! Suck. Enligt NC är det bim idag, men jag tror det är imorn, så är väl bara att vänta in :(( ... hopplösheten slog till återigen.

• Myran1234
    Soff skrev 2021-03-05 09:24:43 följande:

Denna berg-och-dalbana av känslor alltså.. i Måndags fick jag en tempdipp och började få menskänningar i kroppen.. och var då helt knäckt över detta... sen tisdag, onsdag, torsdag vänder tempen och går uppåt och peakar på en temp som jag typ nästan aldrig hamnar på, så hoppet kom tillbaka och jag tänkte att det kanske ändå var nåt!....kanske var det en implantationsdipp??..men menskänningarna var ju ändå kvar så jag var ytterst tveksam.. imorse så sjönk tempen igen och då tog jag ett test för att återigen bekräfta att det inte var något annat som orsakade dippen.. såklart negativt som alltid, vad annars!? kan det ens vara något annat!? hur kunde jag ens för en sekund tro att ett test skulle kunna vara positivt?! Suck. Enligt NC är det bim idag, men jag tror det är imorn, så är väl bara att vänta in :(( ... hopplösheten slog till återigen.

Jag beklagar verkligen om mensen kommer. Vet precis hur det känns att månad för månad falla ner i en djup besvikelse och hopplöshet. Konstigt nog har jag lärt mig att chilla mer ju längre tiden går. Kanske just för att det inte lönar sig att försöka kontrollera något som inte kan bli kontrollerat. Jag har slutat med ÄL-stickor och att tempa efter bekräftad ÄL. Istället har vi sex varannandag från CD7 och fram tills ÄL blivit bekräftad av temperaturökning. Det känns lite skönare då. Lättare att slappna av. Kanske något att testa? <3 Kram på dig!
  • bananmilkshake
    Anonym (Längtartillvår) skrev 2021-03-04 23:55:53 följande:

Såg att jag ramlat ur listan så lägger till mig igen:) mensen är nu slut, och väntar på ägglossning som nog är nästa helg. Ska se om vi orkar/lyckas ligga varannan/var tredje dag nu i två veckor.. Vi brukar inte ligga så mycket varje cykel, kanske 3 - 4 gånger runt ÄL. Det borde ju egentligen räcka, men blir alltid lite stressad när jag läser om andra som ligger hur mycket som helst runt ägglossning. Hur många gånger kör ni andra?

Hej! Känn dig inte stressad över det. <3 Om det är nån tröst/hjälp så blev jag gravid en gång när vi bara legat två gånger (dessutom med hela 4 dagar mellan). Andra graviditeten låg vi fyra gånger och det är det vi brukar sikta in oss på, varannan dag. 
  • Ussies

Vi åker bort i helgen och kunde inte vänta med att ta ett graviditetstest i morse. Egentligen är beräknad mens på måndag.

Men vi plussade idag!!!

• Johanna1923
    Ussies skrev 2021-03-05 10:29:56 följande:

Vi åker bort i helgen och kunde inte vänta med att ta ett graviditetstest i morse. Egentligen är beräknad mens på måndag.

Men vi plussade idag!!!

Stort grattis!! Glad
  • apan95
    Ussies skrev 2021-03-05 10:29:56 följande:

Men vi plussade idag!!!

Åååh grattis!! :) vilket fint pluss!
Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet