• Litalu

BIM Mars 2021 - första barnet

Hej! Jag har försökt hålla ut och vänta på att denna tråd ska skapas men nu fick jag ta saken i egna händer då jag inte kan tänka på annat än den eviga väntan på BIM. Jag har lång cykel (33 dagar) så jag går direkt från januaritråden och hit.. 

Vi fyller tråden med hopp och stöd så hoppas jag att vi alla får uppleva ett mirakel snart Hjärta

Kopiera gärna listan och lägg till ditt namn och förväntad BIM.

LISTA:

litalu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

• Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet
  • Carina82
    bananmilkshake skrev 2021-03-03 16:08:20 följande:

Idag fick jag en kallelse till en missfallsutredning. Usch får ångest bara av att tänka på det.

Åh usch vad jobbigt! Men jag tänker att det kommer ta bort en hel del osäkerhet, så när ni är klara med undersökningen kommer ni vara ett steg närmare er lilla bebis <3
  • Carina82

Idag fick jag en kallelse till en missfallsutredning. Usch får ångest bara av att tänka på det.

Åh usch vad jobbigt! Men jag tänker att det kommer ta bort en hel del osäkerhet, så när ni är klara med undersökningen kommer ni vara ett steg närmare er lilla bebis <3
  • Emlan93

Hej!! Nu är det snart två veckor sen jag fick missfall. Idag är första dagen jag slipper ha ont eller blöda. Tacksam för de iallafall, men ush. Ne det här med att bli gravid är inte bara en dans på rosor direkt, så mycket som kan gå fel, så mycket som måste gå rätt. Men hoppet finns kvar och längtan förstås. Vill försöka igen egentligen nu direkt, men läkaren rekommenderade att vänta en mens, så får väl göra det. Även fast de senaste dagarna behövts att bearbetas känns det lite som oförbrukad tid liksom, men kroppen måste få chans att ta igen. Det får jag respektera :)

• Emlan93

Åh <3 kram till dig!
  • bananmilkshake
    Carina82 skrev 2021-03-03 18:07:37 följande:
    Tack för dom fina orden. <3 
  • bananmilkshake
    Emlan93 skrev 2021-03-03 18:09:05 följande:
    Åh <3 kram till dig!
    Tack! Och kram till dig också såklart. <3 Vad skönt att du slutat blöda och ha ont. 
  • Sockerplanta
    bananmilkshake skrev 2021-03-03 08:49:43 följande:

BIM idag, enligt mig, enligt appen för tre dagar sen. Ingen mens, negativt test. Usch vad sur jag blir! Och min sambo for upp som ett argt skott ur sängen imorse och hade väl som vanligt glömt att jag sa kvällen innan att vi kan väl testa imorgon (idag). Jag veeet att han vill det här lika mycket som jag men för fan häng med lite då! Jag är så sur nu så jag hade antagligen inte visat honom om det blev ett plus, haha. 

Jag blir tvungen att skratta lite för det är samma sak här hemma. Hans engagemang kan ibland gå mig på nerverna även fast att jag vet att han vill det här lika mycket som jag. 

BIM idag eller imorgon här, ingen mens än men tecken på att den är på väg så väntar den imorgon. Jag tror vi missade äl denna månad (där skyller jag också på hans bristande engagemang) så jag har inte ens letat symtom eller väntat mig annat än mens. Nu är jag bitter och less, men det får man väl ändå va? 

• Link92

ÄL+15 idag och brukar ha en lutealfas på 12-15 dagar. Temperaturen störtdök imorse så är väl vara invänta mens nu. När man känner att det är kört är det väl bara att den kommer, eller hur? Så man kan starta om igen!

Men har ett ovanligt stabilt humör för den här delen av cykeln, alltid något att vara glad över :)

• bananmilkshake
    Sockerplanta skrev 2021-03-03 23:46:55 följande:

Jag blir tvungen att skratta lite för det är samma sak här hemma. Hans engagemang kan ibland gå mig på nerverna även fast att jag vet att han vill det här lika mycket som jag. 

BIM idag eller imorgon här, ingen mens än men tecken på att den är på väg så väntar den imorgon. Jag tror vi missade äl denna månad (där skyller jag också på hans bristande engagemang) så jag har inte ens letat symtom eller väntat mig annat än mens. Nu är jag bitter och less, men det får man väl ändå va? 

Haha! :?) Man får försöka ha lite överseende, om det går. Han frågade trots allt sen om jag tagit ett test, och sa att han blivit så stressad över massa jobbmail han fått när han vaknade. Då kände jag mig lite elak. :p

Nej vad dumt om ni missade! Eftersom min mens kom lite sent så låg vi tydligen varannan dag ända fram till dagen innan äl, snacka om att missa målsnöret.

Man får vara bitter och less! Ändå kul att prata med dig här igen :)
  • Weloty

Idag fick jag en ljusrosa blödning vilket alltid kommer en dag före BIM. Mens i morgon med andra ord, och ännu ett misslyckat försök. Nästa månad har vi försökt i ett års tid utan några resultat. Tror att vi kommer söka hjälp på en fertilitetsklinik men det känns så slutgiltigt på något sätt, som att det verkligen inte kommer hända för oss någonsin. Är så rädd för vad de ska hitta, eller att de inte hittar några fel alls. 

Jag förstår verkligen inte varför det ska vara så svårt. Har väldigt regelbundet mens och känner min ägglossning tydligt varje månad, men ändå lyckas vi inte. Så ledsen idag och vill bara ge upp helt.

Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet