MsFry skrev 2021-03-01 15:12:32 följande:
Trist att du tar det personligt, det var inte riktat mot varken dig eller CFly personligen utan generellt mot påståendet att kvinnorörelsen också måste ta ansvar för mäns problem i samhället.
Jag kan inte påminna mig att jag någonsin sagt att män inte få definiera sin upplevelse, eller att jag skam- eller skuldbelagt någon. Berätta gärna var du tycker att jag gjort det.
Jag har heller inte stött på att män inte får definiera sin upplevelse, kan du komma med något exempel på när det har hänt? Din bild av feminismen är helt väsensskild från min, det får mig att ana att du kanske inte är så insatt som du tror.
MsFry - Oavsett om du kallar det retorik eller härskarteknik så använder du dig av det. Du kanske inte är medveten om det och jag gissar på att ditt ego blir större när jag säger att du är bra på det.
1 Trist att du tar det personligt .. du lägger skulden på motparten att det är hens fel hur hen tolkar ditt påstående och inte hur du uttrycker dig som är problemet.
2 Jag kan inte påminna mig att jag någonsin sagt att män inte får definiera sin upplevelse... det är ju praktiskt taget det du gör i varje inlägg indirekt.
3 Din bild av feminism är helt väsensskild från min, det får mig att ana att du kanske inte är så insatt som du tror.... återigen menar du underförstått att du har rätt och den andra är ute cyklar.
Men jag kanske bara har missuppfattat eller misstolkat dig ;)
Jag lägger mig annars inte i liknande debatter, men kunde inte låta bli nu