Inlägg från: Anonym (jaha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jaha)

Hur berätta om otrohet?

Anonym (Swing for fun) skrev 2021-05-21 14:16:51 följande:
    Vilket trams. Vi talar om lite otrohet, inte mord.
    Är det någon som talat om mord?
    Eller påstår du att mord är det enda som kan vara empatibefriat?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-05-21 14:25:05 följande:
    Men shit, då är jag förmodligen i klass med seriemördare för jag manipulerade faktisk gubben till att köpa hummer till kvällen. Nu kommer jag inte att kunna sova i natt. Vi talar i denna tråd om lite otrohet inte grov kriminell verksamhet.
    Var det ett svar eller bara allmänt svammel?

Är det ok att förneka TS partner chansen att själv välja om han vill fortsätta vara ihop med TS efter hennes otrohet?

Har TS rätt att ta det beslutet åt honom?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-05-21 14:32:14 följande:
    Men herre gud. Det är en del av livet att man inte alltid vet om allt som händer. Ibland fattar man beslut som också berör andra och rätt ofta vet inte den som berörs av beslutet om beslut som andra fattat.
    Ska jag tolka det som att du tycker det är ok att göra så?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-05-21 14:32:14 följande:
    Men herre gud. Det är en del av livet att man inte alltid vet om allt som händer. Ibland fattar man beslut som också berör andra och rätt ofta vet inte den som berörs av beslutet om beslut som andra fattat.
    Fast alla resonerar inte så kring förhållanden. Alla tycker inte det är ok att gå bakom ryggen på sin partner eller manipulera sin partner.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-05-21 14:54:52 följande:
    Då måste livet bli rätt jobbigt. Jag litar på att gubben fattar så kloka beslut han kan. Kommer det fram att han fattat ett dåligt beslut så får vi sätta oss ner och ta det därifrån. Är helt övertygad om att han har en hel drös med hemligheter som jag inte vet om och jag har hemligheter han inte vet om och det är inget som håller mig vaken om natten. Bland annat vet han inte vad min nya kamera kostade och det är inget jag tänker berätta för han kommer aldrig att förstå varför man lägger 35 tusen på en kamera när man har en kamera i telefonen. Finns helt enkelt ingen anledning att ta den diskussionen då det för alla parter är bättre att han är lyckligt ovetande.
    Nejdå, livet blir faktiskt betydlig enklare så eftersom man slipper hitta på en massa löjliga bortförklaringar och bisarra resonemang för att rättfärdiga sitt agerande för sig själv och andra.

Ja vi har förstått att du tycker det är helt ok att svika sin partner och manipulera sin partner, men dina argument är omoraliska och som sagt inte förenliga med humanistiska värderingar.,
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-05-21 15:00:00 följande:
    Nu är det väldigt hypotetiskt då vi som mitt nick antyder är swingers så det skulle inte hända då han bara behöver fråga om jag är ok med har sex med någon annan. I övrigt så kommer det fram hemligheter i livet och då får man sätta sig ner och tala om det inga större konstigheter med det.
    Fast att vara swingers är ju något man gör MED sin partners medgivande och inte något man gör bakom ryggen på sin partner eller hur?

Intressant att du först propagerar för att sanningen ska döljas för att i nästa sekund uppmana till dialog. Är det inte bättre att föra en dialog med en gång istället för att vänta 10 år innan det kommer fram?

Du kan inte se framför dig att din partner kan tycka det är jävligt sunkigt av dig att undanhålla avgörande saker för honom och inte kunna samtala om dem förrän det kommit fram?

Du tror inte att det kan ha en viss påverkan för förtroendet i förhållandet eller räknar du bara iskallt med att din gubbe ska acceptera allt du gör?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (FYI) skrev 2021-05-21 15:01:48 följande:
    Tror inte "Swing for fun" har sådana funderingar överhuvudtaget. Av hennes nic att döma swingar hon med sin partners medgivande. Och det är helt ok, så länge hon och hennes partner är överens om sitt upplägg.
    Däremot tycker jag det är jävligt syniskt att tro att alla tycker likadant som hon. (Lite otrohet spelar väl ingen roll. Det är ju inte mord det är frågan om???)
    Om inte annat känns det ju allmänt IQ befriat att inte kunna skilja på att knulla andra MED sin partners medgivande och knulla andra bakom ryggen på sin partner och sen dölja det för att få ha kvar sin partner.Tomte
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Hanna) skrev 2021-05-21 15:08:31 följande:
    Du verkar inte vara alltför smart. Jag skulle tro att du skulle kunna göra lite vad som helst bakom ryggen på din man utan att blinka och sen bara rycka på axlarna. Tänk att vara så naiv och ansvarslös. Det måste vara skönt att vara du, att aldrig behöva tänka eller reflektera över nånting. Så smidigt:)))
    Håller med, det är skrämmande hur sjuka värderingar vissa har och hur de förväntar sig att andra bara ska acceptera dem...
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Swing for fun) skrev 2021-05-21 15:22:23 följande:
    Är fullt kapabel att hantera min relation så du behöver inte lägga någon energi på att ge mig goda råd. Sköt ditt så sköter jag mitt och TS får sköts sitt.
    Fast nu frågar jag ju inte om vad du tycker om dina egna handlingar utan vad du tror att dina handlingar kan få för konsekvener för din partner och vad HAN kan tyckas tänka.

Att gå bakom ryggen på sin partner, ljuga och undanhålla sanningen är ju knappast detsamma som att "hantera" sin relation. Det är snarare ett sätt att undvika att hantera sin relation.

Som sagt, om du inte klarar av att argumentera, vad gör du då på ett öppet forum? Det blir ju lite lätt korkat att själv ha en massa åsikter om andra och sen kläcka ur sig "sköt du ditt" när andra svarar.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Ditt ansvar) skrev 2021-05-23 12:35:44 följande:

Återigen så behöver vissa påminna sig om, och ta till sig sanningen, att TS man, barnen, familjen, vänner, arbetskamrater och alla andra människor i hela värden kommer att gå vidare som om inget hade hänt.

TS man känner inte av något svek eller att hon har ljugit för honom.
    Om han, som vissa påstår, lever i en lögn så är han helt opåverkad, han vet ingenting, och han har fått förutsättningar att fortsätta leva livet precis som om inget har hänt.

Visst kan man ifrågasätta handlingen beslutet som TS tog när hon valde att vara otrogen. Men det är gjort och går inte att ändra. Det blir inte ogjort och hon blir inte mindre otrogen av att berätta. Och man kan ifrågasätta TS beslut att inte berätta.  

Men faktum är att TS beslut att inte berätta gör att för man och för barnen fortsätter livet precis lika som tidigare.
    I realiteten har TS genom att inte berätta besparat dem från svåra känslor, de är besparade från all sorts påverkan och hon har genom sitt beslut att inte berätta besparat familjen och sin man från att uppleva ett katastrofläge.
    TS har i den här situationen genom sitt beslut tagit ansvar för och säkrat att bespara sina nära och kära från något som kunnat leda fram till svåra följder och svåra känslor, som hade kunnat bli till livslångt lidande.

Fortfarande gäller den självklara sanningen att det man inte vet mår man inte ont av.

Jag förstår att det rent känslomässigt är svårt att köpa av vissa som är helt förblindade av sina känslor och inte klarar av att hantera sanningen, inte ens den allra enklaste och historiskt etablerade sanningen.
    Men det blir ändå inte mindre sant bara för det.

Det spelar ingen roll att vissa försöker ändra på förutsättningarna, börjar om okända faktorer, sannolikheter och hypotetiska resonemang, om olika scenario som skulle kunna uppstå. Det spelar ingen roll vad jag eller ni tycker, spelar ingen roll vilka olika uppfattningar vi har.
    Sanningen går ändå inte att rucka på.

Allt som har att göra med otrohet, lögner, svek osv upplever man känslomässigt som förskräckligt.
    Om man får reda på det!

Självfallet vore det bäst (i de flesta fall?) om otrohet aldrig var förekommande. Men nu vet vi alla att otrohet är vanligt, eller åtminstone relativt vanligt. Ingen av oss kan blunda för att i verkligheten förekommer otrohet.
    Men om jag slipper få veta något om det alls så får jag heller inga som helst känslor, vare sig bra eller dåliga, och jag förblir helt och hållet opåverkad.

Och där hade vi det vanliga skitsnacket om att man kan bedra folk hur mycket man vill bra ingen får veta det så är det helt ok.

Din sk sanning är inget annat är en bluff och bygger på en sjukligt egoistisk / narcissistisk syn på förhållanden och andra människor.

Ja, alla vet att otrohet förekommer ganska ofta och det beror ju på att många resonerar tyvärr precis så sjukt som du gör där de anser sig ha rätten att svika och förnedra sin partner och sen manipulera sin partner att vara kvar i förhållandet med svek och lögner.

Att påstå att det är ok att manipulera människor som ska föreställas stå en nära och missbruka deras förtroende säger ju allt om dina värderingar. Så resonerar inte normala människor, så resonerar väldigt sjuka människor.
Svar på tråden Hur berätta om otrohet?