Inlägg från: Blueskillen |Visa alla inlägg
  • Blueskillen

Hur berätta om otrohet?

Anonym (jaha) skrev 2021-03-16 09:13:21 följande:

Ok, så vad är din poäng då? 

Vill du bara få alla hålla varandra i handen och sjunga akumbaya eller är du bara ute efter att leka drama queen och förstora upp saker i det absurda med dramatiska beskrivningar som smula sönder människor, påhopp, kränkningar... etc?

Jag vet inte om du missat med men TS har varit ganska sparsam med att kommentera så det mesta av "smulandet" och "kränkningarna" har skett mellan oss skribenter som haft lite olika åsikter kring frågeställningen.

Menar du på fullaste allvar att du inte förstår vad min poäng är?

Att TS lyser med sin frånvaro här kan ju bero på många saker. Vad tror du?
  • Blueskillen
    Anonym (jaha) skrev 2021-03-16 09:15:34 följande:

Ja fast det är väl lite det som är frågan, du verkar ha väldigt starka åsikter om HUR folk uttrycker sig men säger inte ett dugg om själva frågeställningen.

Varför tycker du att det är viktigt att jag också blanda mig in i frågeställningen? Tycker du inte att det räcker med allt goja jag har skrivit redan?
  • Blueskillen
    molly50 skrev 2021-03-16 09:35:47 följande:

Jag förstår,som sagt,vad du menar.

Och jag håller med om att man kan försöka hålla en trevlig ton.

Men ibland så kan det vara svårt.

Nej,jag vet att du inte har tagit ställning till något när det gäller otrohet.

Men du har inte heller hållit dig till frågeställningen i trådstarten.

Dvs frågan om huruvida TS ska berätta eller inte.

Så denna OT-diskussion har ju ,i så fall,bidragit mer till urspårningen än de inlägg som har hållit sig till ämnet.

Det kan kanske vara värt att skapa en egen tråd om detta ämnet?

För det är ju trots allt en intressant diskussion i sig.

Jag har bett TS om ursäkt för att jag har kapat (OT) tråden. Du kan läsa det här ovan.

Som jag också skrev tidigare så hade jag vetat att denna tråd skulle skapas då hade jag bestämt sagt nej till TS. Så det blir absolut ingen ny tråd på samma ämnet från mig.
  • Blueskillen
    Anonym (jaha) skrev 2021-03-16 09:45:05 följande:

För att tråden handlar om att berätta eller inte berätta om en otrohet kanske?

Men ni har ju med råge berättat var ni tycker om just detta ämne, så vad skull jag kunna tillföra.
  • Blueskillen
    molly50 skrev 2021-03-16 10:01:51 följande:

Jag har sett det. Och det var bra.

Men jag tycker att det är en intressant diskussion i sig.

Så jag tycker,i alla fall,att det kanske vore bra att starta en tråd om detta ämnet.

Istället för att hamna OT i andra trådar.

Jag har sett genom åren att du vurmar extra för detta ämne så varför gör du inte det själv? Jag har inget behov av det.

Jag för min del vill diskutera mindre kontroversiella frågor som kan spåra ur detta och istället fokusera mera på positiva.
  • Blueskillen
    molly50 skrev 2021-03-16 10:02:45 följande:

Din egen åsikt kanske?

Jag märkte tidigt i denna tråd åt vilket håll det lutade döså jag har inte känt mig intresserad att vara delaktig.

Jag väger både ämnen och trådar där jag är aktiv i.
    Anonym (Nnf) skrev 2021-03-16 10:07:03 följande:

Eller ska man säga till mod att du skriver ot inlägg?

De har full koll på vad som skrivs i trådarna så vi behöver inte vara oroliga. Eftersom min inlägg är kvar så räknar jag med att det är acceptabla OT. Du har redan bemött det att vissa inlägg troligtvis har tagits bort, som har varit felaktiga på något sätt.
  • Blueskillen
    Anonym (jaha) skrev 2021-03-16 10:21:21 följande:

Tja, allt det andra du skriver tillför ju inte så mycket heller, eller hur?

Det är helt upp till dig att anse att mina inlägg om att vi ska visa varandra mera respekt inte tillför något.
  • Blueskillen
    Anonym (Nnf) skrev 2021-03-16 10:24:21 följande:

Men sluta bara skriv om saker som inte hör till? Har du så tråkigt eller vill du bara irritera folk? När du pratar om att bemöta andra mot respekt, gör det själv då ich repsketera ts för vad tråden handlar om.

Jag skrev ett långt inlägg om bristande respekt i denna tråd. På det har jag fått otrolig respons där jag bemöter all den kritik och ifrågasättande mot mig, med största respekt.

Det är inte jag som driver detta vidare utan det är du. Jag fick allt sagt i mitt första inlägg.

Jag bara svarar på kommentarer som är ställda till mig. Så sluta vara OT.
  • Blueskillen
    Anonym (jaha) skrev 2021-03-16 10:32:24 följande:

Ah, du är en sån där som delar ut smällar och sen springer och gömmer sig, spelar oskyldig och gör sig själv till martyr..., jag förstår 

Är du inte lite väl motsägelsefull nu när du säger att jag springer och gömmer mig, när jag sitter här och kämpar med att försöka svara på alla dina inlägg?
  • Blueskillen
    Anonym (jaha) skrev 2021-03-16 10:34:39 följande:

Så TS sambo förtjänar ingen respekt mao?

För det är ju annars vad majoriteten av oss i grunden sagt. Men det tycker ju du inte är respektfullt.

Gör du dig inte lite löjlig nu? Kan du inte släppa?

Som du nog har sett tidigare så har jag inte tagit del av diskussionen som trådskaparen har ställt. Jag trodde att det hade framgått klart och tydligt redan.
Svar på tråden Hur berätta om otrohet?