Inlägg från: Blueskillen |Visa alla inlägg
  • Blueskillen

Hur berätta om otrohet?

molly50 skrev 2021-03-25 09:00:15 följande:

Nu är du bara löjlig.

Jo jag vet att du tycker det om alla som inte håller med dig
  • Blueskillen
    Anonym (jaha) skrev 2021-03-25 10:11:24 följande:

Och du fortsätter sabba tråden med en massa OT diskussioner. 

Man kan nästan börja tro at det är medvetet.

Haha. Till och med TS tyckte att det hade skapats en sidodiskussion, med andra ord OT, i de sista 80 inläggen och då var inte jag med där. Däremot var du i högsta grad.
  • Blueskillen
    molly50 skrev 2021-05-18 08:45:09 följande:
    Och om det skulle komma fram på annat sätt?
    För den risken finns ju.
    Hur tror du att din partner skulle ta det då?
    Jag respekterar ditt beslut och tänker inte uttala mig om dig som person.
    Men jag tycker det är synd att du hellre väljer att låta din partner få leva i en lögn än att själv få välja hur han vill leva sitt liv.
    Otroligt att du ALDRIG ger upp utan ska kränka vidare. Du accepterar inte alls TS eftersom du fortsätter att kränka henne. Du skriver i ditt inlägg IGEN upprepande frågor som du ställt tusentals gånger här redan. Då accepterar man inte. Pinsamt.
    Acceptera att TS har tagit ett eget beslut som jag tycker verkar vara i harmoni för henne. 
    Ta nu dina pinsamma mörka skuggor och lägg ner ert engagemang i denna tråd för det är så tröttsamt och uppenbart att du har ett stort problem med att släppa taget så fort någon skriver ordet otrogen.  
  • Blueskillen
    Anonym (FlisanLisa) skrev 2021-05-18 19:38:25 följande:
    Hej,
    Det verkar som att mitt beslut togs emot likt fotogen på eld. 
    Jag hade förlåtit, det hade jag, dels för att jag älskar min sambo, och även för att jag älskar mina barn och vill ge dem en trygg uppväxt.

Men oavsett, så är det jag kommit till insikt i, att jag hellre hade gått ovetandes, och framförallt om det vore som i mitt fall, en engångsföreteelse, så hade jag hellre varit ovetandes.

Det handlar inte om att jag inte har modet eller lever med en skuld som innebär att jag kompenserar i allt. Alla har vi skulder i mycket, och de är betyder inte att allt måste betalas tillbaka.

Jag bedömer risken att min motpart i målet kommer berätta, då han har lika mycket att förlora på det. 

Vem vet, det kanske jämnar ut sig i framtiden, kanske är jag som blir bedragen och går ovetandes med det i livet, vilket jag faktiskt kan leva med. 
    Grymt FlisanLisa. Bra jobbat.
  • Blueskillen
    molly50 skrev 2021-05-19 09:33:55 följande:

Exakt vad i det jag skrev var kränkande? Förstår du ens innebörden i det ordet?

Jag skrev att jag respekterar TS beslut,vilket jag också gör.

Jag tycker att du ska fundera på varför DU finner det just JAG skriver så fruktansvärt kränkande att du måste hoppa på just mig?

Det finns betydligt mer dömande kommentarer här i tråden än mina.

Men det är ändå mig du hoppar på.

Tar du det jag skriver personligt? Har jag trampat på en öm tå?

Om TS finner det jag har skrivit kränkande så är jag övertygad om att hon kan berätta det själv.

Du skriver att du accepterar TS ställningstagande men samtidigt kladdar du ner hela ditt inlägg med skuldbeläggande. Igen. Du har inte accepterat att hon gjorde det val hon gjorde eftersom hon inte gjorde som du tyckte.

Du har hängt i den här tråden i månader och spikat in dina åsikter utan minsta insikt.

Och ja, hon har skrivit redan vad hon tycker om många inlägg här och hon tycker INTE om många av dem, så hon har redan sagt vad hon tycker.
  • Blueskillen
    molly50 skrev 2021-05-21 11:16:55 följande:

Det är lättare sagt än gjort när man blir påhoppad och anklagad för saker man inte gjort.

Men jag ska försöka.

Nu är det inga falska anklagelser som du blir anklagad för och då du uppenbarligen är den som är mest aktiv i den här tråden så har du gjort mycket, så lite dumt att skriva att du blir ?påhoppad och anklagad för saker man inte gjort?.

Eftersom du sticker ut med dina envisa krav på vad TS ska göra och just att du är så väldigt aktiv här så är det lätt att förstå andras reaktioner.
  • Blueskillen
    molly50 skrev 2021-05-21 11:46:41 följande:

Är det du,Örjan?

Genom sig själv känner man andra
  • Blueskillen
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-21 11:52:18 följande:

Japp och det märks ju med all önskvärd tydlighet i dina argument. 

Nu var det Molly50 jag citerade, men ni kanske är samma person eller varför svarade du?
  • Blueskillen
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-21 11:56:11 följande:

Hur var det där med som man känner sig själv känner man andra nu igen...

Du kunde inte svara på min fråga? Pinsamt.
  • Blueskillen
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-21 11:57:02 följande:

För att detta är en öppen tråd och jag tycker dina argument suger...

Det känns lite olustigt att du jaha svara på mina inlägg till Molly50 och hon svara på inlägg ställa till dig.

Är det stressigt vid tangentbordet?
Svar på tråden Hur berätta om otrohet?