Inlägg från: Blueskillen |Visa alla inlägg
  • Blueskillen

Hur berätta om otrohet?

Jag förstår inte varför det är så otroligt viktigt för vissa här att ihållande tjata på TS att berätta. Det räcker väll med en gång så tror jag att TS förstår. Nu har det pågått i dagar samma upprepande. Förstår inte heller varför TS ska rapportera hit då hon har berättat om sin otrohet för sin partner. Stackars er partner om ni kör samma taktik hemma. 

Sedan tycker jag absolut inte att man per automatik ska berätta om otrohet. Jag fattar inte hur helt okända människor säger/kräver detta till en annan person som de inte vet något om. Vet inget om hur livet är för övrigt.  Att det är människor som själva har råkat ut för otrohet och vill se andras liv raseras på grund av otrohet är skrämmande.  Givetvis är den bedragna verkligen bedragen.

Det är ett svek av stora mått men jag skulle aldrig säga vad TS SKA göra och absolut inte upprepa detta i dagar.  För mig är det från fall till fall. Den som är bedragen är lika mycket bedragen även om den som har bedragit väljer att inte säga något. Den som är bedragen kommer att bli lika sårad nu som sen. Att man känner ånger är mer viktigt för mig. Att man känner att det är fel och att man aldrig kommer att upprepa det.

Ingen är perfekt. Vi gör alla fel.

• Blueskillen
    Anonym (jaha) skrev 2021-03-18 13:20:27 följande:
    Jasså, men hur kommer det sig att du bara har problem med att folk säger att TS SKA berätta, men inga som helst problem med att folk säger att hon INTE SKA berätta?

Den som blivit bedragen är inte alls lika bedragen vare sig man berättar eller ej eftersom att INTE berätta innebär att personen blir lurad att vara kvar i förhållandet utan att ha en chans att göra något åt det vilket för många är ett betydligt värre svek än otroheten i sig. Dvs man bedrar sin partner genom sin otrohet och sen sviker sin partner ytterligare varje dag, minut och sekund man lurar personen att leva i en lögn. Att inte berätta är ett dubbelt svek.

Vad man känner just för stunden är ingen som helst garanti för att man inte gör om sitt misstag. Bara för att TS känner att hon inte kommer göra om det just idag så betyder inte det att hon kommer hålla det om 5 år. Det är heller inte en bra ursäkt föra att undanhålla det för sin partner. Hennes känslor är på inget sätt mer värda än hans och det är i slutändan upp till honom att göra ett val efter vad HAN känner, inte efter vad TS känner.

Att prata om att alla gör fel och ingen är prefekt är total irrelevant. Visst alla gör fel ibland, men sen har vi ju frågan om hur man sen hanterar sitt misstag, om man fegar och smiter undan sitt ansvar eller står för det och tar sitt ansvar.
    Tufft men jag tror att du måste acceptera att inte alla har samma åsikt som du.
  • Blueskillen
    Anonym (jaha) skrev 2021-03-18 16:26:55 följande:

Dessutom handlar det egentligen inte om vad du, jag , TS eller någon annan tycker. I grunden handlar det om vad TS sambo tycker eller hur?

För våran del handlar det främst om man tycker att han har rätt att veta för att kunna ta sina egna beslut eller ej.

Ska jag tolka dina inlägg som att du INTE tycker han har rätt att veta?

Jag förstår inte att du har så mycket energi för att få igenom det du kräver att TS ska göra. Om och om igen. Dina inlägg går som en röd tråd genom hela tråden och det är bara en sak som gäller för dig. Jag tror att alla här har uppfattat vad du tycker så jag förstår inte varför du upprepar dig.

Jag har ingen lust att diskutera med dig. Du är manisk i ditt framförande och inte speciellt trevlig.

Jag har gjort inlägg här för TS skull och inte för att diskutera mina åsikter med andra in absurdum. Jag har faktiskt ett liv utanför det här.

Jag tycker synd om dig för du känns väldigt ensam. På något sätt känner jag att du vill att andra också ska må lika dåligt.
  • Blueskillen
    Anonym (FYI) skrev 2021-03-19 13:42:19 följande:

Kan vi inte skippa allt idiotsnack och släppa in ts igen. Blueskillen har bara en anledning att skriva, förstöra tråden, jävligt dåligt när han inte ens försökt svara på ts fråga. Ignorera honom som vilken annan idiot som helst.

Det här börjar bli komiskt. Att du har problem att släppa dett fattar jag. Varför du envist håller på och spammar tråden när alla andra, och även TS, har slutat göra inlägg för länge sedan fattar jag inte. Det är bara du kvar.

Sedan varför du i upprepade inlägg här kräver att jag ska kommentera förstår jag inte heller. Förstår inte varför när jag i #246 berättade vad jag tyckte om att TS ska berätta eller inte berätta. Du är så förblindad att skicka upprepade inlägg med idogt krav på andra så du ser inte andras inlägg.

Det här är det sista jag gör i den här tråden. Jag berättade för länge sedan vad jag tyckte men jag har i de senaste inläggen bara svarat på dina påhopp. Jag tycker man ska svara andra men inte mer nu. Fortsätt du. Du är ensam nu i tråden så du kan orera hur mycket du vill.
  • Blueskillen
    Anonym (Nnf) skrev 2021-03-23 20:36:50 följande:

En sak till. Sluta fundera på vem som är vem. Vi har olika nick här. Då vet du vem det är som skriver.

Vi är flera här som känner att det är något som inte riktigt stämmer.
  • Blueskillen
    Anonym (Nnf) skrev 2021-03-24 06:57:55 följande:

Ja, jag får väl bara strunta i den personen

Trepart-samtal från en och samma källa. Uppenbart och mycket tråkigt att sådant förekommer. Har förstört mycket.

Låg moral.
  • Blueskillen
    molly50 skrev 2021-03-24 08:45:36 följande:

TS,hur går det?

Det är en ointressant fråga som du har ställt nu flera gånger. Hur det går och vad hon väljer att göra är helt irrelevant för oss. Hon har bett om och fått råd och har fått det i mängder. Det är kränkande att du upprepade gånger ställer denna fråga. Jag är övertygad att hon återkommer om hon vill. Släpp det.

Hon har inte gjort några inlägg på över en vecka så jag tror att hon har fått tillräckligt.

Nu ska du också försöka släppa den här kroken som har kroka sig fast långt in idig och försöka gå vidare.

Denna tråd är död sedan länge på frågan TS ursprungligen ställde. Det är bara du som har bombarderat den ni i en vecka med något som inte har tillfört tråden något.

Släpp det. Gå vidare.
  • Blueskillen
    molly50 skrev 2021-03-24 09:27:06 följande:

Om något är kränkande och respektlöst så är det väl att gå in i tråden med en massa OT-diskussioner om t ex att en person sitter med flera nick?

Det kan ju dessutom vara en orsak till att TS inte har skrivit mer i tråden.

Jag försöker bara få tråden tillbaka till det den handlar om.

Och jag hoppas att TS vill berätta.

Vill hon inte det så respekterar jag det.

Hoppsan. Jag har inte skrivit till dig om olika nicks på samma person. Det ställde jag till en annan här men du svarar på det. Hur kan det komma sig? Lite pinsamt börjar det bli nu.
  • Blueskillen
    molly50 skrev 2021-03-24 19:23:32 följande:

Eftersom det är du som hävdar bestämt att otrohet sällan kommer fram så är det väl du som får bevisa dina påståenden?

Och nej,det är inte bara du som måste göra det.

Det gäller alla.

Den som påstår saker som en sanning är väl den som har bevisbördan.

Oavsett om det gäller dig,mig eller någon annan.

Jag tycker att otrohet som så är ett intressant ämne. 

Men inte så intressant att jag skulle sätta mig och gå igenom en massa studier på diverse olika språk.

Jag,och säkert flera andra här,utgår ifrån mina/våra egna erfarenheter.

Och ja,jag försöker leva som jag lär.

Hur känns det att vara den som driver tråden så OT som det bara går. Till och med TS har kommenterat att det har spårat.

Du har väldigt lätt att klaga på andra men väldigt svårt att leva upp till det själv. Pinsamt.
  • Blueskillen
    molly50 skrev 2021-03-24 22:02:06 följande:

Jag är inte den som har startat OT-diskussionerna,till att börja med,

Jag har dessutom försökt föra tillbaka diskussionen till det tråden handlar om.

Jag har dessutom bett TS om ursäkt.

Så jag tänker inte diskutera detta mer.

Annat än det som rör trådens ämne.

Nej jag vet, du har aldrig gjort något fel. Det är alla andra som är dumma. Måste vara väldigt skönt.
Svar på tråden Hur berätta om otrohet?