Inlägg från: Anonym (jaha) |Visa alla inlägg
  • Anonym (jaha)

Hur berätta om otrohet?

Anonym (Ditt ansvar) skrev 2021-03-10 17:19:50 följande:
    Att du kommer med helt grundlösa och otrevliga påståenden om vad TS lika väl kan göra, i samband med att du citerar mig, faller bara tillbaka på dig själv och har inget med mig att göra. Du är självfallet fri att häva ur dig vilka otrevligheter du vill men jag förstår jag fortfarande inte varför du väljer att citera mig när det inte finns något samband överhuvudtaget. Så TAGGA NER.
    Mina påståenden är absolut inte grundlösa eftersom det enda jag gör är att ta hänsyn till TS partner och även ta med honom i frågeställningen vilket du helt och hållet missar att göra när du råder TS att besluta vad han tål eller inte tål att höra utan att bry sig om att ta reda på vad HAN vill.

Det enda du tar med i dina råd är vad som är enklast för TS. Vad han vill eller inte vill struntar du i.

Du säger att TS gör honom en tjänst genom att inte berätta utan att bry dig om det stämmer med vad han vill. 

Jag väljer att citera dig för att jag har åsikter om vad du skrivit, vilket är vad man gör i ÖPPNA trådar.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (FYI) skrev 2021-03-10 22:49:28 följande:
    Nu börjar det...Övertygad om att ts kommit överens med sig själv redan för ett halvår sedan, att det bästa är nog att inte berätta. Skulle tro att hon inte någon gång egentligen tänkt göra det utan tråden bara var en trolltråd. Få lite bekräftelse...Negativ eller positiv...har ingen betydelseObestämd
    Givetvis kommer hon inte berätta, denna tråd har aldrig handlat om att berätta eller inte (det gör de sällan), den handlar om att få höra av andra att det är ok att inte berätta för att slippa ha dåligt samvete över det. Och det har ju TS fått i alla de vanliga självlögnerna som florerat... mission acomplished!
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Ditt ansvar) skrev 2021-03-11 08:36:46 följande:
    Fullt förståeligt att du känner dig osäker.

Det är nog mycket bra att du ska gå och prata med någon som professionellt kan hjälpa dig reda ut saker och minska osäkerheten.
    Självfallet är det väldigt mycket viktigare och mera värdefullt att få yrkeskunnig hjälp i en svår situation än vad det är med råd från vissa typer på ett sådant här forum (ja, jag räknar in mig själv...).
    Du kommer säkert kunna se saker lite klarare och du kommer kunna fatta ett mycket klokare beslut för dig själv och för dina nära.

Lyssna inte på belackarna här.
    Jag fattar inte ens vilken agenda vissa har... En del verkar ha svåra egna personliga problem och verkar inbilla sig att de skulle må bättre om de bara lyckas få någon enda person att må sämre.
    Jag fattar inte vilket syfte och mål de har satt upp för sig själva.

Du befinner dig i en mycket svår situation som kräver stort ansvarstagande från dig. Hoppas det ordnar sig så bra som möjligt för dig och din familj. Lycka till Skål
    Men tanke på att du verkar tycka att ta ansvar  är samma sak som att ljuga, mörka och rationalisera för att slippa ansvar så kan man väl ta det där med "stort ansvarstagande" med en hel skopa saltDrömmer.

Lite terapi skulle nog inte skada för din egen del oxå. Vem vet med lite tur så kanske du lär dig att smita inte riktigt är samma sak som att ta sitt ansvar.

Angående agendor så kan man ju fråga sig vilken agenda du har? Man kan ju nästa tro att du hyser någon slags agg mot TS sambo med tanke på hur du så intensivt propagerar för att han ska luras och förnedras ytterligare.
  • Anonym (jaha)
    Anonym (FYI) skrev 2021-03-11 09:50:06 följande:
    Ah... Han har ju samma argumentation som han alltid har haft. Teoretiskt, filosofiskt, en rent allmän diskussion runt köksbordet med sina psykologkompisar.
    Han har den enda sanningen som han uttrycker det.
    Jag tror jag vet vem du syftar på.... kan det vara "man med egen erfarenhet" kanske? Flört
  • Anonym (jaha)
    Anonym (FYI) skrev 2021-03-11 10:30:22 följande:
    Konstigt nog...Obestämdtas hans argumentation emot med öppna armar av de som är otrogna, trots att han hävdar att han är emot otrohet. Men rent filosofiskt och enda sanningen är "Det man inte vet har man inte ont av". Sååå?
    Tycker inte det är konstigt alls om man tänker på att de allra flesta trådar främst verkar handla om att få andras medhåll och ok-stämpel för att kunna rättfärdiga saker för sig själv. Han ger ju dem precis vad de efterfrågar och det är ju alltid poppis Flört
  • Anonym (jaha)
    Anonym (FYI) skrev 2021-03-11 10:23:26 följande:
    Ja, förvånad över att du inte sett likheterna i argumentationen.
    Jodå jag märkte likheterna i både argument och sätt att argumentera, men har bara valt att inte påpeka det för då hamnar man genast i meningslösa diskussioner och han är ju inte heller sen med att framställa sig själv som ett stackars offer som bli falskt anklagad... ja du vet ju hur det brukar låta Drömmer
  • Anonym (jaha)
    Blueskillen skrev 2021-03-11 19:38:51 följande:
    Det måste vara underbart att vara felfri, att aldrig ha haft hjärnsläpp.  
    Fast nu handlar det inte om att få hjärnsläpp, det handlar om vad man gör EFTER att man fått hjärnsläpp. Berätta eller inte berätta... 
  • Anonym (jaha)
    Anonym (FlisanLisa) skrev 2021-03-12 09:46:53 följande:
    Jag läser alla svaren. Men många tycker jag inte har en så trevlig ton, och är väldigt anklagande, som målar upp mig som en hemsk människa som begått ett av de värsta brotten man kan begå.

Majoriteten anse att jag bör berätta, och det är även åt det hållet jag lutar åt. Men ja står som sagt vid ett vägval nu. Jag tror mig kunna behålla denna hemlighet själv, men har just denna ångesten och oron just nu som gör att jag vill berätta, och det är nog mest för att lätta mitt hjärta. Det är jobbigt och svårt att bära denna hemlighet själv.
    Är det så?

Hur kommer det då sig att du tackar alla som säger att du ska vara tyst och ignorerar alla som säger att du ska berätta?
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Nnf) skrev 2021-03-15 08:22:04 följande:
    Elelr hur. Det är nästan viktigare än själva grejen
    Det är en sån otroligt egoistiskt mentalitet hela vägen...

Först går man ut och knullar någon annan, men det ursäktar man såklart bort med det vanliga skitsnacket om att... man är väl bara mänsklig... alla kan få hjärnsläpp, osv och det tycker man att alla ska hålla med om, annars är man jättetaskig.

Men tydligen räcker det inte med att andra ska acceptera att folk ibland får hjärnsläpp... nejdå... sen ska alla oxå vara ok att man fortsätter förnedra sin partner genom att låta personen leva i en stor fet lögn så länge man vill... 

Och inte nog med det, man ska även vara ok med att man kallar det för att "ta ansvar" och att man bara är jättesnäll som "skonar" sin partner från den hemska sanningen..

Det verkar vara väldigt mycket folk bara ska svälja för att otrogna människor ska må bra Drömmer
  • Anonym (jaha)
    Anonym (Ditt ansvar) skrev 2021-03-15 10:26:52 följande:
    Det väcker självfallet misstankar om du väljer att luska och fråga om detta, oavsett hur försiktig och smart du tror att du är.
    Om du fortfarande tycker det är bäst att ha kvar två möjliga alternativ, berätta eller inte berätta, så måste du fatta ditt eget beslut på den info och känsla du redan har.

Att börja luska och fråga riskerar självfallet väcka misstankar. Dessutom är det ett sådant beteende som egentligen tyder på en önskan att bli avslöjad. En oftast omedveten eller underliggande önskan.

De flesta som blir "avslöjade" vill nog egentligen bli avslöjade, de har en medveten eller omedveten önskan att bli avslöjade, sannolikt för att ensam slippa ta ansvar och för att slippa vara ensam om ansvarstagandet, och/eller av många andra skäl.

Alla de som aldrig blir avslöjade har ingen sådan önskan, vare sig medvetet eller omedvetet. 
    Haha, alltså, du är ju bara för mycket....

Så du menar på allvar att alla som bli påkomna blir det för att råkar ha ett samvete...vilket normal brukar vara något positivt, men du lyckas få det till att vara något negativt och bara ett sätt att lasta saker på sin partner.

Så det du egentligen råder TS är att agera som en kallhamrad psykopat utan samvete och försöker få det till att låta som något positivt.

Ofattbart att TS tycker dina alster är "kloka". Det är fan som hämtat ur en rapport på rätts psyk.
Svar på tråden Hur berätta om otrohet?