Inlägg från: Anonym (Ditt ansvar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ditt ansvar)

Hur berätta om otrohet?

Anonym (Hanna) skrev 2021-05-21 16:26:17 följande:

Jag lever efter mitt eget ordspråk: Om man aldrig ljuger, behöver man aldrig komma ihåg vad man har sagt.

ALLA normala människor ljuger.
    Den som låtsas om något annat, den ljuger.
  • Anonym (Ditt ansvar)
    Anonym (Hanna) skrev 2021-05-23 15:42:43 följande:
    Sanningen brukar komma fram på ett eller annat sätt och då kommer mannen (och barnen) att bli helt knäckt, inte bara för att hon har varit otrogen utan också för att hon har ljugit om det och fört honom bakom ryggen. Han kommer aldrig mer att lita på henne.
    Nej.
    Om du bara läser den här tråden eller om du bryr dig om att öppet tänka efter ett litet ögonblick så förstår du att ditt påstående är fel och saknar grund. 

De otrohetsaffärer du får reda på, de som blir kända, de som det skrivs om eller pratas om är självfallet de fall där det kommer fram.
    Men alla de fall där sanningen aldrig kommer fram, alla de fall som förblir okända eller inte blir avslöjade på något sätt, alla dessa fall känner du inte till.
    Med en enkel sannolikhetsbedömning kan man konstatera att i de flesta fall kommer sanningen INTE fram.

Undersökningar visar att otrohet är relativt vanligt, särskilt sett över tid.
    Om du och vi är ärliga med oss själva så tyder allt på att otrohet är mycket vanligare än bara de fall som blir avslöjade eller där sanningen kommer fram.
    Alltså brukar inte sanningen komma fram förr eller senare.

I de fall som blir avslöjade kan man räkna med att den avslöjade har varit slarvig eller klantig, eller har haft viljan att själv få bli avslöjad eller helt enkelt har varit mycket slarvig och struntat i vilket.
    Terapeuter och andra som yrkesmässigt arbetar med sådana här frågor brukar ofta säga att den som blir avslöjad oftast vill bli avslöjad. Det kan vara en medveten eller omedveten underliggande önskan.

Ja, det händer rätt ofta att sanningen kommer fram.
    Nej, sanningen brukar i de flesta fall inte komma fram.

Den som väljer att vara otrogen bestämmer i stort sett själv om den vill bli avslöjad eller inte. Bestämmer i stort sett själv om det någonsin ska komma fram, eller inte. Rent krasst är det är mest bara en fråga om att vara klok, använda rätt metoder och vara noggrann så kommer det inte fram, vare sig förr eller senare.
  • Anonym (Ditt ansvar)
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-24 09:26:59 följande:
    Nej den som varit otrogen bestämmer inte alls själv om det kommer fram eller inte för hade det varit så hade ingen otrohet någonsin avslöjats för ingen har ju någonsin vela bli avslöjad.

Bevisligen kommer det fram rätt ofta ändå oavsett hur mycket man inte vill att det ska komma fram. Så nej INGEN har 100% kontroll över vad som kan hända med tiden. En otrohet kan komma fram 10-20 år senare och gör då betydligt mer skada om det kommit fram med en gång...för nackdelen med sin sk "sanning" är att när det väl kommer fram så får man ju stå inte bara för sin otrohet utan även alla år man manipulerat sin partner att leva i en lögn och 10-20 års lögner och manipulation är ju en ganska saftig nota.
    Terapeuter och andra som yrkesmässigt arbetar med sådana här frågor brukar ofta säga att den som blir avslöjad oftast vill bli avslöjad.
    Det kan vara en medveten eller omedveten underliggande önskan.

Om du och vi är ärliga med oss själva så tyder allt på att otrohet är mycket vanligare än bara de fall som blir avslöjade eller där sanningen kommer fram.

Med en enkel sannolikhetsbedömning kan man konstatera att i de flesta fall kommer sanningen INTE fram.

Så tyvärr så har du fel.
    Men jag kan ha förståelse för att du känner sådär men det blir ju knappast bättre av att man försöker blunda för sanningen.

Notera att jag säger i de flesta fall. Jag har aldrig pratat om 100%, det är bara ditt eget påstående.
    Men den som gör sitt allra bästa för att säkerställa att man inte ska bli avslöjad, agerar medvetet, använder stor noggrannhet och intelligens, blir sannolikhet aldrig avslöjad (eller näst intill aldrig).
    Det är den enkla sanningen, även om du upplever sanningen bister.
  • Anonym (Ditt ansvar)
    Anonym (FYI) skrev 2021-05-24 09:14:58 följande:
    Vad är det du vill ha fram???
    Gör vad du vill det kommer ändå inte din partner att få reda på...typ????
    Nej, något sådant som "gör vad du vill" har jag aldrig påstått.
    Läs vad jag har skrivit så har jag flera gånger sagt precis tvärtom.

Det jag vill få fram är precis det jag har skrivit om.
    T ex att otrohet är relativt vanligt, sannolikt vanligare än vad de flesta tror och med stor sannolikhet mycket vanligare än vad vissa här klarar av att erkänna för sig själv.
    Dessutom har jag visat och beskrivit att det är högst sannolikt att de flesta otroheter förblir okända.

Vad gäller TS så har jag försökt att nyansera frågan om man ska berätta eller inte. Att nyansera tycker var mycket påkallat eftersom det var väldigt ensidigt i tråden.

Med det har jag inte tagit ställning till otrohet.

Och det är en himmelsvid skillnad mot vad du och vissa (eller om ni är samma?) försöker falskeligen påstå att jag skulle ha sagt.
  • Anonym (Ditt ansvar)
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-24 12:54:23 följande:
    Hur många procent av allt otrohet tror du det speglar?
    Om man vill bli påkommen varför smyger man med det? Det rationella vore väl att göra det öppet så ens partner får reda på det, varför gör man inte det tro?
    Anonym (Ditt ansvar) skrev 2021-05-24 12:24:01 följande:
    Misshandel och våldtäkt är oxå vanligt, betyder det att det är rätt och något vi ska propagera för?Nope det är absolut inte fel för märk väl att jag inte sagt att det ALLTID kommer fram, det jag säger är att det KAN komma fram oavsett vad man själv vill och det är inte du som avgör det som du påstår.
    Anonym (Ditt ansvar) skrev 2021-05-24 12:24:01 följande:
    Notera att jag säger i de flesta fall. Jag har aldrig pratat om 100%, det är bara ditt eget påstående.
    Men den som gör sitt allra bästa för att säkerställa att man inte ska bli avslöjad, agerar medvetet, använder stor noggrannhet och intelligens, blir sannolikhet aldrig avslöjad (eller näst intill aldrig).
    Det är den enkla sanningen, även om du upplever sanningen bister.
    Nej du skrev inte "i de flesta fall", det skriver du nu och är alltså en efterkonstruktion.

Hur "smart" man själv anser att man är behöver inte betyda att man är det på riktigt. Bevisligen är världen full med människor som trotts sig vara jättesmarta men åkte dit ändå...
    Jag har inte uttalat mig om procent. Läs gärna en gång till så kanske du kan se det? Och i sammanhanget är det ointressant vad jag, du eller någon annan "tror" om det.

Återigen, du citerar mitt inlägg man varför läser du inte vad jag skriver?
    Det är väl känt, t ex bland dem som yrkesmässigt jobbar med sådana här ärenden, att den som blir avslöjad vill ofta bli avslöjad.
    Det kan vara en medveten eller omedveten underliggande önskan.
    Observera att det kan alltså vara en underliggande icke medveten önskan!

(Du väljer att ta upp misshandel och våldtäkt. Det får stå för dig. Jag tycker verkligen inte att du förtjänar ett svar på det..)

Klarar du inte någon enda gång att förstå mycket enkel skriven text? Jag har hela tiden varit tydlig med att kan komma fram. Varför försöker du upprepat ljuga om att jag skulle ha påstått något annat?

Du förnekar dig aldrig med dina lögner och felaktiga påståenden.
    Jag citerar det jag skrev i inlägget som du citerar:
    "Med en enkel sannolikhetsbedömning kan man konstatera att i de flesta fall kommer sanningen INTE fram."
    Snälla lilla (jaha) läs ovan sakta tre gånger.

Där står I DE FLESTA FALL.
    Observera att det har jag också varit tydlig med i tidigare inlägg bakåt i tråden. Så du ljuger igen.

Att vara intelligent och välja att utföra sina handlingar på ett intelligent sätt är inte detsamma som att TRO sig själv vara smart.
    Jag kan inte ens förstå att man för någon enda läs- och skrivkunnig person ska behöva påpeka denna skillnad.
    Här behöver du återigen tänka efter en liten sekund (eller så länge som just du behöver?) innan du skriver och lägger ut dina känsloutbrott.
  • Anonym (Ditt ansvar)
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-24 16:00:58 följande:
    Haha, ja han är ett unikum, kör med alla fula trix som finns... bla anklaga andra för saker som han själv gör.

Men å andra sidan, kan man förvänta sig något annat av någon som propagerar för att det är ok att svika, ljuga och manipulera?
    Gång på gång ljuger du och försöker påstå att jag skulle propagera för otrohet och än det ena och än det andra.

Men sanningen är att jag redan i mitt första inlägg i tråden skrev direkt till TS, citat:

"Du har gjort fel genom att vara otrogen."
    "Du gjorde självfallet ett eget val och fattade ett eget beslut att vara otrogen men du väljer nu att skylla på din sambo, att han inte funnits där, att du inte känt dig sedd, etc.
    "Det ynkligaste någon kan göra när man har gjort ett val och fattat ett eget beslut, när man begått ett så allvarligt fel, det ynkligaste är att försöka skylla ifrån sig."
    Ta ansvar och ta tag i dina egna personliga problem.
    T ex sök professionell hjälp.
    Dina egna personliga problem måste du själv ta ansvar för och inte skyffla över dem på någon annan"
    Källa: Mitt första inlägg, #10 i tråden, den 8 mars 09:16

Ovan kanske är alltför komplicerat för dig att förstå? I så fall förtydligar jag just för dig att jag till TS skrev t ex:
    Du har gjort FEL genom att vara otrogen.
    Du har begått ett ALLVARLIGT FEL.

Hoppas nu att även du (jaha) klarar att greppa det? Annars säg gärna till så ska jag försöka förtydliga ytterligare just för dig (även om jag nu inte vet hur jag skulle kunna vara tydligare...).

Hur kan du (jaha) ljuga och försöka inbilla dig själv och andra att det jag skrev ovan skulle innebära att jag propagerar för otrohet???

Jag har ALDRIG propagerat för att otrohet skulle vara bra eller ens ok.
    Jag har bara försökt att nyansera och sakligt beskriva olika saker gällande ämnet men utan att förmedla mina egna känslor och utan att någonsin skriva att jag skulle tycka att otrohet är bra.

Det jag har skrivit om är i stort:

T ex att otrohet är relativt vanligt, sannolikt vanligare än vad de flesta tror och med stor sannolikhet mycket vanligare än vad vissa här klarar av att erkänna för sig själv.
    Dessutom har jag visat och beskrivit att det är högst sannolikt att de flesta otroheter förblir okända.
    Vad gäller TS så har jag försökt att nyansera frågan om man ska berätta eller inte. Att nyansera tycker jag var mycket påkallat eftersom det var väldigt ensidigt i tråden.

Med det har jag absolut inte tagit ställning för otrohet.
    Den ställning jag har tagit står redan i mitt första inlägg.

Var vänlig upprepa inte dina lögner fler gånger nu, tack!
  • Anonym (Ditt ansvar)
    Anonym (FYI) skrev 2021-05-24 13:12:52 följande:
    Men om det är såhär som du säger ovan är det ju verkligen manipulation det är frågan om. Manipulativa människor. Då har ju inte Jaha fel??
    Ja, enligt vetenskapen ligger det i människans natur att ljuga.
    Alla människor ljuger i normala fall, de allra flesta (alla?) ljuger upprepat och dagligen.
    Med största sannolikhet även du FYI, eller hur?

Om du försöker svara nej på den frågan, om du försöker slingra dig, om du försöker hitta på egna omständigheter, om och men, som t ex om stora eller små lögner, om lögner av betydelse eller lögner av mindre betydelse,
    om du ens försöker slingra dig,
    så ljuger du.
  • Anonym (Ditt ansvar)
    Anonym (FYI) skrev 2021-05-24 13:27:30 följande:
    Vad ni tycker och har argumenterat för i hela tråden går att sammanfatta med två ord....Berätta inte.
    Det var inte ens det ts frågade efter i sin trådstart. Men med er hjälp tog hon det beslutet för det gynnade henne. Frågan är om detta nya scenario gynnar familjen i längden? Det vet ingen. Men om hon berättat hade det förmodligen varit löst nu på det ena eller det andra sättet. Gå tillbaka och läs vad hon frågade efter.
    Ja, om du går tillbaka och läser hela inledningen trådstarten så står där bl a:
    "Hur fasiken berättar jag, 
    och har familjen i behåll?"

Dessa två saker ger ju utrymme för diskussioner med många vinklingar,

bl a samtal om ifall hon kan ha familjen i behåll bäst genom att berätta eller genom att inte berätta,

och tillsammans med de kompletterande inlägg som TS löpande har gjort så har det lett fram till ganska omfattande samtal och resonemang.

Man gör väl aldrig klokt i att i någon tråd, eller i något sammanhang, begränsa sig till att enbart läsa rubriken?
  • Anonym (Ditt ansvar)
    Anonym (FlisanLisa) skrev 2021-05-25 10:09:26 följande:
    Kan meddela att det inte alls var planerat. 
    Jag kan tyvärr, av tämligen uppenbara skäl inte berätta förmycket för att eventuellt outa vem jag är. Men nej, det var verkligen inte planerat. 
    TS, låt dig inte provoceras till att skriva i tråden. Om du känner att du har viktigare saker att tänka på och att ägna dig åt så strunta i dem som bara försöker provocera dig till att få igång diskussioner, och för att få chansen att racka ner på dig och att få hänga dig.

De medlemmar i tråden som har gått till personangrepp borde verkligen skämmas för när de så uppenbart saknar egen förmåga att skilja på sak och person så borde de inte ens skriva ett enda inlägg i någon enda tråd.

En sak är säker: Vilken terapeut som helst är en bättre samtalspartner och kan ge dig bättre råd än vad några inbillade "experter" i en tråd på FL någonsin kan.

I den situation som du har försatt dig i så har du har övervägt allt så gott du kan och du har fattat ditt beslut för att efter bästa förmåga säkerställa att inte riskera att förstöra er familj och din relation till din man, minimerat risker för att barnen ska ta skada och för att inte ställa till med några andra problem.

Det beslut du har fattat är inte unikt utan snarare med stor sannolikhet rätt vanligt. 
    Oavsett vad olika tyckare skriver i denna tråden och i andra sammanhang så är det högst sannolikt att många otrogna klarar av att gå vidare både med kärleken och med familjelivet utan att otroheten överhuvudtaget kommer fram, vare sig i närtid eller i framtiden.

De som blivit utsatta för otrohet utan att veta något om det går givetvis vidare i livet helt opåverkade.
    Med allra största sannolikhet är det ett rätt så vanligt scenario ute i verkligheten.

Ditt scenario och ditt beslut är sannolikt rätt så vanligt och i din situation så tror jag att du har fattat bästa möjliga och helt rätt beslut. Förhoppningsvis är du idag med dina erfarenheter en klokare och mera ansvarstagande person till nytta och glädje för familjen, din man, för barnen och många andra.

Jag önskar dig och din familj all lycka i framtiden SkålSolig
  • Anonym (Ditt ansvar)
    Anonym (FYI) skrev 2021-05-25 12:10:22 följande:
    Men det stod klart från början att ts ville berätta. Hon trodde inte hon skulle kunna leva med skulden/skammen/det dåliga samvetet.
    Om hon skulle berätta... är, hur hon skulle kunna ha familjen kvar en bisats.
    Ingen kan svara på den saken, eftersom ingen kan förutspå hur mannen reagerar.
    Jag påstår inte att du har fel.

Men läs gärna en gång till det jag skriver ovan (läs gärna flera gånger om du behöver, och sträva efter att ha en neutral inställning för att öppet skaffa dig en uppfattning om innehållet.)
    Det är mycket tydligt att inte heller jag har fel. För i trådstarten står det om två saker och TS har också redan i tidiga inlägg gjort tydligt att det finns minst två saker att diskutera.

Om du har bara en liten gnutta goda avsikter (???) så tycker jag absolut inte att du kan hänga TS, eller någon annan i någon tråd, bara pga ordvalet eller kommatecknets placering i trådstarten.
    Även du bör väl klara av inse att trådens ämne är mycket viktigare för TS och för alla som skriver i tråden än var t ex ett ord eller ett kommatecken är placerat?
  • Anonym (Ditt ansvar)
    Anonym (FYI) skrev 2021-05-25 13:45:05 följande:
    Jag har varken onda eller goda avsikter med något inlägg what so ever.
    Försöker bara förstå hur man resonerar, eller kan, så onödigt, sätta sig i ts speciella situation, nykter, över/efter en fika på stan, med fam. och barn i potten.

Reaktionen på dina inlägg däremot, eller för den delen Blueskillens, beror på att ni har ett fruktansvärt nedlåtande sätt...

Ni talar sanning..
    Vi ljuger...
    Vi är moralkärringar..
    Vi skall läsa om...från början...RÄTT
    Vi är samma användare med olika nic
    Ts, låt dig inte provoseras av inbillade experter
    osv

Ett "upper lip" beteende som gränsar till härskarteknik, och bidrar stort till svaren ni får. Men du är ju lärare enligt tidigare tråd, så det är väl så du bankar in kunskap i dina eleverObestämd

Och nu är jag inte intresserad av att varken svara eller kommentera dina eller Blueskillens inlägg mer, det blir bara löjligt, och har inget med ts att göra.
    Oj, det var ett känslosamt inlägg från dig. Om man säger så här, jag tycker inte att något är värt att kommentera på annat sätt än att jag bekräftar självfallet att du har rätt till dina åsikter.

Men klarade du inte, eller ville inte, att svara på min enkla fråga:
    Tycker du inte att trådens ämne är mycket viktigare för TS och för alla som skriver i tråden än var t ex ett ord eller ett kommatecken i trådstarten är placerat?
  • Anonym (Ditt ansvar)
    Anonym (Ave) skrev 2021-05-25 15:00:10 följande:

Fast jag håller med FYI, hur gick detta till?

1:
    Ni möts upp på en fika på stan - Ex ber dig följa med hem till honom - du hänger villigt på ...och oj hoppsan du blev förförd.
    Förvisso oplanerat men varför sätta sig i den situationen att på tu man hand följa med hem till ett Ex, är det inte att utmana ödet lite?

2:
    Ni möts hemma hos Ex för en fika - du går i hemlighet dit -  ...och oj hoppsan du blev förförd. 
    Om detta är fallet så ringer mina varningsklockor lite, är det verkligen helt oplanerat då?
    Eller har man medvetet/undermedvetet en baktanke om att nåt mer kan hända?

Tror inte du outar för mycket genom att svara på detta Glad

Till TS, du behöver alls lyssna inte på belackarna här och du behöver inte låta dig provoceras till att delta i någon meningslös diskussion.

Jag fattar inte ens vilken agenda vissa har... En del verkar ha svåra egna personliga problem och verkar inbilla sig att de skulle må bättre om de bara lyckas få någon enda person att må sämre.

Jag fattar inte vilket syfte och mål de har satt upp för sig själva?

TS, du befinner dig i en mycket svår situation som kräver både stort engagemang och ansvarstagande från dig. 
    Hoppas det ordnar sig så bra som möjligt för dig och din familj. Lycka till Solig{#emotions_dlg.flower}

• Anonym (Ditt ansvar)
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-26 11:28:10 följande:
    Får TS partner någon chans att välja hur han ska "gå vidare"?

Är det ok att förneka honom den chansen?

Har TS rätt att göra det valet åt honom?
    De som blivit utsatta för otrohet utan att veta något om det går givetvis vidare i livet helt opåverkade.
    Med allra största sannolikhet är det ett rätt så vanligt scenario ute i verkligheten.

I det här fallet behöver partnern inte göra något val för det finns helt enkelt inget val att göra, han är totalt opåverkad och helt omedveten om vad som har skett , i verkligheten finns inget val för honom att ta ställning till och i praktiken finns ingen chans till något val som han blir förnekad att göra.

TS har gjort sitt eget välgrundade val. Hon vet självfallet mycket bättre än du, jag eller någon annan, på detta forum eller något annat forum, vilket val som är bäst i den aktuella situationen.
    Det är fullständigt självklart att TS vet bättre än du vilket val som totalt sett är det bästa och tom vet hon bättre än du vilket val som är det bästa just för hennes man.
  • Anonym (Ditt ansvar)
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-26 11:36:50 följande:

Men vi har förstått vilken agenda du har.
    Vilka menar du är "vi"? Förklara gärna kortfattat och tydligt vilken agenda jag har och som "vi" har förstått.
    Beakta då allt jag har skrivit och välj inte din vana trogen att ljuga och att medvetet utelämna det jag redan i mitt första inlägg skrev till TS:
    - Du har gjort FEL genom att vara otrogen.
    - Du har begått ett ALLVARLIGT FEL.

Ja hon befinner sig i en svår situation men det gör hennes partner oxå
    På vilket sätt menar du befinner sig hennes partner i en svår situation?
    För honom är ju allt precis lika, inga följder, ingen påverkan och utan någon som helst förändring. Sanningen är att för honom är allt exakt lika som det var innan.
    Sanningen är ju att det han inte vet mår han inte ont av.

du och propagerar för att hon försätta honom i ytterligare en jobbig situation
    Förklara gärna sakligt och begripligt på vilket sätt du menar att det för honom blir en ytterligare jobbig situation? Hur skulle han kunna uppleva det som jobbigt när han inte vet något och allt är precis lika som innan?

du bara tar hänsyn till TS medan vi andra oxå tar hänsyn till hennes man.
    Nu flyger du i det blå igen, precis som du gjort så många gånger tidigare.
    TS har gjort noggranna överväganden och fattat ett väl övervägt beslut.
    Jag förstår att det är svårt för dig att ta in, men fakta är självfallet att hon känner situationen bättre än du, jag eller någon annan.
    Jag klarar av att ta in det.
    Och jag finner ingen som helst anledning att ifrågasätta TS beslut, jag kan inte se att du, jag eller någon annan skulle ha den information som krävs för att kunna fatta ett bättre och mera välgrundat beslut än TS.
    TS har beskrivit att hon har övervägt vad som är bäst totalt sett, inklusive att hon tagit hänsyn till familjen, barnen och även sin man.
    Det har jag beaktat när jag väljer att stödja TS välgrundade beslut och jag har därigenom även tagit hänsyn till hennes man.

Det är för mig häpnadsväckande att du kan inbilla dig själv, och du försöker inbilla andra, att du skulle veta bättre än TS själv.

• Anonym (Ditt ansvar)

Vissa i tråden, minst en som  flera gånger blivit pinsamt avslöjad som en ren lögnare, kräver hela tiden förklaring och svar på samma frågor.

Varför?
    Så vitt jag kan se hjälper det ju inte vilka svar och vilka förklaringar man ger så följs det ändå av upprepade lögner och nya frågor om samma sak igen och igen?

I mitt allra första inlägg i tråden skrev jag till TS:

Trots det har jag gång på gång, i stort sett varje gång som jag besvarat något i tråden, blivit anklagad för att jag propagerar för otrohet.

Det är för mig fullständigt obegripligt hur någon medvetet kan ljuga och försöka trycka ned en annan människa med så uppenbart lögnaktiga påståenden. Det borde betraktas som personangrepp.

Min åsikt är tydlig och den som jag skrev till TS:
    Det borde räcka med ganska minimal läsförståelse för att klara av att förstå innebörden i dessa två rader. Men vissa måste uppenbarligen ha en så extremt låg läsförståelse att man inte ens fattar detta enkla?

Hur kan någon levande människa (vet inte om det är två eller en och samma i tråden?) vara så imbecill att man då påstår att jag skulle propagera för otrohet???

• Anonym (Ditt ansvar)
    Anonym (jaha) skrev 2021-05-27 16:09:06 följande:
    Pratar du om dig själv nu?

Det finns ju bara en person i denna tråd som kläcker ur sig BS för att genast förneka att han någonsin sagt något sådant när hans argument ifrågasätts och det är DU. Så den enda lögnaren här är nog tyvärr du Flört

Jättebra att du sagt att TS gjort fel i att vara otrogen... dock handlar ju frågan inte om det är rätt eller fel att vara otrogen utan om det är rätt eller fel att ljuga för sin partner om det och manipulera personen att vara kvar i förhållandet genom att undanhålla sanningen för personen... 
    Jag pratar om DIG (jaha).

Det är DU som upprepat LJUGIT och påstått att jag propagerar för otrohet.

Medan du mycket väl känner till att jag till TS skrev:

Du (jaha),
    läs ovan två rader, läs dem gärna sakta flera gånger om du har svårt att förstå?
    Förklara sedan hur du kan anse att innebörden i dessa två rader skulle vara att jag propagerar för otrohet???

Det var DU som gång på gång ljög om att jag propagerar för otrohet,
    därmed är det DU som har fått frågan att handla om "det är rätt eller fel att vara otrogen".

Ang ditt påstående om att frågan skulle handla om att ljuga:
    Snälla lilla (jaha), om du vill veta vad frågan egentligen handlar om så läs trådstarten.
    LÄS TRÅDSTARTEN!!!

Du har kapat tråden, du ljuger upprepat, du påstår att tråden handlar om det som du har bestämt och inte om det som står i trådstarten.
    Skärp dig!
Svar på tråden Hur berätta om otrohet?