• Lark

Jomshof

"Islam är en avskyvärd religion".

Vad tycker ni om uttalandet.
    Personligen håller jag med fullständigt. Koranen är bland de värsta böckerna jag läst... och Islams principer i Sharialagarna är fruktansvärda.

Vad säger ni?

• Svar på tråden Jomshof
  • Iarwain
    Anonym (pkpk) skrev 2021-03-14 18:05:39 följande:
    Du tycker också att man ska piska våldtäktsoffer, Varför? Vad exakt anser du är så bra med Iran och vill att vi också ska ha sharia lagar?
    Har du slutat slå din fru?

Man ska skilja på religion och samhälle.
    Människor är korkade! Men jag tänker inte överförklara för de som har som sin enda uppgift att missförstå så mycket som möjligt
  • Iarwain
    Lark skrev 2021-03-14 18:02:09 följande:
    Grattis - du fixar det inte. Inte lätt att vara liten i denna värld.
    Du har inte givit några citat där Jesus uppmanar kristna att sprida kristna läran med våld. 

Du klarar inte uppgiften. Grattis, vad gör du i denna diskussion?
    Hahahahaha
    Varför ska jag över huvud taget hitta citat från en bok (eller samling av böcker) som är så internt motsägelsefull.

Ändrade Jesus lagen eller inte?
    Bibeln säger rakt ut att han inte gjorde det. Men även detta spår är totalt ointressant då bara idioter använder denna typ av bok för att styra ett samhälle.
    Människor är korkade! Men jag tänker inte överförklara för de som har som sin enda uppgift att missförstå så mycket som möjligt
  • Anonym (pkpk)
    Iarwain skrev 2021-03-14 18:20:26 följande:
    Har du slutat slå din fru?

Man ska skilja på religion och samhälle.
    Har aldrig lagt en hand på en kvinna .Det Iranska samhället som styrs av sharia är nåt som du gillar eller? Konstigt att du inte kan svara på frågan 
  • Anonym (pkpk)
    Iarwain skrev 2021-03-14 18:23:53 följande:
    Varför ska jag över huvud taget hitta citat från en bok (eller samling av böcker) som är så internt motsägelsefull.

Bibeln säger rakt ut att han inte gjorde det. Men även detta spår är totalt ointressant då bara idioter använder denna typ av bok för att styra ett samhälle.
    Igen varför klarar du inte av att avtånd från att man avrättar tiotusental homosexuella i Iran? Kanske för att du stödjer det 
  • Lark

Jag försöker skriva en bra melodi till detta nu.
    Texten "du hittar det inte tralalala".

Suveränt att ge sig in i en diskussion och inte fixa detta.
    Starkt jobbat måste jag säga.
  • Lark

Dessutom är ju bara våld ett av problemen med Islam.

Ett annat problem är ju tilliten... vem kan man lita på inom Islam när de har en princip om att LJUGA.

Taqiyya eller Al-taqiyya innebär att muslimer har rätt/är skyldiga att inför icke-muslimer ljuga och vilseleda om det är till gagn för islam.  Sharíalagen r8.2:
    Talet är ett medel för att uppnå mål. Om ett lovvärt mål kan uppnås både genom att säga sanningen och genom att ljuga, är det olagligt att uppnå målet genom att ljuga, eftersom det inte finns något behov av att ljuga. När det är möjligt att uppnå ett sådant mål genom att ljuga men inte genom att säga sanningen, är det tillåtet att ljuga om att uppnå målet är tillåtet, och obligatoriskt att ljuga om målet är obligatoriskt.

Låter som en bra religion va?
  • klyban
    Anonym (pkpk) skrev 2021-03-14 18:15:54 följande:
    Funkar ju hur bra som helst kränker skiten ur dig .Bra va kränkt. Ni älskare kommer få mothugg

Du skriver inget, har du märkt det?
    Kanske man får adressera osakligheten snart.
    Men nej, när en person säger ord utan mening, så blir jag aldrig kränkt, mer förundrad om hur du mår.

Anonym (pkpk) skrev 2021-03-14 18:28:01 följande:
    Igen varför klarar du inte av att avtånd från att man avrättar tiotusental homosexuella i Iran? Kanske för att du stödjer det 

Man opererar om dom till det andra könet och Iran är världsledande på könsbyten tillsammans med Thailand.
    Det intressanta är att alla får detta valet över döden.

Sen fel på dina siffror, undrar varför, var inte verkligheten nog för dig?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (pkpk)

Varför stödjer du detta?

Sura 4:34: [?] Om ni ser tecken på illvilja hos dem, förmana dem då och varna dem och [om detta inte hjälper] håll er borta från deras nattläger och [som sista utväg] tillrättavisa dem handgripligen. Om de sedan visar sig medgörliga, sök då inte sak med dem.
  • klyban
    Lark skrev 2021-03-14 18:31:44 följande:
    Dessutom är ju bara våld ett av problemen med Islam.

Ett annat problem är ju tilliten... vem kan man lita på inom Islam när de har en princip om att LJUGA.
    Taqiyya eller Al-taqiyya innebär att muslimer har rätt/är skyldiga att inför icke-muslimer ljuga och vilseleda om det är till gagn för islam.  Sharíalagen r8.2:
    Talet är ett medel för att uppnå mål. Om ett lovvärt mål kan uppnås både genom att säga sanningen och genom att ljuga, är det olagligt att uppnå målet genom att ljuga, eftersom det inte finns något behov av att ljuga. När det är möjligt att uppnå ett sådant mål genom att ljuga men inte genom att säga sanningen, är det tillåtet att ljuga om att uppnå målet är tillåtet, och obligatoriskt att ljuga om målet är obligatoriskt.

Låter som en bra religion va?
    Om ljuga är ett problem, så måste du hata verkligen populister.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (pkpk)
    klyban skrev 2021-03-14 18:32:55 följande:
    Om ljuga är ett problem, så måste du hata verkligen populister.
    Varför anser du att mannen har rätt att slå kvinnor?

Sura 4:34: [?] Om ni ser tecken på illvilja hos dem, förmana dem då och varna dem och [om detta inte hjälper] håll er borta från deras nattläger och [som sista utväg] tillrättavisa dem handgripligen. Om de sedan visar sig medgörliga, sök då inte sak med dem.
Svar på tråden Jomshof