Jomshof
"Islam är en avskyvärd religion".
Vad tycker ni om uttalandet.
Personligen håller jag med fullständigt. Koranen är bland de värsta böckerna jag läst... och Islams principer i Sharialagarna är fruktansvärda.
Vad säger ni?
"Islam är en avskyvärd religion".
Vad tycker ni om uttalandet.
Personligen håller jag med fullständigt. Koranen är bland de värsta böckerna jag läst... och Islams principer i Sharialagarna är fruktansvärda.
Vad säger ni?
Tycker du inte det är rätt talande att du hoppar runt och undviker proklamationen i ditt resonemang?
Än att inse viss fakta och svara där efter, varför gör du inte det?
Undrar då det ser ut som en katt på ett plåttak, och hoppar runt som en tok för slippa viss argumentation.
En sak jag märker är hur du med koranen och som står dör gör fantastiska slutsatser om annat, och när det är exakt samma fast med bibeln, så låtsas du om att det är nått helt annat.
Är du själv medveten om detta, undrar då det är så tydligt och att du borde förstå felen som blir och när man tror man kan glömma av saker och få samma sak betyder två olika saker beroende på din agenda.
Sånt är intressant och de flesta ser det lätt också.
Det är facit av kristendomen, och ändå så dödar kristna massor.
Du är helt enkelt för selektiv.
Det är facit av kristendomen, och ändå så dödar kristna massor.
Du är helt enkelt för selektiv.
Inget du sagt har ändrat detta liknande våld, inte ens en gång.
Utan det handlar hela tiden om att prata om annat för dig, det handlar om att glömma av mycket stora delar av bibeln och försöka påstå att gamlatestamentet inte är aktuellt, rätt bekvämt, dock ett litet problem det är få kristna som förkastat gamla testamentet, utan mest obskyra varianter som enbart har nya testamentet.
Och vad du ska säga med dom få är det ingen som vet, då våldet av liknande art ändå finns kvar.
Och varför pratar du bara om jesus hela tiden och aldrig gud?
Låter som du missat stora delar av kristendomen och just gud, hur gick det till 
Och varför pratar du bara om jesus hela tiden och aldrig gud?
Låter som du missat stora delar av kristendomen och just gud, hur gick det till 
Märkligt av Jomshof, som är en smart man, att uttala sig så kategoriskt MEN det är väl kanske taget ur sitt sammanhang!? Brukar ju lätt bli så när ngn SD:are säger ngt.
(helt OT men Björn Söder ska ha sagt ngt om att samer inte är svenskar....*typ* och Gud vilket ramaskri. MEN frågar man en same (äkta av blodet) om hen är svensk så blir det stolta svaret NEJ jag är SAME)
Fortfarande missad i var inlägg, visst är det skumt.
Kan det vara så att premisserna som gör så vi ska glömma av gud i kristendomen och det våld av liknande art i
bibeln, kan det vara så enkelt tro? 
Och på att jesus är guds son så måste jag säga no kidding på, den var såå ny.