• eae95

BF December 2021

Hej!

Eftersom jag inte sett någon tråd för oss som har BF December 2021 så startar jag igång en nu.

Jag kan börja med en presentation:

Jag är 25 år gammal och min sambo 28 år gammal, det är mitt andra barn och hans första som förhoppningsvis vill kika ut i December, 5/12 utifrån mina egna beräkningar men kan ju såklart ändras.

Här kan vi stötta varandra och diskutera fritt, men se till att hålla god ton! 

Och självklart stort grattis till plusset alla ni som vill följas åt här.

• Svar på tråden BF December 2021
  • Jozsan

Hej!

Hur går det för alla?

Jag hade ett till vul idag och beräknas vara i v. 10+5, en liten sprattlande bebis ser man på skärmen nu. Så häftigt och helt underbart <3

Mår riktigt dåligt tyvärr, kräks flertalet gånger per dag och tröttheten sitter som ett block över mig. Har ju två barn sedan tidigare och aldrig mått såhär tidigt, något särskilt med trean kanske ;)

• Rosahimmel86
    Jozsan skrev 2021-05-12 14:10:10 följande:

Hej!

Hur går det för alla?

Jag hade ett till vul idag och beräknas vara i v. 10+5, en liten sprattlande bebis ser man på skärmen nu. Så häftigt och helt underbart <3

Mår riktigt dåligt tyvärr, kräks flertalet gånger per dag och tröttheten sitter som ett block över mig. Har ju två barn sedan tidigare och aldrig mått såhär tidigt, något särskilt med trean kanske ;)

Här går det bra

Jag var på VUL igår i 9+5 och fick också se en sprattlande bebis

Så nu har vi vågat gå ut med det :)

Annars så mår jag bättre än tidigare veckor även om tröttheten och illamåendet infinner sig ibland
  • Jozsan
    Rosahimmel86 skrev 2021-05-13 18:06:20 följande:

Här går det bra

Jag var på VUL igår i 9+5 och fick också se en sprattlande bebis

Så nu har vi vågat gå ut med det :)

Annars så mår jag bättre än tidigare veckor även om tröttheten och illamåendet infinner sig ibland

Vad härligt! Det är ju en speciell känsla att få se den lilla utvecklas så snabbt.

Kommer du göra kub?

Jag ska göra både nipt och kub, kommer ta blodprov imorgon för nipt och göra kub om två veckor.
  • Rosahimmel86
    Jozsan skrev 2021-05-13 19:31:51 följande:

Vad härligt! Det är ju en speciell känsla att få se den lilla utvecklas så snabbt.

Kommer du göra kub?

Jag ska göra både nipt och kub, kommer ta blodprov imorgon för nipt och göra kub om två veckor.

Jag tror bara att jag kommer göra NIPT

Jag har inskrivning i morgon så då får jag veta lite mera :)
  • Anonym (Marfie)

Hur tänker ni i gruppen att ta vaccin?

• Anonym (Marfie)

Hur tänker ni i gruppen att ta vaccin? Covid alltså

• Jozsan
    Anonym (Marfie) skrev 2021-05-14 08:23:14 följande:

Hur tänker ni i gruppen att ta vaccin?

Jag kommer ta vaccin om det rekommenderas till gravida!
  • Jolly74

Idag blev en besvikelse för mig. Det gick inte att se något foster längre. Jag är så ledsen. Det här var verkligen sista chansen för mig. Redan förra veckan antydde gynekologen att fostret var mindre än det borde varit då och att jag kunde förvänta mig missfall under veckan som kom. Eftersom inget hade hänt så trodde jag idag att det skulle ha vuxit till sig och att allt var frid och fröjd. Men tyvärr kunde vi bara se en hinnsäck och inget mer. Jag fick åka till gynakuten på sjukhuset för en second opinion men de hade inga tider utan jag får komma tillbaka efter helgen och vänta på akuten. Känns så trist nu. Jag hade glatt mig så mycket åt det lilla livet men nu är det bara tomt.

Jag önskar er andra all lycka framöver med era bebisar de är små mirakel alla och envar.

• Emjol
    Jolly74 skrev 2021-05-14 17:53:22 följande:

Idag blev en besvikelse för mig. Det gick inte att se något foster längre. Jag är så ledsen. Det här var verkligen sista chansen för mig. Redan förra veckan antydde gynekologen att fostret var mindre än det borde varit då och att jag kunde förvänta mig missfall under veckan som kom. Eftersom inget hade hänt så trodde jag idag att det skulle ha vuxit till sig och att allt var frid och fröjd. Men tyvärr kunde vi bara se en hinnsäck och inget mer. Jag fick åka till gynakuten på sjukhuset för en second opinion men de hade inga tider utan jag får komma tillbaka efter helgen och vänta på akuten. Känns så trist nu. Jag hade glatt mig så mycket åt det lilla livet men nu är det bara tomt.

Jag önskar er andra all lycka framöver med era bebisar de är små mirakel alla och envar.

Men va tråkigt!! Beklagar verkligen ????
  • Emjol
    Jolly74 skrev 2021-05-14 17:53:22 följande:

Gjorde en emoji som inte kom med och inga frågetecken :(
Svar på tråden BF December 2021