• eae95

BF December 2021

Hej!

Eftersom jag inte sett någon tråd för oss som har BF December 2021 så startar jag igång en nu.

Jag kan börja med en presentation:

Jag är 25 år gammal och min sambo 28 år gammal, det är mitt andra barn och hans första som förhoppningsvis vill kika ut i December, 5/12 utifrån mina egna beräkningar men kan ju såklart ändras.

Här kan vi stötta varandra och diskutera fritt, men se till att hålla god ton! 

Och självklart stort grattis till plusset alla ni som vill följas åt här.

• Svar på tråden BF December 2021
  • Jozsan
    Jolly74 skrev 2021-05-14 17:53:22 följande:

Idag blev en besvikelse för mig. Det gick inte att se något foster längre. Jag är så ledsen. Det här var verkligen sista chansen för mig. Redan förra veckan antydde gynekologen att fostret var mindre än det borde varit då och att jag kunde förvänta mig missfall under veckan som kom. Eftersom inget hade hänt så trodde jag idag att det skulle ha vuxit till sig och att allt var frid och fröjd. Men tyvärr kunde vi bara se en hinnsäck och inget mer. Jag fick åka till gynakuten på sjukhuset för en second opinion men de hade inga tider utan jag får komma tillbaka efter helgen och vänta på akuten. Känns så trist nu. Jag hade glatt mig så mycket åt det lilla livet men nu är det bara tomt.

Jag önskar er andra all lycka framöver med era bebisar de är små mirakel alla och envar.

Beklagar så mycket!

Kram till dig <3
  • Rosahimmel86
    Jolly74 skrev 2021-05-14 17:53:22 följande:

Idag blev en besvikelse för mig. Det gick inte att se något foster längre. Jag är så ledsen. Det här var verkligen sista chansen för mig. Redan förra veckan antydde gynekologen att fostret var mindre än det borde varit då och att jag kunde förvänta mig missfall under veckan som kom. Eftersom inget hade hänt så trodde jag idag att det skulle ha vuxit till sig och att allt var frid och fröjd. Men tyvärr kunde vi bara se en hinnsäck och inget mer. Jag fick åka till gynakuten på sjukhuset för en second opinion men de hade inga tider utan jag får komma tillbaka efter helgen och vänta på akuten. Känns så trist nu. Jag hade glatt mig så mycket åt det lilla livet men nu är det bara tomt.

Jag önskar er andra all lycka framöver med era bebisar de är små mirakel alla och envar.

Åh nej vad tråkigt

Jag beklagar
  • Kaka22

Hej!

Jag går in i vecka 12 imorn. Första graviditeten! BF 12/12

Lämnar blodprover och varit på inskrivning. Har tid för KUB 8/6.

Känns som att det är så lång tid kvar och förstår inte hur inte alls kan få göra tidiga ultraljud, det är ju tortyr att vänta så länge med att se om det finns något där inne.. har precis börjat få lite mer energi och vara utan illamående, vilket känns skönt. Dock har jag känt mig mer lugn när jag varit illamående för att det känns som det "ska" I guess. Orolig för att något ska hända, försöker inte tänka så men det är så svårt. Måste bara hålla till KUBen.

• Lunne

Hej! Hoppar in här då det enl. min barnmorska verkar som att jag kommer ha BF omkring 31 december och inte 2 februari som jag trodde :?)

Finns det någon hemlig Facebookgrupp för BF December som man kan få komma med i? :)

• Lunne
    Kaka22 skrev 2021-05-25 19:54:56 följande:

Finns en grupp som heter BF december 2021 på Facebook :)

Tack för tipset! Men jag vågar inte gå med i en grupp som går att söka på såhär tidigt :')

När vi väntade första barnet gick jag med i en grupp som man inte kan hitta om man inte blir inbjuden, så jag tänkte ifall det fanns något liknande.
  • eae95
    Lunne skrev 2021-05-26 01:35:05 följande:

Tack för tipset! Men jag vågar inte gå med i en grupp som går att söka på såhär tidigt :')

När vi väntade första barnet gick jag med i en grupp som man inte kan hitta om man inte blir inbjuden, så jag tänkte ifall det fanns något liknande.

Gruppen går endast att söka på men man kan inte se vilka medlemmar som är med i gruppen! :)
  • Jozsan

Hej och Grattis till er nya som hittar hit!

Jag är nu i v.13 och fick svar på Nipt i veckan, låg risk för trisomi.

Har kub på måndag så ska bli spännande att få se bebisen igen.

Dras dock med blödningar från och till fortfarande, så himla tråkigt och jag blir ju såklart orolig varje gång det blöder. Hoppas det går att avgöra på kub varifrån blödningen kommer..

Vi valde på Nipt att kryssa i rutan för kön men vill göra en ?rolig? grej av det så bara min syster vet könet just nu så ska vi överraskas nästa helg, mest för barnens skull

95% säker på pojke, min känsla och drömmar tyder på det.

Har ni någon känsla om kön eller någon som redan vet? <3

• Lofffsan

Åh vad skönt att det såg bra ut på nipt! :) jag har lite dålig koll på just nipt. Inget det pratades om så mycket förra graviditeten. Är det något ni gör privat eller regionalt? :)

Jag ska på kub på onsdag, ser så mycket fram emot det men är också livrädd inför det! Många känslor, men ska bli så skönt efteråt!

Vi kommer inte ta reda på kön denna gången heller, men magkänslan säger helt klart en pojk. Fast jag är ju hemma och sjukskriven pga illamående och spyor så det säger väl emot xD

Jozsan skrev 2021-05-29 10:05:59 följande:

Hej och Grattis till er nya som hittar hit!

Jag är nu i v.13 och fick svar på Nipt i veckan, låg risk för trisomi.

Har kub på måndag så ska bli spännande att få se bebisen igen.

Dras dock med blödningar från och till fortfarande, så himla tråkigt och jag blir ju såklart orolig varje gång det blöder. Hoppas det går att avgöra på kub varifrån blödningen kommer..

Vi valde på Nipt att kryssa i rutan för kön men vill göra en ?rolig? grej av det så bara min syster vet könet just nu så ska vi överraskas nästa helg, mest för barnens skull

95% säker på pojke, min känsla och drömmar tyder på det.

Har ni någon känsla om kön eller någon som redan vet? <3

• Jozsan
    Lofffsan skrev 2021-05-29 12:30:22 följande:

Åh vad skönt att det såg bra ut på nipt! :) jag har lite dålig koll på just nipt. Inget det pratades om så mycket förra graviditeten. Är det något ni gör privat eller regionalt? :)

Jag ska på kub på onsdag, ser så mycket fram emot det men är också livrädd inför det! Många känslor, men ska bli så skönt efteråt!

Vi kommer inte ta reda på kön denna gången heller, men magkänslan säger helt klart en pojk. Fast jag är ju hemma och sjukskriven pga illamående och spyor så det säger väl emot xD

Vi gjorde Nipt privat, kostar en slant men är ju också väldigt tillförlitligt.

Åh så spännande, vilken vecka är du i nu?

Hur många barn har du sedan tidigare?

Vi har två, en pojke som är 13 år och en flicka som är 6 år!
Svar på tråden BF December 2021