• KNAS2

BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET

Hej!

Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.

Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.

KNAS, 31 år, BF 7/12

Tjing!

• Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
  • VirrePirre06

Blev kallad till rutinkontroll nu ikväll, haft ett väldigt högt bt hela kvällen och fått en massa olika tabletter. Beslutades kl 22 att vi blir inlagda, men ligger just nu på avd i väntan på att ett förlossningsrum ska bli ledigt. Sen blir det igångsättning, så snart har även vi vår bebis :)

• Bula2021
    VirrePirre06 skrev 2021-12-22 23:20:12 följande:

Blev kallad till rutinkontroll nu ikväll, haft ett väldigt högt bt hela kvällen och fått en massa olika tabletter. Beslutades kl 22 att vi blir inlagda, men ligger just nu på avd i väntan på att ett förlossningsrum ska bli ledigt. Sen blir det igångsättning, så snart har även vi vår bebis :)

Kämpa på! Snart är den lilla här :) Det här kommer du fixa galant!
  • Sellerin
    neongirl skrev 2021-12-21 20:45:24 följande:

I morse kom vår lilla kille äntligen till världen 10 dagar efter BF. Blev igångsatt igår vid 10 med Angusta tabletter. Var två cm öppen när jag kom in och efter fem doser tabletter gick äntligen vattnet vid 20.00. Därefter blev det 11 timmars slit innan han äntligen kom ut. Han låg högt upp så fick kämpa för att jobba ner honom. Han hade nog gärna stannat någon vecka till men mitt blodtryck hade gått upp så de ville inte vänta längre. Så skönt att äntligen ha honom här. Världens bästa julklapp! Vi är redan så kära i honom. <3

ååååhhh så mysigt! Stort grattis till er Skrattande
  • Sellerin
    VirrePirre06 skrev 2021-12-22 23:20:12 följande:

Heja dig VirrePirre06! Detta fixar du galant!! 

En riktig liten julbebis på gång här alltså :) 

• neongirl
    Sellerin skrev 2021-12-23 11:04:28 följande:

ååååhhh så mysigt! Stort grattis till er

Tack snälla! <3
  • Storm01
    neongirl skrev 2021-12-21 20:45:24 följande:

I morse kom vår lilla kille äntligen till världen 10 dagar efter BF. Blev igångsatt igår vid 10 med Angusta tabletter. Var två cm öppen när jag kom in och efter fem doser tabletter gick äntligen vattnet vid 20.00. Därefter blev det 11 timmars slit innan han äntligen kom ut. Han låg högt upp så fick kämpa för att jobba ner honom. Han hade nog gärna stannat någon vecka till men mitt blodtryck hade gått upp så de ville inte vänta längre. Så skönt att äntligen ha honom här. Världens bästa julklapp! Vi är redan så kära i honom. <3

Åh stort grattis till eran lilla pojk! <3
  • neongirl
    Storm01 skrev 2021-12-25 12:14:47 följande:

Åh stort grattis till eran lilla pojk! <3

Tack snälla! <3
  • VirrePirre06

Nu har vår lilla bebis kommit till världen, dock under ganska traumatiska former. Pga mitt höga bt blir vi inlagda den 22/12 på bf för igångsättning. Sen sätts jag igång dagen efter och det tar flera dagar med jobbiga värkar och så mycket tryck neråt och den 25/12 droppar hennes fosterljud 3 gånger på samma dag, hela rummet fylls med folk och det beslutas till sist om urakut kejsarsnitt. Men trots allt som hänt så mår vi bra men är omskakade <3

• neongirl
    VirrePirre06 skrev 2021-12-26 23:11:32 följande:

Nu har vår lilla bebis kommit till världen, dock under ganska traumatiska former. Pga mitt höga bt blir vi inlagda den 22/12 på bf för igångsättning. Sen sätts jag igång dagen efter och det tar flera dagar med jobbiga värkar och så mycket tryck neråt och den 25/12 droppar hennes fosterljud 3 gånger på samma dag, hela rummet fylls med folk och det beslutas till sist om urakut kejsarsnitt. Men trots allt som hänt så mår vi bra men är omskakade <3

Vad skönt att höra från dig och så underbart att er lilla tjej nu är här. <3 Förstår att ni är omskakade och förmodligen helt slut. Men viktigast är att er tjej nu mår bra och att ni har henne här på utsidan.

Låter som att du hade en väldigt tuff och utdragen förlossning. Jag känner igen det där med mycket tryck neråt. Jag var inte riktigt beredd på det och att värkarna skulle vara så ihållande och smärtsamma. Har fått för mig att värkarna blir värre vid igångsättning då de inte kommer i naturliga vågor utan att det blir mer framkallat och intensivt. Mitt blodtryck gick ju också upp och jag var väldigt uttorkad, vilket jag antar inte hjälpte. Även om min igångsättning gick snabbt är jag fortfarande lite traumatiserad av hela händelsen tror jag.

Försök vila så mycket du kan trots en liten som kräver all uppmärksamhet. Tror det är bästa sättet att återhämta sig på. <3
Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET