• KNAS2

BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET

Hej!

Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.

Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.

KNAS, 31 år, BF 7/12

Tjing!

• Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
  • VirrePirre06
    neongirl skrev 2021-12-27 01:49:29 följande:

Vad skönt att höra från dig och så underbart att er lilla tjej nu är här. <3 Förstår att ni är omskakade och förmodligen helt slut. Men viktigast är att er tjej nu mår bra och att ni har henne här på utsidan.

Låter som att du hade en väldigt tuff och utdragen förlossning. Jag känner igen det där med mycket tryck neråt. Jag var inte riktigt beredd på det och att värkarna skulle vara så ihållande och smärtsamma. Har fått för mig att värkarna blir värre vid igångsättning då de inte kommer i naturliga vågor utan att det blir mer framkallat och intensivt. Mitt blodtryck gick ju också upp och jag var väldigt uttorkad, vilket jag antar inte hjälpte. Även om min igångsättning gick snabbt är jag fortfarande lite traumatiserad av hela händelsen tror jag.

Försök vila så mycket du kan trots en liten som kräver all uppmärksamhet. Tror det är bästa sättet att återhämta sig på. <3

bananmilkshake skrev 2021-12-27 07:44:59 följande:

Stort grattis Virrepirre!! Vad skönt att allt gick bra till slut. Ta hand om er nu! <3

Tack för omtanken <3

Har dock väldigt dåliga prover så vet ej när vi får åka hem, fick ju även havandeskapsförgiftning vid kejsarsnittet så mådde inte speciellt bra, även om jag idag mår bättre :)
  • Bula2021
    VirrePirre06 skrev 2021-12-27 09:45:10 följande:

Tack för omtanken <3

Har dock väldigt dåliga prover så vet ej när vi får åka hem, fick ju även havandeskapsförgiftning vid kejsarsnittet så mådde inte speciellt bra, även om jag idag mår bättre :)

Så fint att höra från dig och att allt slutat väl efter omständigheterna. Stort grattis till er flicka! Hoppas du kan återhämta dig relativt snabbt och njuter fullt ut av att nu vara mamma :)
  • Bula2021

Det är så konstigt, men trots att jag läser om alla era förlossningar som innehållit både det ena och det andra så är jag fortfarande superpeppad på min egen när det väl drar igång :) Drygt två veckor till bf kvar här, så det skulle ju kunna dra igång när som helst!

Visst var det någon mer kvar som ännu inte fått sitt barn? Någon med bf 30/12 om jag minns rätt? Eller var det du det Virrepirre?

• Bula2021
    Miniflin skrev 2021-12-07 10:26:15 följande:

Tack! Känner mig mest nervös över brichanylen man får för att livmodern ska slappna av. Man kan tydligen få väldig hjärtklappning och yrsel av den, endel spyr. Men jag har sambon med mig så det känns tryggt. Får krama hans hand extra hårt om det skulle behövas. Håller verkligen tummarna för att det lyckas, som det känns nu har bebis inte ändrat position i magen i alla fall. Det känns lite som den ligger som en fällkniv med rumpan ner om du fattar. För jag känner något runt och hårt på ena sidan uppe och sen något mindre men också hårt lite på sidan av magen. Men jävlar vad den rört sig idag! Så förhoppningsvis går det att påverka den till en kullerbytta :) 

Ja det har väl sjunkit in lite mer nu och jag har kunnat fundera över det. Ser absolut inte KS som ett nederlag om det nu är det som är enda utvägen och som du säger är det som behövs för barnets bästa (det är ju det absolut viktigaste), men ser också mycket positivt med att föda vaginalt så jag kommer som det ser ut nu försöka önska det. Får se vad läkaren säger, ska vara där kl 13 idag :)

Nu hittade jag att det var du som har bf 30/12 :)

Hur gick det med vändningsförsöket?
  • partytsljus75
    Bula2021 skrev 2021-12-27 10:50:54 följande:

Det är så konstigt, men trots att jag läser om alla era förlossningar som innehållit både det ena och det andra så är jag fortfarande superpeppad på min egen när det väl drar igång :) Drygt två veckor till bf kvar här, så det skulle ju kunna dra igång när som helst!

Visst var det någon mer kvar som ännu inte fått sitt barn? Någon med bf 30/12 om jag minns rätt? Eller var det du det Virrepirre?

Jag har inte fått min tjej än. Är inte så aktiv i tråden mer än typ läser ibland.

Hon är beräknad till imorgon. Men det känns inte som det är på gång alls än. Har bara konstant ont i ryggen men det beror ju inte på att det är förlossning på G utan på magen som är tung. Funderar också på om det är några mer kvar som inte fått sina än.
  • VirrePirre06
    Bula2021 skrev 2021-12-27 10:49:49 följande:

Så fint att höra från dig och att allt slutat väl efter omständigheterna. Stort grattis till er flicka! Hoppas du kan återhämta dig relativt snabbt och njuter fullt ut av att nu vara mamma :)

Vi är fortfarande inlagda på special bb, inne på 5 dagen (billigt och bra, not xD), får intravenöst antibiotika, blodtrycksförtunnande sprutor och blodtrycksmedicin dagligen. Man är så sjukt less på att vara instängd på ett rum pga covid, samma mat typ varje dag och man har ju inte kommit in i den riktiga bubblan ännu tyvärr :/ Hoppas vi får åka hem imorgon om alla nya prover ser bra ut, mina armar och händer är helt förstuckna nu xD
  • VirrePirre06

Vi var beräknade till 22/12, men såg att du hittade rätt person :)

Skönt att du inte blir skrämd och att du kan se fram emot din förlossning :) Det gjorde jag med och man kan inte förutspå något så vi gick in med ett öppet sinne, all lycka till nu <3
  • VirrePirre06
    partytsljus75 skrev 2021-12-27 13:55:42 följande:

Jag har inte fått min tjej än. Är inte så aktiv i tråden mer än typ läser ibland.

Hon är beräknad till imorgon. Men det känns inte som det är på gång alls än. Har bara konstant ont i ryggen men det beror ju inte på att det är förlossning på G utan på magen som är tung. Funderar också på om det är några mer kvar som inte fått sina än.

Spännande, all lycka till när det sätter igång :)
  • neongirl

Skönt att du fortfarande är peppad. Alla förlossningar är ju olika så svårt att veta hur det kommer bli. Tror det bästa ändå är att gå in med en positiv inställning. :) Jag var superpeppad på min igångsättning och bara längtade efter att få träffa lilleman. <3
  • Bula2021
    partytsljus75 skrev 2021-12-27 13:55:42 följande:

Härligt att höra att jag inte är ensam kvar :) Jag har ju drygt två veckor kvar men känner inte heller något mer än att det är lite stramt i ljumskarna och att det ilar ibland.

Jag har inte känt några förvärkar alls, tror jag. Känns som att man hade känt om det hade förekommit?
Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET