• Anonym (Kan inte hjälpa att vara ledsen för någon annans rättighet)

    Men det var ju väl mig han tyckte om? Fel av mig att tycka att han borde ha försökt och fokuserat mer på mig?

    Jag vet att jag inte borde ha rätt till att känna och tänka såhär. Men jag kan inte hjälpa att en del av mig känner att han ändå var ''otrogen'' och den andre delen klandrar ner mig och känner att han har sin rättighet och det är mitt fel för att jag själv inte gjorde något.

    Allt var med en kille jag kom i kontakt med efter Julas. Vi har haft fin kontakt sedan Februari och det har märkts lång väg att han tycker om mig. Jag har både noterat hans blyghet, men samtidigt han trevliga inställning på att ha fokuserat på mig, bl.a velat prata med mig och skoja med mig. På ett party, så skojade han en hel del med mig. Det var en fest utan någon som helst alkohol. Så hans skämt och vilja att ha kontakt var helt genuint. Han gav verkligen en stor uppmärksamhet till mig största delen av hela festen. Dock kysste han inte mig eller något annat som skulle räknas som ''sensuellt'' om man säger så.

    Jag och mina vänner gick iväg när festen hade sin slutgång. Han och hans kompis stannade kvar tillsammans med tre andra tjejer. Jag kände att jag bara ville stanna kvar så ingen skulle ''sno'' honom. Speciellt när en tjej som tidigare under kvällen talade om vad hon tyckte om honom. Hon hade tydligen ''fallit'' för honom. Han och hon har inte träffats förut och det var bland annat hon som stannade kvar.

     Men jag tänkte: Inget kanske kommer att hända, även om jag kände en smula oro för det.

    Men tydligen hade hon sagt till honom inför alla i gruppen: ''Jag och P kommer att hänga väldigt mycket ihop!''. Jag vet inte vad hans respons vart, men tydligen vart det ett hångel precis när resten av människorna skulle dra iväg.

    Det var hennes lägenhet det var fest i. Och han sov över där. För att ''Hon inte ville att han skulle gå när det var så mörkt ute''. Jag bara VET att de dejtar eller träffar varandra numera då och då.

    Det där med att: ''Hon inte ville dra för att det var mörkt för honom'', var ju uppenbart skitsnack. Hon hade då kunnat erbjuda sovplats för alla andra som stannade kvar en längre stund och inte bara för honom. Jag vet att det är fel att jag känner mig svartsjuk. Men han tyckte ju faktiskt OM MIG.

    Nu kan jag inte gå vidare alls!

    Jag känner att hon snodde honom ifrån mig på något vis, men samtidigt vet jag att det är hennes rätt. En annan del känner att han var ''otrogen'', men samtidigt så har vi ju inte ens börjat dejta. Han har bara givit uppmärksamhet åt mig. Men om han är förälskad i mig, varför då sova över hos en annan brud? Men samtidigt vet jag med sunda förnuft att allt är mitt fel för att jag inte gjorde något, när han t.ex gav mig uppmärksamhet. Visserligen skämtade jag tillbaka. Men...Jag vet inte.

    JAG HAR BLANDADE ÅSIKTER OCH JAG VET VILKEN ÅSIKT SOM ÄR MEST KORKAD. Jag kan inte rå för hur jag känner gott folk! :(

    Tolkar ni själva detta som en ''otrohet''? Eller något liknade: Han gav ju sådan fin uppmärksamhet och en så snäll och go kille. Nu har jag förlorat allt, känns det som....

    Gråter Ni behöver inte skrika på mig vad som är rätt. Jag vet vad som är rätt. Jag kan bara inte hjälpa hur jag känner, okej?! Så skrik inte åt mig, för jag mår redan dåligt och kan tänka sund förnuft. Det har bara jobbiga känslor som är inblandat.

  • Svar på tråden Men det var ju väl mig han tyckte om? Fel av mig att tycka att han borde ha försökt och fokuserat mer på mig?
  • dfsfdssdfdsfds
    Anonym (Kan inte hjälpa att vara ledsen för någon annans rättighet) skrev 2021-04-14 13:04:47 följande:
    Jag svarade på frågan angående om vad jag har skriivt till honom. De andra saker så som jag skulle vara ifrån ett annat land med andra sociala regler, valde jag att hoppa över. Men okej då: Nej, jag är inte ifrån ett annat land och är uppväxt med Sveriges sociala regler.
    Anonym (Snäckan) skrev 2021-04-14 12:46:04 följande:

    Tycker du ska ta kontakt med honom och föreslå en fika. Checka läget.

    Hade inte snackat alls om den andra tjejen utan fokuserat på vad ni har.

    De kanske har börjat bonda och då "stannar" han hos henne. Men värt ett försök.


    Jag har skrivit till honom, men får inget svar på två dagar. Så jag vill helst inte verka för påflugen.

    Jag kanske kan skriva till honom efter en stund.

    men skaffa dig självkänsla för sjutton, han är inte intresserad, enda skälet att han skulle höra av sig är om han inte har någon annan, du blir då något som duger tills han hittar vad han anser är bättre.

    Börja tycka om dig själv, tigg inte efter kärlek från fel personer, när det är rätt person du träffar så kommer han visa lika mycket som dig att han vill ha kontakt med bara dig och ingen annan,
  • Citronsaft

    Utav din text tolkar jag det varken som att han gillade dig eller var intresserad av något mer än att vara trevlig/vän. Du har tolkat in på tok förmycket.

    Och nej det är självklart ingen otrogenhet men det vet du ju redan. Sen stannade han för att han ville stanna. Ingen tvingade honom.

  • MammAmma
    Anonym (Kan inte hjälpa att vara ledsen för någon annans rättighet) skrev 2021-04-14 13:04:47 följande:

    Jag har skrivit till honom, men får inget svar på två dagar. Så jag vill helst inte verka för påflugen.

    Jag kanske kan skriva till honom efter en stund.


    Nooo. Du ska absolut inte skriva till honom igen, när du inte ens fått svar på det första. Hört talas om stolthet och självaktning? Man svansar inte efter folk som uppenbart inte är intresserade längre, det är bara pinsamt. Huruvida han VAR det innan eller inte spelar ingen roll - han är inte intresserad nu.
  • Anonym (Snus)

    [quote=81067539][quote-nick]Anonym (Kan inte hjälpa att vara ledsen för någon annans rättighet)

    Ingen som har en liknade erfarenhet? Hur kan jag ta honom tillbaks, utan att det verkar lustigt på något vis. Jag vill inte att det skall verka som om det är jag som ''snor'' och förstör.[/quote]

    Jag har varit i snubbens situation flertalet gånger. Varit smått intresserad av någon som det inte verkar leda någonstans med, sen dyker det upp någon som aktivt visar intresse och då har jag valt denna person istället.

    Eftersom ni är unga så får du nog avvakta tills han är klar med henne för då kommer han kanske höra av sig igen. Och nästa gång du är intresserad av någon borde du vara tydlig med det, istället för att vänta på att han ska ta initiativ.

  • Anonym (Kan inte hjälpa att vara ledsen för någon annans rättighet)
    dfsfdssdfdsfds skrev 2021-04-14 13:08:34 följande:
    men skaffa dig självkänsla för sjutton, han är inte intresserad, enda skälet att han skulle höra av sig är om han inte har någon annan, du blir då något som duger tills han hittar vad han anser är bättre.

    Börja tycka om dig själv, tigg inte efter kärlek från fel personer, när det är rätt person du träffar så kommer han visa lika mycket som dig att han vill ha kontakt med bara dig och ingen annan,
    Han är verkligen ingen fel person! Han är inte heller sådan som hör av sig eller försvinner för att det har kommit någon ''bättre''. Anledningen till varför jag inte givit någon mer detaljerad information om honom, är för att jag är rädd att outa mig själva.

    Vissa kanske tror att jag har tolkat in för överdrivet mycket om hans intresse. Men så är det inte. Jag har bara självmant valt att inte ge för mycket detaljer. Men han var intresserad och det var väldigt tydligt.

    Någon frågade om varför jag ens vill ha honom. Jo, för att det är en mycket unik man! Aldrig träffat någon som han och jag kan inte ens förstå att jag var den som han hade ögonen för. Att jag hade sådan tur!

    Det var kanske därför som jag inte heller vågade ta något steg längre fram. Jag ville inte sabotera något, utifall att jag skulle skämma ut mig alltså.

    Men sen kommer denna brud istället och ''snor'' honom. Och ja, jag fattar att hon egentligen inte stulit honom från mig. Men jag skriver så som jag känner. Och jag vet med sunda förnuft vad som är verkligt och rätt.

    Jag försöker bara förtydliga mig hur jag känner och mår. Jag är oerhört ledsen! Jag fattar bara inte att han och jag hade kunnat bli ett!

    Jag trodde på riktigt att det skulle bli han och jag efter festen. Med tanken på hur nära vi kom med varandra. Det var verkligen en enorm uppmärksamhet jag fick av honom på festen. Som om jag var den enda människan som fanns där. Som om han inte såg någon annan.

    Det är därför det är förbryllade för mig hur den här bruden bara kommer i mellan, bara för att han stannade kvar en liten stund till med sin polare. Hur kan man ens säga: ''Jag och P skall hänga mycket ihop'' och bara bestämma det under en kväll.

    FAN OCKSÅ!!

    Jag kan bara inte gå över tanken på att hon måste sett oss under festen och hur vi/han höll på. Det var ju jag som var det centrala. Kunde hon inte själv tänka: ''De verkar ha något på gång. Jag skall inte göra något''. Skit också!!

    Och att hon inte vill att han skall dra iväg för att det är så mörkt ute. Nej, men då kan väl hon fixa sovplats åt alla personer som var där och inte bara för honom. Vilket skitsnack!!

    Jag är enormt svartsjuk, ja, jag vet. Men alltså..Skit också!! Nu känner jag mig bara mer upprörd nu när jag skrivit det här. Det är som om jag får en jäkla ''Flashback''. Och känslan på hur han och jag kunnat bli ett, bara om denna brud inte gjorde något.

    SkrikandesGråterGråter
  • Anonym (eh)
    Anonym (Kan inte hjälpa att vara ledsen för någon annans rättighet) skrev 2021-04-14 13:30:22 följande:
    Han är verkligen ingen fel person! Han är inte heller sådan som hör av sig eller försvinner för att det har kommit någon ''bättre''. Anledningen till varför jag inte givit någon mer detaljerad information om honom, är för att jag är rädd att outa mig själva.

    Vissa kanske tror att jag har tolkat in för överdrivet mycket om hans intresse. Men så är det inte. Jag har bara självmant valt att inte ge för mycket detaljer. Men han var intresserad och det var väldigt tydligt.

    Någon frågade om varför jag ens vill ha honom. Jo, för att det är en mycket unik man! Aldrig träffat någon som han och jag kan inte ens förstå att jag var den som han hade ögonen för. Att jag hade sådan tur!

    Det var kanske därför som jag inte heller vågade ta något steg längre fram. Jag ville inte sabotera något, utifall att jag skulle skämma ut mig alltså.

    Men sen kommer denna brud istället och ''snor'' honom. Och ja, jag fattar att hon egentligen inte stulit honom från mig. Men jag skriver så som jag känner. Och jag vet med sunda förnuft vad som är verkligt och rätt.

    Jag försöker bara förtydliga mig hur jag känner och mår. Jag är oerhört ledsen! Jag fattar bara inte att han och jag hade kunnat bli ett!

    Jag trodde på riktigt att det skulle bli han och jag efter festen. Med tanken på hur nära vi kom med varandra. Det var verkligen en enorm uppmärksamhet jag fick av honom på festen. Som om jag var den enda människan som fanns där. Som om han inte såg någon annan.

    Det är därför det är förbryllade för mig hur den här bruden bara kommer i mellan, bara för att han stannade kvar en liten stund till med sin polare. Hur kan man ens säga: ''Jag och P skall hänga mycket ihop'' och bara bestämma det under en kväll.

    FAN OCKSÅ!!

    Jag kan bara inte gå över tanken på att hon måste sett oss under festen och hur vi/han höll på. Det var ju jag som var det centrala. Kunde hon inte själv tänka: ''De verkar ha något på gång. Jag skall inte göra något''. Skit också!!

    Och att hon inte vill att han skall dra iväg för att det är så mörkt ute. Nej, men då kan väl hon fixa sovplats åt alla personer som var där och inte bara för honom. Vilket skitsnack!!

    Jag är enormt svartsjuk, ja, jag vet. Men alltså..Skit också!! Nu känner jag mig bara mer upprörd nu när jag skrivit det här. Det är som om jag får en jäkla ''Flashback''. Och känslan på hur han och jag kunnat bli ett, bara om denna brud inte gjorde något.

    SkrikandesGråterGråter
    Men skärp dig, han har ju just gjort allt det du säger

    Men fortsätt slösa bort ditt liv med att böla efter någon som vare sig vill ha dig eller är är värd det
  • Anonym (Kan inte hjälpa att vara ledsen för någon annans rättighet)
    Anonym (eh) skrev 2021-04-14 13:46:31 följande:
    Men skärp dig, han har ju just gjort allt det du säger
    Hur menar du?
  • Physalis

    Varför undrar du över hennes moral och att hon borde förstått att ni hade något på gång? Kanske ska fundera på varför han som enligt dig visste att ni hade något på gång väljer att sova över med en random tjej rakt framför näsan på dig? Vad säger det om hans moral?


    Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (Kan inte hjälpa att vara ledsen för någon annans rättighet)
    Physalis skrev 2021-04-14 14:24:05 följande:

    Varför undrar du över hennes moral och att hon borde förstått att ni hade något på gång? Kanske ska fundera på varför han som enligt dig visste att ni hade något på gång väljer att sova över med en random tjej rakt framför näsan på dig? Vad säger det om hans moral?


    Jag har ju tidigare frågat det i tråden. Många tycker att det inte räknas som otrohet...Eller liknade. Någon sa att det var deras rätt ensak.
  • Anonym (Nk)
    Anonym (Kan inte hjälpa att vara ledsen för någon annans rättighet) skrev 2021-04-13 20:19:18 följande:

    Jag tänker att om jag har tur, så var det där bara en gångs ligg.

    Bara för att hon tydligen sagt något stil med: ''Jag och P skall hänga mycket ihop''. Så är det inte säkert att han känner samma sak......

    Ingen här som har något tidigare erfarenhet och vet hur man skulle kunna ''sno'' tillbaks?


    Angående att sno tillbaks så var social och försök se till att du är en självklar person att bjuda in till nästa häng när det sker alternativt dra ihop ett nytt tillfälle själv och liksom skapa situationen. Det är snart varmare och då kan man även hänga ute, dra ihop picknicks, grillningar osv.

    Bry dig inte så mkt om vad hon gjord och inte gjorde, fokusera mer på dig själv (sålänge de inte faktiskt är ett par eller att hon är din vän och någon du bryr dig om, isf får du nog prata med henne först om saken)
Svar på tråden Men det var ju väl mig han tyckte om? Fel av mig att tycka att han borde ha försökt och fokuserat mer på mig?