• gråfågel

    Ni som vaccinerat er mot covid, biverkningar?

    Ni som vaccinerat er mot covid, vilket sorts vaccin har ni fått och vilka biverkningar har ni fått?

    Hade ni haft covid och antikroppar innan ni vaccinerade er?

    Är lite nervös för att ta vaccinet, men ska göra det nästa vecka, vill gärna höra om andras upplevelse.

  • Svar på tråden Ni som vaccinerat er mot covid, biverkningar?
  • MallaL

    Jag har tagit första dosen av Pfizer, fick huvudvärk och var trött i ett dygn ungefär.

  • Anonym (UAS)
    Pfizer dos 1, röd prick, två centimeter stor på armen. Borta efter ett par dagar. I övrigt inget.
  • Anonym (Riskgruppare)

    Tog Panodil innan jag lade mig. Besvärlig natt. Än frös jag, än svettades jag. Vaknade flera gånger.

    Nu har jag ont i huvudet, i bägge (?) armarna och i benen. Men jag känner mig inte så febrig längre, bara lite varm.

    Maken fick Panodil. Han hade ont i armen nästa dag, annars inga biverkningar alls.
    Varför känner jag mig så dålig? Kanske beror det på att jag fick AstraZeneca. Eller så är jag bara svagare än honom.

  • gråfågel
    Anonym (Riskgruppare) skrev 2021-04-27 13:42:48 följande:

    Tog Panodil innan jag lade mig. Besvärlig natt. Än frös jag, än svettades jag. Vaknade flera gånger.

    Nu har jag ont i huvudet, i bägge (?) armarna och i benen. Men jag känner mig inte så febrig längre, bara lite varm.

    Maken fick Panodil. Han hade ont i armen nästa dag, annars inga biverkningar alls.
    Varför känner jag mig så dålig? Kanske beror det på att jag fick AstraZeneca. Eller så är jag bara svagare än honom.


    Kan bero på att du är kvinna också. 

    Jag tog pfizer och fick liknande reaktion som du fick, fast jag hade över 39 i feber. Fick även ont i armen och diarre i 2 dygn. Huvudvärk och värk i muskler. Nu mår jag helt bra igen, känns skönt att första dosen är gjord.
  • gråfågel

    Det med kvinna, jag menar att våra immunförsvar kan reagera starkare på vaccinet, det finns dokumenterat redan. Det är dck ett bra tecken att få lite symptom, då det oftast innebär att man utvecklat lite skydd, de flesta blir sämre andra sprutan som jag förstått på sjukvårdspersonalen där jag tog vaccinet.

  • gråfågel
    Anonym (Myran) skrev 2021-04-27 02:53:20 följande:

    Är vårdpersonal och fick Astra Zeneca. Haft covid vet inte om jag har antikroppar efter då de inte testats. Fick feber på kvällen och dagen efter när jag vaknade var febern borta. Däremot luktade en del saker konstigt och samma sak. Är så fortfarande 1 månad efter vaccinet. När jag hade covid försvann lukt och smak helt. De är fortfarande borta förutom dessa saker som började lukta konstigt efter sprutan och som fortfarande luktar konstigt (varit samma saker hela tiden).


    Har hört att många får konstigt smaksinne i mitt umgänge, bland annat att en tyckte att salt inte längre smakade salt. 

    Hoppas det blir bättre.
  • EpicF

    Pfizer, har fått första dosen och ska ta andra om ca en månad. Fick feber, trötthetskänsa och huvudvärk som satt i ca 4 dagar. Helt normalt efter vaccin.

  • Anonym (Lina)

    Har svårt att sova efter vaccin och inte ens sömntablett hjälper.Fick feber efter vaccin och ont i armen .

  • Anonym (f)
    Anonym (Lina) skrev 2021-08-09 09:49:13 följande:

    Har svårt att sova efter vaccin och inte ens sömntablett hjälper.Fick feber efter vaccin och ont i armen .


    Så fick jag också, det står faktiskt som biverkning på iallafall pfizers vaccin.
  • Anonym (mycket lite)

    Jag kände bara lite lokalt på armen, att det spände lite runt där man fick sprutan i något dygn efteråt, egentligen mest bara om jag tryckte på armen. Jag var också rätt trött dagen efter men sen kände jag inget mer. Det var likadant efter båda sprutorna. 

  • Anonym (mycket lite)
    Anonym (mycket lite) skrev 2021-08-09 10:02:22 följande:

    Jag kände bara lite lokalt på armen, att det spände lite runt där man fick sprutan i något dygn efteråt, egentligen mest bara om jag tryckte på armen. Jag var också rätt trött dagen efter men sen kände jag inget mer. Det var likadant efter båda sprutorna. 


    Pfizer fick jag, glömde skriva det. Jag hade inte haft covid innan och vad jag vet har jag inga antikroppar. 

    Min man däremot fick lite feber av båda sprutorna (2-3 dygn) och hade ont i hela armen i flera dagar båda gångerna. Han fick äta värktabletter och låg rätt utslagen mellan varven här. 
  • Anonym (Lina)
    Anonym (f) skrev 2021-08-09 09:55:30 följande:

    Så fick jag också, det står faktiskt som biverkning på iallafall pfizers vaccin.


    Jag fick en annan vaccin men fick samma biverkning.
  • Inteutanproblem

    1:a dosen, Pfizer - fick ganska omgående ont i armen, och efter ett par timmar värkte det rejält om jag använde den. Var tvungen att ta en värktablett för att kunna sova. Dagen efter hade värken börjat avta. Annars märkte jag inget annat än en allmän trötthetskänsla i typ 2 dagar.

    Dos 2 blir i början av september. Ska bli intressant att se om jag får en starkare reaktion då eller om det blir ungefär samma.

  • Anonym (Riskgruppare)

    Jag har fått andra dosen av Astra Zenecas vaccin.

    Mycket lindrigare reaktion den här gången. Lite öm i armen bara. Ingen feberfrossa, ingen huvudvärk, ingen sjukdomskänsla.

    Min dottern fick Moderna. Hon fick jätteont i armen, vaknade på natten för att det gjorde ont när hon  låg på den. Men ingen feber. Samma reaktion bägge gångerna. 

  • Anonym (Heartbeat)

    Jag fick hjärtmuskelinflammation tyvärr och har fortfarande arytmi efter det! Avrådd av läkare att ta fler sprutor jag fick Pfizer

Svar på tråden Ni som vaccinerat er mot covid, biverkningar?