BIM Juni
Nu hoppas vi på många gravida i juni!
Jag är inne på tredje försöket och hoppas på att det blir tredje gången gillt för vår del!
Välkomna och Lycka till!!!
Nu hoppas vi på många gravida i juni!
Jag är inne på tredje försöket och hoppas på att det blir tredje gången gillt för vår del!
Välkomna och Lycka till!!!
Desto mer jag läser om ägglossning och hur ägget fäster desto mer maktlös känner jag mig, haha. Skulle vilja ha något konkret man kan göra för att förbättra chanserna att ägget ska bli befruktat NU. Inte långsiktiga saker som stressa mindre etc. Känns mest som att det är en slump alltihopa. Vad gör ni för att öka chanserna? Slutat med alkohol? Koffein? Ligga med benen uppe i vädret efter sex? ;)
Hej, hoppar in här. Har Bim senast på tisdag, men ser mörkt ut denna månaden tyvärr.
Detta blir vårat andra försök till bebis nummer 6. Vi va med i bim Maj tråden med men då vi kom på det så sent så visste jag inte om jag hade haft ägglossning eller inte, så detta blir första riktiga förberedda försöket haha xD.
Jag har ju såklart fortfarande lite hopp om att mensen inte kommer dyka upp, men tror tyvärr den kommer göra det.
1/6 Clearmoon, 27 år (2a försöket)
1/6 StoraMy, 33 år (1a försöket)
4/6 Hoppas2022, 37 år (3e försöket)
5/6 MBL1712, 35 år (1a försöket)
6/6 Elin11989, 31 år (2a försöket
7/6 Hallonglass91, 29 år (3e försöket, 1 missfall)
8/6 mangelica, 29 år (2a försöket)
Desto mer jag läser om ägglossning och hur ägget fäster desto mer maktlös känner jag mig, haha. Skulle vilja ha något konkret man kan göra för att förbättra chanserna att ägget ska bli befruktat NU. Inte långsiktiga saker som stressa mindre etc. Känns mest som att det är en slump alltihopa. Vad gör ni för att öka chanserna? Slutat med alkohol? Koffein? Ligga med benen uppe i vädret efter sex? ;)
Jag känner igen mig haha. Har läst allt om ägglossning och önska med att det fanns något mer konkret som till 100% fungerade. Jag nämnde lite här tidigare vad jag gör. Äter vitaminer, B-komplex med folsyra, apiforce, rosenrot och omega3. Använder äl test och ligger ner en timme efter sex. Min man tar vitaminer och zink. Jag dricker en cappuccino om dagen, det ska inte påverka. Tror det var tre koppar kaffe man kan dricka per dag utan att det påverkar. Vi gör allt detta eftersom vi haft svårt att bli gravida. Jag tror det viktigaste är att få i sig vitaminer och folsyra. Majoriteten av dem som försöker få barn blir gravida inom sex månader när de har sex 2-3 gånger/vecka. Är det ert första barn eller har ni barn sen innan?
Hej, hoppar in här. Har Bim senast på tisdag, men ser mörkt ut denna månaden tyvärr.
Detta blir vårat andra försök till bebis nummer 6. Vi va med i bim Maj tråden med men då vi kom på det så sent så visste jag inte om jag hade haft ägglossning eller inte, så detta blir första riktiga förberedda försöket haha xD.
Jag har ju såklart fortfarande lite hopp om att mensen inte kommer dyka upp, men tror tyvärr den kommer göra det.
Vi har inga barn sen tidigare. Har ni? Min sambo har inte varit redo förrän nu (tyvärr, jag har velat ha barn sen något år tillbaka). Jag har börjat äta multivitamin med bla folsyra i från apoteket och ska dra ner på tedrickandet. Vi brukar ha sex ca varannan dag redan som det är så jag hoppas ju att det vi gör ska vara tillräckligt. Jag tänker mycket på att livet får ju inte bli tråkigt heller om det skulle ta lite tid att få barn. Har svårt att förbjuda sambon att dricka några öl på helgen liksom! Det är väl bara att ligga i och hoppas på det bästa då! :)
Hoppar in här också! Jag har tre barn, ett med min nuvarande man och nu vill vi försöka få en till :) Denna månaden blir vårt första riktiga försök. Jag har inte använt skydd på väldigt lång tid, jag känner av min ägglossning väldigt väl. Så jag hoppas det hjälpa nu också:)
5/6 Mamma8212 38 år (1 försöket)
Hoppar in här också! Jag har tre barn, ett med min nuvarande man och nu vill vi försöka få en till :) Denna månaden blir vårt första riktiga försök. Jag har inte använt skydd på väldigt lång tid, jag känner av min ägglossning väldigt väl. Så jag hoppas det hjälpa nu också:)
Dom här dagarna i väntan på ägglossningen är ju så sega och långsamma tycker jag.. vad gör ni i väntan på? :).