• Hoppas2022

BIM Juni

Nu hoppas vi på många gravida i juni!

Jag är inne på tredje försöket och hoppas på att det blir tredje gången gillt för vår del!

Välkomna och Lycka till!!!

• Svar på tråden BIM Juni
  • mamma8212
    MBL1712 skrev 2021-05-10 13:03:21 följande:

Välkommen :) roligt med fler här! :) Kommer du använda ÄL test el känner du att du inte behöver eftersom du känner väl din ÄL?

Jag kommer använda det, som en extra "garanti" att jag känner rätt. Mina andra tre har blivit till väldigt lätt, så nu nojjar jag att det inte kommer gå..
  • MBL1712
    Elin11989 skrev 2021-05-10 14:07:21 följande:

Dom här dagarna i väntan på ägglossningen är ju så sega och långsamma tycker jag.. vad gör ni i väntan på? :).

Ja du, bra fråga :p jag försöker väl typ sysselsätta mig så gott jag kan med annat... (men vem försöker jag lura.. tankarna går tillbaka till det här hela tiden :p )
  • Elin11989
    MBL1712 skrev 2021-05-10 17:08:55 följande:

Ja du, bra fråga :p jag försöker väl typ sysselsätta mig så gott jag kan med annat... (men vem försöker jag lura.. tankarna går tillbaka till det här hela tiden :p )

Haha samma sak här :) räknar ner dagarna!
  • Elin11989
    mamma8212 skrev 2021-05-10 16:21:11 följande:

Jag kommer använda det, som en extra "garanti" att jag känner rätt. Mina andra tre har blivit till väldigt lätt, så nu nojjar jag att det inte kommer gå..

Så håller jag också på.. bara för att dom andra två gick lätt så har jag nu fått för mig att jag omöjligt kan ha samma tur..
  • Hallonglass91
    Hoppas2022 skrev 2021-05-09 22:45:32 följande:

Jag känner igen mig haha. Har läst allt om ägglossning och önska med att det fanns något mer konkret som till 100% fungerade. Jag nämnde lite här tidigare vad jag gör. Äter vitaminer, B-komplex med folsyra, apiforce, rosenrot och omega3. Använder äl test och ligger ner en timme efter sex. Min man tar vitaminer och zink. Jag dricker en cappuccino om dagen, det ska inte påverka. Tror det var tre koppar kaffe man kan dricka per dag utan att det påverkar. Vi gör allt detta eftersom vi haft svårt att bli gravida. Jag tror det viktigaste är att få i sig vitaminer och folsyra. Majoriteten av dem som försöker få barn blir gravida inom sex månader när de har sex 2-3 gånger/vecka. Är det ert första barn eller har ni barn sen innan?

Åh spännande fråga! Hoppas alla ni andra också vill svara vad ni gör för något för att öka era chanser.

Jag gör en hel del just nu haha. Jag dricker inte alkohol nu, inget kaffe förutom på helgen då jag druckit typ en kopp, äter kvinnovitamin med folsyra osv, sover lite mer, tränar men lite lugnare, äter lite mer grönsaker och så undviker jag ingefära (fick ju ett missfall och i vissa länder rekommenderar man gravida att undvika det). Så lite smått och gott.
    StoraMy skrev 2021-05-09 23:03:42 följande:

Vi har inga barn sen tidigare. Har ni? Min sambo har inte varit redo förrän nu (tyvärr, jag har velat ha barn sen något år tillbaka). Jag har börjat äta multivitamin med bla folsyra i från apoteket och ska dra ner på tedrickandet. Vi brukar ha sex ca varannan dag redan som det är så jag hoppas ju att det vi gör ska vara tillräckligt. Jag tänker mycket på att livet får ju inte bli tråkigt heller om det skulle ta lite tid att få barn. Har svårt att förbjuda sambon att dricka några öl på helgen liksom! Det är väl bara att ligga i och hoppas på det bästa då! :)

Jag ser det faktiskt inte som tråkigt att undvika vissa saker nu osv utan jag känner mer att vi blir our best selves, optimerar oss själva och därmed våra chanser att bli gravida.

Omedvetet kanska jag gör lite såhär för att ha något att fokusera på till ÄL. Vem vet, men det känns bra.
  • Hallonglass91
    mamma8212 skrev 2021-05-10 16:21:11 följande:

Välkommen hit. Spännande med ett fjärde barn. Använde du ÄL test med något av dina tidigare barn?
  • MBL1712

Det ?enda? jag gör extra är att äta vitamin tillskott. Skulle tro att om det kommer ta tid att bli gravid kommer jag mer och mer titta på annat jag kan göra för att möjligtvis kunna påverka chanserna.

• mamma8212
    Hallonglass91 skrev 2021-05-10 23:49:04 följande:

Välkommen hit. Spännande med ett fjärde barn. Använde du ÄL test med något av dina tidigare barn?

Tack! Nej, bara gått efter när jag tror att jag har ägglossning och haft sex varannan dag några dagar efter mensens slut till efter ägglossning :) Tagit sig på andra försöket med alla..
  • mamma8212
    Hallonglass91 skrev 2021-05-10 23:49:04 följande:

Tack! Nej, bara gått efter när jag tror att jag har ägglossning och haft sex varannan dag några dagar efter mensens slut till efter ägglossning :) Tagit sig på andra försöket med alla..
  • mamma8212

Jag läste om bisolvon igår, hostmedicinen. Det är ju en ganska "känd" metod för att boosta chanserna, så nu testar jag det. :D

Svar på tråden BIM Juni