• Anonymen789123

Är detta våldtäkt?

Hej! Jag har en pojkvän som jag varit tillsammans med i ungefär 2 år. Han har gjort sexuella grejer med mig som jag anser att inte är helt ok. En händelse som jag har mått lite dåligt över och som jag pratat med min psykolog om hände i somras. Han var småberusad och vi sku lägga oss och sova. Han ville då ha sex, men jag ville inte och sa nej. Han fortsatte röra mig och jag sa nej ett flertal gånger och han lyssnade inte. Till slut vände jag mig om (med ryggen mot honom) för att sova. Han fortsatte ändå kort efter fortsätta röra mig och intala mig hur våt jag är och att han vet att jag visst vill ha sex var jag säger nej. Han väljer ändå att stoppa in den och jag blir ganska chockad och ledsen. Jag ligger där och vet inte vad jag ska göra. Jag vänder mig tillsist om för att bara få det undan. Jag vet att jag i situationen hade kunnat ropa eller bara försökt springa ut men jag tänkte inte klart då och blev så chockad att han gjorde så även då jag såå många gånger sagt nej och visat att jag inte ville.

Min fråga är nu om jag överdriver och det här inte alls är ett övergrepp? Vill bara höra andras åsikter för att jag själv kanske skall få ett svar då jag skuldbelägger mig själv mycket för händelsen men samtidigt mår lite dåligt ibland över den och kan ha mardrömmar.

• Svar på tråden Är detta våldtäkt?
  • Anonym (Japp)
    mari123 skrev 2021-05-07 17:12:33 följande:

JO jag kan förstå vad våldtäkt är men OM man har turen att få välja mellan pest och kolera så är det väl 110% bättre att bli våldtagen av sin egen pojkvän än av ett okänt svin i en park? eller du kanske tänker att du väljer han i parken? Mindre traumatiskt?

Ja det låter ju verkligen mindre traumatiskt att bli våldtagen av någon man litar på, kanske till och med älskar, någon som påstår sig älska en. I sitt eget hem dessutom.

Det skapar säkert inte alls trauma.
  • mari123
    Anonym (Japp) skrev 2021-05-07 17:19:49 följande:
    Ja det låter ju verkligen mindre traumatiskt att bli våldtagen av någon man litar på, kanske till och med älskar, någon som påstår sig älska en. I sitt eget hem dessutom.

Det skapar säkert inte alls trauma.
    Nä det är ju att välja mellan pest och kolera! Mer eller mindre traumatiskt. Jag väljer att bli våldtagen av den egna pojkvännen i 10 fall av 10. Ett okänt äckel kan ju ha sjukdomar på hela skalan och jag kan bli med barn med ngn jag inte vet vem det är. Så känner jag och andra väljer den okända i parken.....och det är vackert så
  • Anonym (Lämna!)
    mari123 skrev 2021-05-07 17:22:56 följande:

Nä det är ju att välja mellan pest och kolera! Mer eller mindre traumatiskt. Jag väljer att bli våldtagen av den egna pojkvännen i 10 fall av 10. Ett okänt äckel kan ju ha sjukdomar på hela skalan och jag kan bli med barn med ngn jag inte vet vem det är. Så känner jag och andra väljer den okända i parken.....och det är vackert så

Du förstår inte. Om din pojkvän våldtar dig är det han som är ett äckel. Han kan ha gjort vad som helst om han är kapabel till detta, dvs ha massa sjukdomar. Blir du gravid är det oavsett med en våldtäktsmän, särskilt dessutom troligen kommer tvingas ha mycket med honom attgöra i framtiden om du känner hans vänner och släktingar. Hellre barn med en okänd man där man kan ta hela ansvaret själv än att tvingas samarbetamed sin våldtäktsmän i 18 år. Jag hade i och för sig valt abort.
  • Anonym (*)
    mari123 skrev 2021-05-07 17:22:56 följande:
    Men du är ok med att ha barn med någon som har våldtagit dig så länge du vet vem han är? Du verkar inte riktigt förstå att om man blir våldtagen, så kommer man att känna sig våldtagen, även om våldtäktsmannen är ens partner. Det kommer inte att kännas lättare bara för att det är ens partner.
  • mari123
    Anonym (*) skrev 2021-05-07 17:45:46 följande:
    Men du är ok med att ha barn med någon som har våldtagit dig så länge du vet vem han är? Du verkar inte riktigt förstå att om man blir våldtagen, så kommer man att känna sig våldtagen, även om våldtäktsmannen är ens partner. Det kommer inte att kännas lättare bara för att det är ens partner.
    Med all respekt för dina känslor så ger jag dig mina NÄ jag skulle inte föda ett barn som blivit till av en våldtäkt utan gjort en tidig medicinsk abort OM jag inte ville ha just det barnet. Jag skulle ALDRIG vilja föda ett barn som blivit till av ett okänt äckel i en park......OM det inte var så att jag i tio år längtat att bli gravid och så händer det. ALLT är relativt här i världen och inget är svart eller vitt.
  • Anonym (*)
    mari123 skrev 2021-05-07 17:52:30 följande:
    Med all respekt för dina känslor så ger jag dig mina NÄ jag skulle inte föda ett barn som blivit till av en våldtäkt utan gjort en tidig medicinsk abort OM jag inte ville ha just det barnet. Jag skulle ALDRIG vilja föda ett barn som blivit till av ett okänt äckel i en park......OM det inte var så att jag i tio år längtat att bli gravid och så händer det. ALLT är relativt här i världen och inget är svart eller vitt.
    Vad var din poäng med att öht ta upp detta? Tycker du att det är mer ok att våldta sin partner än någon man inte känner? Skulle du stanna hos din pojkvän om han våldtog dig? När du skriver ?Min lilla gubbe som jag legat med så många gånger? så låter det som om du tror att det skulle vara lite småmysigt att bli våldtagen av honom. Som om du tror att det inte skulle kännas som en våldtäkt.
  • mari123

Det är ALDRIG okej med våldtäkt och om man blir utsatt av sin man/pojkvän/partner så ska man genast avlägsna sig och kontakta polis. Sannolikt läggs allt ner för ord står mot ord men i alla fall. Man har LÄMNAT och kan börja ett nytt liv

• ascorbinsyra

Nej det är inte ok att han tränger in i dig fast du sa nej. 
    Det klssas som sexuellt övergrepp. Stå på dig. 

• mari123

Man ska komma ihåg att om man anmäler sin pojkvän/sambo/man för våldtäkt och han inte erkänner och håller med så är det meningslöst. Ord står mot ord och det vore ju fasansfullt om kvinnans ord värde tyngre?  I en demokratisk stat

• Anonym (*)
    mari123 skrev 2021-05-07 18:46:46 följande:

Man ska komma ihåg att om man anmäler sin pojkvän/sambo/man för våldtäkt och han inte erkänner och håller med så är det meningslöst. Ord står mot ord och det vore ju fasansfullt om kvinnans ord värde tyngre?  I en demokratisk stat

Det är väl ingen som har påstått att kvinnans ord ska väga tyngre?
Svar på tråden Är detta våldtäkt?