• Anonymen789123

Är detta våldtäkt?

Hej! Jag har en pojkvän som jag varit tillsammans med i ungefär 2 år. Han har gjort sexuella grejer med mig som jag anser att inte är helt ok. En händelse som jag har mått lite dåligt över och som jag pratat med min psykolog om hände i somras. Han var småberusad och vi sku lägga oss och sova. Han ville då ha sex, men jag ville inte och sa nej. Han fortsatte röra mig och jag sa nej ett flertal gånger och han lyssnade inte. Till slut vände jag mig om (med ryggen mot honom) för att sova. Han fortsatte ändå kort efter fortsätta röra mig och intala mig hur våt jag är och att han vet att jag visst vill ha sex var jag säger nej. Han väljer ändå att stoppa in den och jag blir ganska chockad och ledsen. Jag ligger där och vet inte vad jag ska göra. Jag vänder mig tillsist om för att bara få det undan. Jag vet att jag i situationen hade kunnat ropa eller bara försökt springa ut men jag tänkte inte klart då och blev så chockad att han gjorde så även då jag såå många gånger sagt nej och visat att jag inte ville.

Min fråga är nu om jag överdriver och det här inte alls är ett övergrepp? Vill bara höra andras åsikter för att jag själv kanske skall få ett svar då jag skuldbelägger mig själv mycket för händelsen men samtidigt mår lite dåligt ibland över den och kan ha mardrömmar.

• Svar på tråden Är detta våldtäkt?
  • EpicF
    Friger skrev 2021-05-06 11:35:20 följande:

Du kan ju prova. Han kommer förmodligen att bli häktad och grundligt förhörd.

Står han fast vid vad han sagt till dig så tror jag att han går fri.

Han verkar ju inte vara dum på det sättet. Anledningen till varför han nekar i sten är att han inte vet om du spelar in det hela. Spelar du in så finns det bevis som inte enbart utgörs av din berättelse.

Eftersom det inte finns några bevis som kommer han troligen inte ens bli häktad. Möjligen kallas in till förhör.
  • Friger
    EpicF skrev 2021-05-06 11:41:46 följande:
    Eftersom det inte finns några bevis som kommer han troligen inte ens bli häktad. Möjligen kallas in till förhör.
    Nä, kom på mig själv. Ändrade till "gripen". För det tror jag. Kallad till förhör tror jag inte att dom gör när det är så allvarligt.... Jag tror att dom gärna vill "chocka" lite granna för att förhoppningsvis få honom att försäga sig. Det är ju i princip den enda möjlighet dom har för att fälla honom. Så skulle jag tänka om jag vore polis.

Men å andra sidan... det är väl inte alla polisutredningar som blir klockrent utförda. Ibland undrar man om läskunnighet är ett krav för att komma in på polishögskolan.
  • EpicF
    Friger skrev 2021-05-06 11:50:53 följande:

Nä, kom på mig själv. Ändrade till "gripen". För det tror jag. Kallad till förhör tror jag inte att dom gör när det är så allvarligt.... Jag tror att dom gärna vill "chocka" lite granna för att förhoppningsvis få honom att försäga sig. Det är ju i princip den enda möjlighet dom har för att fälla honom. Så skulle jag tänka om jag vore polis.

Men å andra sidan... det är väl inte alla polisutredningar som blir klockrent utförda. Ibland undrar man om läskunnighet är ett krav för att komma in på polishögskolan.

Finns inga bevis så gripen kommer han inte heller att bli. Men en anmälan är oavsett bra att göra.

Först en anmälan, sedan bli man kallad till förhör och eventuellt häktad i väntan på mer förhör. Man kan också sitta häktatd i väntan på rättegång. "Gripen" är ovanligt att bli.
  • EpicF

"Chocka" honom?
  • EpicF

Att "chocka" som du uttrycker det kan gå under brottsprovocation och är inte ok. Det finns inge bevis i dagsläget som kan fälla ts pojkvän. Eftersom det nde för länge sedan så finns inte heller fysiska bevis. Enda som eventuellt skulle kunna leda till åtal är om han erkänner för ts samtidigt som hon lagligt spelar in samtalet. Men inte säkert det räcker. Våldtäkter är tyvärr svåra att bevisa om det inte finns vittnen.
  • Anonym (Mikael Jacksson)
    Friger skrev 2021-05-06 11:35:20 följande:

Du kan ju prova. Han kommer förmodligen att bli häktad och grundligt förhörd.

Står han fast vid vad han sagt till dig så tror jag att han går fri.

Han verkar ju inte vara dum på det sättet. Anledningen till varför han nekar i sten är att han inte vet om du spelar in det hela. Spelar du in så finns det bevis som inte enbart utgörs av din berättelse.

"Häktad"? Försöker du vara ironisk?
  • Friger
    EpicF skrev 2021-05-06 12:17:34 följande:
    "Chocka" honom?
    Att utan förvarning ta in honom.

Chansen att han säger något han inte borde är nog större än om han får någon veckas förvarning om saken.
  • Friger
    Anonym (Mikael Jacksson) skrev 2021-05-06 12:22:59 följande:
    "Häktad"? Försöker du vara ironisk?
    Läs färdigt och kommentera sen. Anser du att jag har fel därefter så kan du kommentera den saken.
  • EpicF
    Friger skrev 2021-05-06 12:32:22 följande:

Att utan förvarning ta in honom.

Chansen att han säger något han inte borde är nog större än om han får någon veckas förvarning om saken.

Det kommer inte att hända eftersom det inte gör till så vid våldtäksanmälan.

Det hände för nästan ett år sedan. Även om ts jade anmält dagen efter och det kanske hadd kunnat finnas fysiska bevis såsom skador etc så hade det förmodligen tyvärr inte gått till åtal.
  • Anonym (beklagar)
    Anonymen789123 skrev 2021-05-06 09:07:18 följande:

Ja precis, tack ?? Man blir själv så ledsen bara och besviken när han gjort så mycket illa men han inser inte? nekar? det för sig själv. Men klart han gör de, hans psyke mår ju bättre av att förneka vad han gjort.

Hur mycket illa?

TS, jag tror att han ser det som att han övertalade dig, så att säga. Det känns inte sannolikt att han kommer ångra sig. Ni har kanske bara etablerat en sådan toxisk relation med dig i underläge.

Är du rädd för att lämna honom? Vad känner du för honom egentligen?
Svar på tråden Är detta våldtäkt?