• Anonymen789123

Är detta våldtäkt?

Hej! Jag har en pojkvän som jag varit tillsammans med i ungefär 2 år. Han har gjort sexuella grejer med mig som jag anser att inte är helt ok. En händelse som jag har mått lite dåligt över och som jag pratat med min psykolog om hände i somras. Han var småberusad och vi sku lägga oss och sova. Han ville då ha sex, men jag ville inte och sa nej. Han fortsatte röra mig och jag sa nej ett flertal gånger och han lyssnade inte. Till slut vände jag mig om (med ryggen mot honom) för att sova. Han fortsatte ändå kort efter fortsätta röra mig och intala mig hur våt jag är och att han vet att jag visst vill ha sex var jag säger nej. Han väljer ändå att stoppa in den och jag blir ganska chockad och ledsen. Jag ligger där och vet inte vad jag ska göra. Jag vänder mig tillsist om för att bara få det undan. Jag vet att jag i situationen hade kunnat ropa eller bara försökt springa ut men jag tänkte inte klart då och blev så chockad att han gjorde så även då jag såå många gånger sagt nej och visat att jag inte ville.

Min fråga är nu om jag överdriver och det här inte alls är ett övergrepp? Vill bara höra andras åsikter för att jag själv kanske skall få ett svar då jag skuldbelägger mig själv mycket för händelsen men samtidigt mår lite dåligt ibland över den och kan ha mardrömmar.

• Svar på tråden Är detta våldtäkt?
  • Glinda från Oz

Ja, det är en våldtäkt och även om det var länge sedan borde du anmäla svinet. Det kommer troligtvis inte hända någonting men gör han det igen kommer de se att det finns en anmälan sedan tidigare.

• Anonym (???)

Varför är du tillsammans med någon du är rädd för och inte gillar när han rör dig och tycker våldtagit dig för nästan ett år sedan? 

• Anonymen789123
    Anonym (???) skrev 2021-05-06 14:42:46 följande:

Varför är du tillsammans med någon du är rädd för och inte gillar när han rör dig och tycker våldtagit dig för nästan ett år sedan? 

Är inte rädd för honom annars, bara när han dricker. Han har ett alkoholmissbruk tyvärr och ska börja på rehab nu. Men jag kommer lämna honom som jag nämnde tidigare. Ville bara höra andras åsikter då jag själv har varit osäker om det varit fel eller om det är jag som är känslig.
  • Anonym (Mikael Jacksson)
    Glinda från Oz skrev 2021-05-06 14:37:14 följande:

Ja, det är en våldtäkt och även om det var länge sedan borde du anmäla svinet. Det kommer troligtvis inte hända någonting men gör han det igen kommer de se att det finns en anmälan sedan tidigare.

Så du tänker att det skulle ha någon betydelse om han blir anklagad för samma brott en gång till?
  • Anonymen789123
    Friger skrev 2021-05-06 11:35:20 följande:

Du kan ju prova. Han kommer förmodligen att bli häktad och grundligt förhörd.

Står han fast vid vad han sagt till dig så tror jag att han går fri.

Han verkar ju inte vara dum på det sättet. Anledningen till varför han nekar i sten är att han inte vet om du spelar in det hela. Spelar du in så finns det bevis som inte enbart utgörs av din berättelse.

Precis det jag också har tänkt. Dum är han inte, första gången jag berätta varför jag mår dåligt och sa vad som hänt ba han om ursäkt. Sen använde jag ordet våldtäkt (dumt jag vet) och då blev han fly förbannad och skrek hur jag hittat på allt...
  • molly50
    Anonymen789123 skrev 2021-05-06 15:16:28 följande:
    Precis det jag också har tänkt. Dum är han inte, första gången jag berätta varför jag mår dåligt och sa vad som hänt ba han om ursäkt. Sen använde jag ordet våldtäkt (dumt jag vet) och då blev han fly förbannad och skrek hur jag hittat på allt...
    Det är klart han blir förbannad. Ingen vill ju bli anklagad för våldtäkt.
    Men å andra sidan så måste han ju också inse vad det är när han har sex med dig trots att du sagt nej.
    Har han hört talas om samtyckselagen?
    Om inte så borde han lära sig mer om det innan han har sex med någon igen.
  • EpicF
    Anonym (Mikael Jacksson) skrev 2021-05-06 15:11:48 följande:

Så du tänker att det skulle ha någon betydelse om han blir anklagad för samma brott en gång till?

Ja, det kan faktiskt ha stor betydelse.
  • Glinda från Oz
    Anonymen789123 skrev 2021-05-06 15:06:48 följande:
    Är inte rädd för honom annars, bara när han dricker. Han har ett alkoholmissbruk tyvärr och ska börja på rehab nu. Men jag kommer lämna honom som jag nämnde tidigare. Ville bara höra andras åsikter då jag själv har varit osäker om det varit fel eller om det är jag som är känslig.
    Du är alltså fortfarande tillsammans med honom?!?! Lämna NU, packa dina grejer redan ikväll. Du förtjänar så mycket bättre. Det handlar inte om att vara rädd utan om att ingen ska skada andra människor. Det han har gjort är både olagligt och vidrigt. 
  • Anonym (???)
    Anonymen789123 skrev 2021-05-06 15:16:28 följande:
    Han trodde säkert du blev förförd tillslut eftersom du inte knuffade bort honom när han började och sen vände dig om och då trodde han att han lyckats ?förföra? dig..
    Anonymen789123 skrev 2021-05-06 15:06:48 följande:
    Varför blir du rädd för honom när han dricker? Har han varit våldsam eller hotfull?
  • Anonym (Mikael Jacksson)
    EpicF skrev 2021-05-06 17:49:46 följande:

Ja, det kan faktiskt ha stor betydelse.

Så fungerar inte rättssystemet.
Svar på tråden Är detta våldtäkt?