Ester69 skrev 2021-05-12 23:12:14 följande:
Anonym (*-*) skrev 2021-05-12 19:35:16 följande:
Normalt.
Bli tillsammans med någon som inte har barn!
Om det vore mindre barn okej. Men med tanke på alla körkort han måste betala så måste det ju vara från 14-15 år och uppåt. Och då skena med bullar och mat när dom är hos mamman är väl lite väl löjligt. Mamman borde väl kunna fixa det eller ungarna själva. Mamman till barnen får också ta sitt ansvar och hjälpa sina barn.
Okej, men nu vet vi inte hur pass fungerande den mamman är heller. Är hon normal och frisk så håller jag mer med dig, även om det väl kan vara kul att bjuda på bullar om man just har bakat?
Jag känner dock ett par kroniskt deprimerade mammor som i perioder knappt kan ta sig ur sängen eller mata sig själva. Vi talar inläggning på psyk och elchocksbehandlingar. Deras barn växer upp alldeles för tidigt och även som tonåringar är de extra sårbara. De har fått lära sig den hårda vägen att ta hand om sig själva men det är ingen bra känsla att alltid gå på tunn is, att det inte finns ett vuxenstöd. Om de ska känna att de får någon omsorg och omtanke så får den andra föräldern eller kompisar rycka in extra ibland. För det är inte säkert att deras mamma orkar med ens livets roligaste saker som att fira deras födelsedag eller köpa kläder till studenten.
Alla mammor kan definitivt inte köra moppe (inte jag heller), och alla har inte ens körkort för bil. Ännu mindre är de lämpliga som lärare om de är ringrostiga och kanske går på mediciner dessutom. Min ena kompis är ärligt talat en total katastrof bakom ratten och undviker därför att köra så mycket hon kan.