Anonym (Rut) skrev 2021-05-12 22:37:12 följande:
Men hur tyckte du att detta hade något att göra med ts situation? Hennes sambo har barnen varannan vecka. Utöver det träffar han dem så mycket att de aldrig ens kan hitta på något på helgen. Till och med föräldrar som inte är separerade skaffar barnvakt och hittar på saker på helger tillsammans på tu man hand. Ts skriver ju inte att han ska välja bort barnen. Hon säger att hon vill bli prioriterad ibland. Det behöver inte svart eller vitt. Det går alldeles utmärkt att ha en ny relation som man vårdar samt vara en förälder.
Vilket är det du syftar på, att det inte ska ha något med situationen och göra?
Ja men nu skriver ju ts att dom aldrig hittat på saker för nästintill all fokus går åt till barnen.
Det är ju mannen som inte kan prioritera för all fokus går på barnen. Jag vet att det inte är svart eller vitt, men det är heller inte jag som lever med TS och kan prioritera och balansera förhållande/föräldraskap.
Mannen kan ju inte det då all tid går åt till barnen, om inte, så hade väl inte TS skapat tråden om mannen nu kunde prioritera?
Jag menar bara på att denna pappa har försökt ändra på sig, enligt TS men sen har han ju inte gjort det. Så därför tycker jag TS ska avsluta relationen då det inte kommer bli bättre