• StudierKemi

    Jag vill använda en surrogatmamma!

    Hej!

    Jag har en pojkvän som är 40+ och han har inga barn sedan tidigare, men han vill hemskt gärna ha! Jag själv är nästan 30 år, och har ett barn på 10 år sedan tidigare. Jag älskar denna man, och jag har redan LOVAT honom att jag kommer ge honom ett barn senare när jag är klar med min utbildning! Så den saken är klar.

    Men jag har funderat och funderat på sistone... Min första man som jag var gift med (men idag är vi skilda), han var även min försörjare, eftersom jag var så ung på den tiden o.s.v. Han var på det sättet så underbart snäll, och jag födde gärna fram en unge åt oss i skrik, blod & smärtor. Min nya kille som var 40+, han är absolut inte min försörjare och kommer aldrig att bli. Varför ska jag då lida igenom en förlossning på nytt om den nya mannen inte är lika ekonomiskt självuppoffrande som min första man var? Jag vill inte då heller vara självuppoffrande, om Ni hänger med i mitt tänkande. Jag tänker hyra in surrogatmamma åt oss! :)

    Min konversation med min egna mamma:



    På lördag, den 29:e, har jag och min kille dejt på kaffeterian. Han är från utlandet och vi pratar på engelska. Jag kommer säga något i stil med; "This will be a heavy conversation. Are you ready? Let's see if you really stand for equality, or if you just said that... ;) I want to have your baby one beautiful day, but I'm scared to death going through a childbirth, and therefor I want to use a surrogate-mother".

    Kommer detta få honom att förstå? Eller borde jag säga detta på ett annat sätt? (Jag har redan bestämt mig! Jag vill inte diskutera, utan jag vill informera!)

  • Svar på tråden Jag vill använda en surrogatmamma!
  • Bestemor

    Han kommer försvinna som en löning.

    Ni ska träffas på lördag. Bor inte ens ihop och du tänker skaffa en surrogatmamma?

    Vill han ens ha barn?

  • Mrs Moneybags

    Okej! Så för att din nya kille inte är rik och kan försörja dig ska ni slösa pengar på en surrogatmamma trots att du är fullt frisk och har fött ett barn förut? 

    Det låter helt koko i mina öron. 

    Jag är principiellt emot surrogatmammor, men om det handlar om att man rent fysiskt inte kan eller bör vänta ett till barn så kan jag åtminstone förstå att man önskar det. 

    Han kommer antagligen att tänka att du är psykiskt instabil och så pass annorlunda att du kanske inte borde bli mamma till hans barn. Det skulle i alla fall jag tänka om jag var man. 

  • StudierKemi

    Jag bryr mig inte om han försvinner! Om vi vänder på steken; Tänk om jag försvann ur hans liv för att han inte vill vara min försörjare, trots att han vill ha barn med mig? Samma sak. INGEN KOMMER UTNYTTJA MIG.

    Min första man hade lägre lön än min nya kille! Ändå försörjde han mig!

  • Mrs Moneybags
    StudierKemi skrev 2021-05-26 09:54:40 följande:

    Jag bryr mig inte om han försvinner! Om vi vänder på steken; Tänk om jag försvann ur hans liv för att han inte vill vara min försörjare, trots att han vill ha barn med mig? Samma sak. INGEN KOMMER UTNYTTJA MIG.

    Min första man hade lägre lön än min nya kille! Ändå försörjde han mig!


    Så det du egentligen vill säga till din nya kille är att du vill bli försörjd?

    Jag tror ni gör bäst i att göra slut om du ser det som ett utnyttjande av dig om du väljer att föda ett barn till. Det låter inte som en bra start för ett barn. 

    Du kanske kan hitta en ny man som vill ha en hemmafru. 
  • Räkan77

    Så du bryr dig inte om han försvinner, men har lovat honom ett barn om ett par år? Han ska inte försörja dig, så därför vill du att ni skaffar barn genom en surrogatmamma? Jag får inte ihop det hela och jag tvivlar på att din pojkvän får ihop det. Men han kanske är desperat efter att få ett barn och gör vad som en krävs.

    Tänker du att ni ska dela lika på kostnaden? För det kostar väl uppåt en halv miljon.

  • StudierKemi

    Surrogatmamma är mycket dyrt. Detta är en riktig ögonöppnare om vilken risk en förlossning egentligen är. Varför skulle jag då vilja föda barn gratis, när läget ser ut som det gör? Är man inte en idiot då om man inte vill ha något tillbaka efter en förlossning?

    Båda föräldrarna får ett barn, ja. Men om vi bara pratar om själva förlossningen och inget annat så känns situationen grymt orättvis. Detta kan bara vara kvinnans uppdrag. Därför måste man reformera här lite grann... Så att ALLA blir lika nöjda, tänker jag (jag är förresten en kreativ kvinna med aspergers, och min kille är också kreativ, det är detta som vi gillar i Varandra. Jag går ingenstans, det måste vara han som är min partner <3 ).

    Allt måste bygga på den fria viljan hos individen, annars är vi på fel spår! Finns det kvinnor som vill föda fram andras barn för en halv miljon - så ska de få göra det. Finns det kvinnor som vill ha barn, men vill inte gå igenom en förlossning, utan vill betala en stor summa pengar - så ska de få göra det. Så enkelt är det. :) Därför ska man inte vara emot surrogatmödraskap.

  • StudierKemi
    Törstiga tuppen skrev 2021-05-26 11:03:37 följande:

    Tror du att surrogatmamman får en halv mille att stoppa i byxfickan? 


    Jag har ingen aning om hur mycket pengar de får. Men om surrogatmamman godkänner klinikens villkor, och VILL genomgå förlossningen trots alla villkor som finns, så bör hon få göra det. Hon har ändå en bättre sits än mig om jag istället ska föda barn åt min gubbe GRATIS.
Svar på tråden Jag vill använda en surrogatmamma!