• Soff

Vi som försökt en längre tid - första barnet

Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 

(Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 

Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 

Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 

Kram till alla kämpar därute <3 

• Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Janni91
    Vickan31 skrev 2021-09-17 17:33:15 följande:
    Ja det hade varit skönt om det gick att komma igång i november, då december kan bli svårt pga julstängt och så. Ååh men tack, man kan ju alltid hoppas :) <3 Nej idag har det i princip inte kommit något, kanske pyttelite imorse men i så fall knappt märkbart.

Jag läser en kurs om hundars språk, beteende och historia - väldigt intressant om man har djur eller jobbar med djur och det är kul med lite variation i vardagen, att göra något helt annat än jobbet eller glo på tv liksom :) 

Hoppas att du får en fin helg och ser fram emot fler uppdateringar från dig framöver! <3
    Verkligen! Åh, det låter ju lovande, hoppas hoppas!!! 

Så spännande, förstår det! Vi skaffade en "Corona-valp" under pandemin när jag inte blev gravid så jag läser på en massa också, men en kvällskurs låter verkligen spännande! Vi har haft hund förut i många år så det var inget spontanköp alltså, bara passade bra när vi ändå jobbade hemifrån :P

Tack detsamma fina du! <3 
  • Tildasafira

Med tårar i ögonen kommer uppdatering från mig, 5+0 och blodbad. Ännu ett missfall som är för tidigt för vården att registrera. Varför ska jag ens fortsätta försöka? Det är ju helt hopplöst. Idag känns livet riktigt tungt.

Blir nog lite frånvarande härifrån. Orkar liksom inte mer. Funderar starkt på att ge upp efter 18 försök och ca. 8 tidiga missfall. Men känner jag mig själv rätt kommer jag följa er på avstånd lite då och då. Lycka till alla kämpar där ute, ni är fantastiska<3

• Msofie
    Tildasafira skrev 2021-09-19 11:34:25 följande:

Med tårar i ögonen kommer uppdatering från mig, 5+0 och blodbad. Ännu ett missfall som är för tidigt för vården att registrera. Varför ska jag ens fortsätta försöka? Det är ju helt hopplöst. Idag känns livet riktigt tungt.

Blir nog lite frånvarande härifrån. Orkar liksom inte mer. Funderar starkt på att ge upp efter 18 försök och ca. 8 tidiga missfall. Men känner jag mig själv rätt kommer jag följa er på avstånd lite då och då. Lycka till alla kämpar där ute, ni är fantastiska<3

Jag beklagar verkligen din förlust. Det är så orättvist och borde inte vara på det sättet, du är värd bättre. Bara ni vet vad som är rätt för er framöver. Hoppas ni kan ta er tid att ta hand om er ett tag framöver.
  • Jenniepennie031

Men fina du - usch vad livet är orättvist :( Får jag fråga om du kunnat registrera något av missfallen och därmed får rätt till utredning - eller är alla så tidiga? Har du fått testa Trombyl och progesteron? Jag tänker testa det vid nästa graviditet (4 missfall, dock i vecka 6-7 så alla är registrerade). Ge inte upp! Sök till privata gyn tills någon tar dig på allvar - de finns där även om de verkar vara i minoritet. Ingen ska behöva genomlida det du är med om utan hjälp och stöttning från vården.
  • RH93

Kära du <3 blir så ledsen av att du behövt gå igenom detta, kan knappt föreställa mig hur det känns men förstår verkligen om orken inte finns längre. Ta dig och ta hand om dig själv på bästa sätt <3 skickar styrka och kramar till dig.
  • Carina82

Åh nej vad ledsen jag blir! Kan inte alls föreställa mig hur mycket smärta du har gått igenom de senaste åren <3 Ta hand om dig!! Kram
  • Carina82

Hej alla! Letade rätt på vad jag tror är senaste BIM-listan och lägger till mig själv. Tildasafira, visste inte hur jag skulle göra med din BIM-rad men tog bort den tillslut, hoppas det var ok <3

NatMar005 PLUSSAT

Molybden, BIM 15/6, 26 år (12:e försöket, PCOS) PLUSSAT

Emmalucy, BIM 2/7, 35år, 7:e försöket(med 3års misslyckande med exet) - PLUSSAT

Ericky, BIM 21/7, 33 år (12:e försöket och 2:a försöket efter MF) PLUSSAT

Msofie, BIM 15/9, 26 år (19:e försöket)

apan95, testdag 17/9, 25 år (IVF-FET)

Vickan31, BIM 23/9, 32 år (16:e försöket)

Mimmi44, BIM 25/9, 26 år (ca 18e försöket)

Hellow0rld, BIM 29/9, 29 år (16:e försöket)

Carina82, BIM 30/9, 38 år (12e försöket, pågående utredning)

RH93, BIM 4/10, 28 år (15:e försöket)

Soff, BIM 4/10, 33 år (19:e försöket)

Mirabilis89, BIM 10/10, 32 år (16:e försöket).

Janni91, BIM 14/10, 30 år (16:e försöket, oförklarligt barnlös och inväntar IVF)

Längtartillvår, BIM 27/10, 36 år ( första IVF försöket)

• Tildasafira
    Msofie skrev 2021-09-19 11:37:40 följande:

Jag beklagar verkligen din förlust. Det är så orättvist och borde inte vara på det sättet, du är värd bättre. Bara ni vet vad som är rätt för er framöver. Hoppas ni kan ta er tid att ta hand om er ett tag framöver.

<3 tack för fina ord!
    Jenniepennie031 skrev 2021-09-19 11:41:43 följande:

Men fina du - usch vad livet är orättvist :( Får jag fråga om du kunnat registrera något av missfallen och därmed får rätt till utredning - eller är alla så tidiga? Har du fått testa Trombyl och progesteron? Jag tänker testa det vid nästa graviditet (4 missfall, dock i vecka 6-7 så alla är registrerade). Ge inte upp! Sök till privata gyn tills någon tar dig på allvar - de finns där även om de verkar vara i minoritet. Ingen ska behöva genomlida det du är med om utan hjälp och stöttning från vården.

<3 nä, jag har aldrig kommit så långt att de registrerar det tyvärr:( jag har funderat mycket på progesteron, men orkar liksom inte tjata på vården längre. Vet inte vem jag ska vända mig till.. har du testat dessa?
    RH93 skrev 2021-09-19 12:41:09 följande:

Kära du <3 blir så ledsen av att du behövt gå igenom detta, kan knappt föreställa mig hur det känns men förstår verkligen om orken inte finns längre. Ta dig och ta hand om dig själv på bästa sätt <3 skickar styrka och kramar till dig.

Tack fina du, ska nog ta en välbehövlig paus. Får se när jag orkar ta tag i allt igen!<3
    Carina82 skrev 2021-09-19 13:16:05 följande:

Åh nej vad ledsen jag blir! Kan inte alls föreställa mig hur mycket smärta du har gått igenom de senaste åren <3 Ta hand om dig!! Kram

Tack för fina ord, blir en paus nu! Hejar på er i bakgrunden <3 och det var helt ok att du tog bort mig från listan!:)
  • Janni91

Nej men åh, blir så ledsen när jag läser detta! Usch, vad livet är orättvist! Det låter så absurt att ni inte får hjälp utan har tvingats gå igenom detta helvete under så lång tid. Jag såg att du fick tips om att söka dig till en privat klinik, om ni har ork kvar så hoppas jag att ni gör det och får hjälp. Jag ringde till alla privata kliniker där jag bor och frågade om de gjorde något för personer med mitt problem och det var en som sa ja, så då bytte jag till dem. Stor kram, ta hand om dig <3 
  • Vickan31
    Janni91 skrev 2021-09-18 12:00:09 följande:
    Verkligen! Åh, det låter ju lovande, hoppas hoppas!!! 

Så spännande, förstår det! Vi skaffade en "Corona-valp" under pandemin när jag inte blev gravid så jag läser på en massa också, men en kvällskurs låter verkligen spännande! Vi har haft hund förut i många år så det var inget spontanköp alltså, bara passade bra när vi ändå jobbade hemifrån :P

Tack detsamma fina du! <3 
    Fortfarande inget mer blod, så det verkade bara vara en dag men vad det beror på återstår att se. BIM på torsdag i alla fall - tiden går så långsamt när man bara väntar på ÄL, väntar på BIM, väntar på ÄL, väntar på BIM, osv. 

Ååh men vad härligt att ni också utökat familjen med en fyrbent - grattis till vovven! :) Utan vår hund hade jag varit ännu trasigare än jag redan är i den här babyverkstaden - hon får mig liksom alltid att le och skratta varje dag trots att mensen kommer månad efter måndag. Väldigt kul att lära sig lite mer också om hur hundar fungerar och så :) 

Hoppas att du får en fin vecka kära Janni <3 
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet