RH93 skrev 2022-05-21 06:29:46 följande:
Det verkar vara väldigt olika mellan kliniker vad man har för rutiner kring progesteronet och när man ska sluta, vilket jag tycker är lite konstigt men samtidigt verkar det ju gå bra för de flesta ändå oavsett. Jag fick på inrådan av min klinik fortsätta fram tills ultraljudet och sluta tvärt i samband med det. Det är ju inte så att det kommer skada bebisen om du fortsätter så om det känns bättre är det bara göra det. Jag blev enbart lättad när jag fick sluta, va så otroooligt less på allt kladd haha.
Det är ju såklart läskigt i början innan man sett hjärtat slå, jag kollade dagligen efter blod i trosorna. Men hoppas du kan våga lita på att det ska gå bra Soff <3 kram!
Ja jag har läst det, och det gör det ju bara än mer förvirrande! >< haha jo man är ju väldigt less på det alltså...
Samma här... varje gång man går på toa... jodå<3 jag har ändå tillit <3 men fortsätter nog ett tag med 1/dag så får vi se när jag vågar sluta. Jag tror jag också gör det till ultraljudet, känns tryggare på nåt sätt. Kram <3
apan95 skrev 2022-05-21 08:28:06 följande:
Ja precis! Jag trappade ner till typ en om dagen (hade 3 innan, och lutinus då) men sen dagen innan VUL där i v 7 tog jag ingen för ville inte att hon skulle märka att jag hade fortsatt hahaha! 
men tycker absolut du kan fortsätta och successivt trappa ner om de känns bäst i magen, skönt sen när man fått se lite hjärtslag som RH93 skriver! 
Ah okey, hahah! Tänkte på det också faktiskt att jag inte skulle ta på själva ultraljudsdagen pga det >< hah.
Ja jag gör nog det <3 jo precis <3