• Beardtroll

Skägg

Själv har jag halv långt skägg. Får lite blandade reaktioner på det.

Tänkte höra med kvinnorna här, om vilken typ av skägg som ni tycker är mest tilltalande/väcker erotik?

Kort/långt? Hel/hakskägg? Stubb?

Eller om ni föredrar renrakat?

• Svar på tråden Skägg
  • Vila365

Följer..

Spännande ämne.. Har själv 4-5 cm långt välvårdat helskägg.. Går till barberare 2 gånger i månaden.

• Vila365
    Anonym (G) skrev 2021-06-12 12:07:35 följande:

Ett välvårdat helskägg är vrålsexigt. Ett tufsigt ovårdat bo-hemma-i-källaren-och-spela-dataspel-i-mysbrallor-skägg är bland det fulaste som finns.

Underbar kommentar ;)
  • Anonym (oh no)
    Beardtroll skrev 2021-06-12 10:46:10 följande:

Själv har jag halv långt skägg. Får lite blandade reaktioner på det.

Tänkte höra med kvinnorna här, om vilken typ av skägg som ni tycker är mest tilltalande/väcker erotik?

Kort/långt? Hel/hakskägg? Stubb?

Eller om ni föredrar renrakat?

Jag tycker inte om skägg alls. Jag kan estetiskt tycka att vissa män klär i skägg (då ska det vara friserat, inte flera cm som hänger liksom), men det är en helt annan sak på tex en kollega, än att vara ihop med någon. Att skägg skulle väcka nån slags erotik fick mig att skratta rakt ut faktiskt, rolig formulering Drömmer, men så långt ifrån hur jag själv tänker om skägg. 

Har aldrig tyckt om att kyssa någon med skägg, vare sig det är stubb som sticks eller långt som förvisso kan vara mjukt men det slinker in i mun och näshålor på mig när man kysser. Tycker också det känns lite obehagligt om man kramar någon med skägg och det river på min kind. 

Så nej. Tack och lov är jag gift med en man som vill raka sig varje dag.
  • Anonym (Hipster)

Nu är jag man och är väl sällen helt slätrakad. Känns lite omanligt. Brukar ta trimmern på kortaste då det blir en sån där stubb. Men har funderat på de där männen med hipsterskägg. Hur fan ser man ut naken då? Liksom ett enda skägg som når ner till bröstet! Som en vägg av hår! Om jag var kvinna vore det en omöjlighet att ha sex med en sån man! Nån kvinna här som har efarenhet av det?

• Anonym (Nej tack)
    Beardtroll skrev 2021-06-12 11:46:06 följande:

Det är väl ung som med hårlängd på kvinnor. För vissa blir det avtändande om håret når nedanför axlarna. Andra är det ett big no om det inte når minst ner till midjan.

Aha så du ser på skägghår på samma sätt som huvudhår? Jag ser på skägg som jag ser på långt hår under armarna eller långt könshår. Den typen av hår. Absolut inte som huvudhår eller frisyr. Men då fattar jag.
  • Beardtroll
    Anonym (Nej tack) skrev 2021-06-12 13:53:39 följande:

Aha så du ser på skägghår på samma sätt som huvudhår? Jag ser på skägg som jag ser på långt hår under armarna eller långt könshår. Den typen av hår. Absolut inte som huvudhår eller frisyr. Men då fattar jag.

Nä, mer som olika tycker olika.

Det är helt ok.
  • Anonym (Anti)

Avskyr skägg. Tvådagarsstubb kan jag till nöds stå ut med. Och ett mycket kort välskött skägg på äldre män. Pappa hade skägg och jag tyckte ju då att han var äldre. Nu får jag klämma i med män över 70. Men skägg typ Hanif Bali har är vidrigt äckligt. 

• Martina1970
    Beardtroll skrev 2021-06-12 11:03:08 följande:

Eller det kanske bara är dags att vara intim med någon med lite mer skägg.

Hahahah! Kul med humor
  • Shakira88

Fritt växande, stora skägg gillar jag inte alls.

Ska ett skägg funka för m7g så ska det vara välvårdat och ganska kort. Annars känns det bara äckligt

• Anonym (....)

Jag tycker allt skägg är äckligt.

Renrakat ska det vara!

Svar på tråden Skägg