• Beardtroll

Skägg

Själv har jag halv långt skägg. Får lite blandade reaktioner på det.

Tänkte höra med kvinnorna här, om vilken typ av skägg som ni tycker är mest tilltalande/väcker erotik?

Kort/långt? Hel/hakskägg? Stubb?

Eller om ni föredrar renrakat?

• Svar på tråden Skägg
  • Anonym (Lagom)

Kort eller skäggstubb är sexigt. Men gillar inte när det är längre, ser lätt ovårdat ut då.

• Martina1970

Jag tycker inget speciellt om just skägget på en man. Men när jag tänker efter har jag nog aldrig varit med en man med halvlångt/långt skägg... hmmmm.... undrar om det betyder att jag faktiskt föredrar kort/stubb/renrakat. Måste fundera ett varv till

• Beardtroll
    Martina1970 skrev 2021-06-12 10:54:26 följande:

Jag tycker inget speciellt om just skägget på en man. Men när jag tänker efter har jag nog aldrig varit med en man med halvlångt/långt skägg... hmmmm.... undrar om det betyder att jag faktiskt föredrar kort/stubb/renrakat. Måste fundera ett varv till

Eller det kanske bara är dags att vara intim med någon med lite mer skägg.
  • Anonym (Nej tack)

Jag har inga problem med några dagars stubb men ALLT annat går bort tyvärr.Blir väldigt ointresserad av en man med skägg. Är nyfiken på vad det är som du tycker är snyggt med skägg?

• Anonym (Usch)

Ogillar skägg. Det ser trashigt ut. Gillar välutbildade, vårdade män utan skägg.

• Beardtroll
    Anonym (Nej tack) skrev 2021-06-12 11:30:54 följande:

Jag har inga problem med några dagars stubb men ALLT annat går bort tyvärr.Blir väldigt ointresserad av en man med skägg. Är nyfiken på vad det är som du tycker är snyggt med skägg?

Det är väl ung som med hårlängd på kvinnor. För vissa blir det avtändande om håret når nedanför axlarna. Andra är det ett big no om det inte når minst ner till midjan.
  • Anonym (EH)

Ett välvårdat helskägg är snyggt och manligt.

• Beardtroll
    Anonym (Usch) skrev 2021-06-12 11:41:40 följande:

Ogillar skägg. Det ser trashigt ut. Gillar välutbildade, vårdade män utan skägg.

Skägg i sig säger inget om du är vårdad och välutbildad. Finns otaliga välutbildade män som har rejält men vårdat skägg.

Men det är väl som med tattueringar och piercingar. Vissa ser det som tecken på slampighet och okvinnligt. Andra ser det mer som tecken på självständighet och snyggt.
  • Anonym (G)

Ett välvårdat helskägg är vrålsexigt. Ett tufsigt ovårdat bo-hemma-i-källaren-och-spela-dataspel-i-mysbrallor-skägg är bland det fulaste som finns.

Svar på tråden Skägg