• Beardtroll

Skägg

Själv har jag halv långt skägg. Får lite blandade reaktioner på det.

Tänkte höra med kvinnorna här, om vilken typ av skägg som ni tycker är mest tilltalande/väcker erotik?

Kort/långt? Hel/hakskägg? Stubb?

Eller om ni föredrar renrakat?

• Svar på tråden Skägg
  • Beardtroll

Det är helt ok att tycka olika!

När man läser tråden så dyker det upp lite reflektioner. De som ogillar skägg, kan man förutsätta att ni själva är "skägg fri"? Dvs har renrakad mus?

Den andra reflektionen är att ett "vårdat" skägg är mer hygieniskt än renrakat. Bakterier trivs bättre i mickrosåren som uppstår vid rakning än i ett rent skägg.

www.vardfokus.se/yrkesroller/sjukskoterska/hipsterskagg-battre-an-renrakade-hakor-i-varden/

Visst gillar jag om musen är len och rakad, men det är ingen dealbreaker om den är lurvig. För mig är personen/personligheten viktigare än långt/kort hår eller rakade ben/mus.

Gillar jag personen så är det lika ljuvligt att tugga fittlurv som att slicka en nyrakad mus.

Visst är långt hår vackrare vid första anblicken och mer attraktivt så man kastar mer än en blick, men kortklippt är ok och jag skulle inte dissa en härlig kvinna bara för att hon är kortklippt.

• Anonym (Nej tack)

Hår på bröstet på en man är ju samma typ av hår, könshårsaktigt. Men det tycker jag däremot om, det är manligt tycker jag. Men ansiktet förstörs av skägg.

• Anonym (Via)

Ja, jag ogillar skägg och har hellst helt eller nästintill helrakad mus, liten plätt med stubb kan va ok. Så tycker ganska lika när det gäller skägg och rakad mus :)

Men alla måste ju få tycka olika.

• Anonym (Nej tack)

Jag är själv i princip helt rakad där nere men har inget behov av att mannen är det där nere. Det är faktiskt bara könshår i ansiktet som jag tycker är så avtändande.

• mari123

Renrakat. Jag har aldrig haft en kille/man med skägg eller ens mustasch. Jag har alltid gillat mjuka renrakade killar. Inte feminina men "mjuka".

• Beardtroll
    Anonym (Via) skrev 2021-06-13 17:47:01 följande:

Men alla måste ju få tycka olika.

Precis. Det lär finnas nog med lurviga och rena hakor så de flesta får som dom önskar.
  • Guldnovan

Slät, helt renrakat föredrar jag. Gillar verkligen inte skägg men kan naturligtvis inte bestämma.

• Guldnovan
    mari123 skrev 2021-06-13 17:52:54 följande:

Renrakat. Jag har aldrig haft en kille/man med skägg eller ens mustasch. Jag har alltid gillat mjuka renrakade killar. Inte feminina men "mjuka".

Håller med dig!
  • Guldnovan
    Anonym (Anti) skrev 2021-06-13 17:08:34 följande:

Det är ett manligt attribut, men inget som öht är nödvändigt för att en man ska vara manlig. Ingen man blir mer manlig av ett skägg.

+1
Svar på tråden Skägg