• Beardtroll

Skägg

Själv har jag halv långt skägg. Får lite blandade reaktioner på det.

Tänkte höra med kvinnorna här, om vilken typ av skägg som ni tycker är mest tilltalande/väcker erotik?

Kort/långt? Hel/hakskägg? Stubb?

Eller om ni föredrar renrakat?

• Svar på tråden Skägg
  • Anonym (Beard)

Har aldrig legat eller haft ett förhållande med en man utan skägg. Föredrar helskägg men sålänge det är välvårdat oavsett längd är jag såld.

• flygrl

Attraheras av maskulina män med välrakat ansikte eller möjligen goatee som kanske inte är så trendigt nu men kan se riktigt bra ut. Och visst ett välansat kortklippt helskägg är ingen dealbreaker även om jag som sagt föredrar mindre än så MEN stora skägg går fetbort.

• Physalis

Jag tycker att vissa män är riktigt snygga i skägg, även ganska långt på rätt person. En rockig kille med långt hår och skägg kan se riktigt trevlig ut.

På en partner vill jag dock se ansiktet. Skäggstubb är sexigt men inte långt skägg för mig.

Jag tvivlar dock inte på att det finns många kvinnor som tänder på skägg. Så se ut som du själv vill så kommer du hitta någon som tänder på det.

Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (Blomman)
    Anonym (Anti) skrev 2021-06-12 13:58:11 följande:

Avskyr skägg. Tvådagarsstubb kan jag till nöds stå ut med. Och ett mycket kort välskött skägg på äldre män. Pappa hade skägg och jag tyckte ju då att han var äldre. Nu får jag klämma i med män över 70. Men skägg typ Hanif Bali har är vidrigt äckligt. 

Tycker samma.

Var dessutom mest sjömän som hade skägg förr.
  • Anonym (Vikingarharskägg)

Skägg ska det vara, men varken stubb eller ...eh...sånt skägg som för tankarna till ...öknar och grejer.

• Anonym (Leah)

Kortklippt eller stubb, men ändå välvårdat! Riktigt sexigt ;) 

• Anonym (Via)

Har svårt för skägg, aldrig gillat att kyssa någon med skägg. Känns lite ofräscht, vill inte känna det mot min hud, kan lukta ofräscht men samtidigt vill jag ju inte att det ska lukta parfym heller.

Det kan va snyggt dock om det är välvårdat, bara jag slipper kyssas med skägget.

Lite vältrimmat stubb kan va snyggt, absolut! :)

• Anonym (EH)

Men till alla er som tycker att skägg är äckligt: Ni måste väl ändå hålla med om att skägg är väldigt manligt. Det är ju inte så många kvinnor som går omkring i skägg. 

• Anonym (Via)

Ja manligt är det ju av en ledning ;)

• Anonym (Anti)
    Anonym (EH) skrev 2021-06-13 16:21:10 följande:
    Men till alla er som tycker att skägg är äckligt: Ni måste väl ändå hålla med om att skägg är väldigt manligt. Det är ju inte så många kvinnor som går omkring i skägg. 
    Det är ett manligt attribut, men inget som öht är nödvändigt för att en man ska vara manlig. Ingen man blir mer manlig av ett skägg.
Svar på tråden Skägg