• Beardtroll

Skägg

Själv har jag halv långt skägg. Får lite blandade reaktioner på det.

Tänkte höra med kvinnorna här, om vilken typ av skägg som ni tycker är mest tilltalande/väcker erotik?

Kort/långt? Hel/hakskägg? Stubb?

Eller om ni föredrar renrakat?

• Svar på tråden Skägg
  • Anonym (jatack!)

Helskägg tack! 

• Anonym (Göran.)

Jag har numera skägg. Har snart haft det i två år.

Har inte tidigare haft skägg förutom en sk 08-fitta?

Kvinnor kommenterar det ibland. Jag tror att många kvinnor gillar skägg.

• Guldnovan
    Anonym (Göran.) skrev 2021-06-13 20:44:44 följande:

Nej, många tycker faktiskt att det är hemskt.
  • molly50
    Beardtroll skrev 2021-06-12 10:46:10 följande:

Själv har jag halv långt skägg. Får lite blandade reaktioner på det.

Tänkte höra med kvinnorna här, om vilken typ av skägg som ni tycker är mest tilltalande/väcker erotik?

Kort/långt? Hel/hakskägg? Stubb?

Eller om ni föredrar renrakat?

Jag föredrar stubb. Och lite hår på bröstet. Det är manligt. 
  • Alvina

Ogillar skägg. Min man har det numera, tyvärr. Jag tycker skägg är lite äckligt. Endagsstubb är ok däremot.

• Underhill
    Alvina skrev 2021-06-13 21:05:54 följande:
    Ogillar skägg. Min man har det numera, tyvärr. Jag tycker skägg är lite äckligt. Endagsstubb är ok däremot.

Vad blir ?äckligt??
  • Anonym (långt hår)
    Beardtroll skrev 2021-06-12 13:57:05 följande:
    Nä, mer som olika tycker olika.

Det är helt ok.
    Jag har lite svårt med för långt hår på huvudet på kvinnor, det är väldigt ivägen vid sex tex. Sen är det inte vidare attraktivt, ser lite väl mycket ovårdad hippie ut.

fast ännu värre är väl såna kvinnor som sätter i löshår och lösnaglar, brrr... Det är rent utsagt avtändande!
  • Anonym (långt hår)
    Anonym (Göran.) skrev 2021-06-13 20:44:44 följande:

Ha ha ha, tack för kvällens skratt! 08-fitta Är själv 08a och aldrig hört uttrycket, men kan nästan gissa mig till hur du menar.Sånt där skägg som är väldigt välfriserat och löper på sidan av läpparna med mellanrum vid överdelen av hakan typ?
  • Anonym (långt hår)
    Anonym (Anti) skrev 2021-06-13 17:08:34 följande:
    Det är ett manligt attribut, men inget som öht är nödvändigt för att en man ska vara manlig. Ingen man blir mer manlig av ett skägg.
    Man blir inte mer manlig av skägg, men snubbar med ett pojkaktigt yttre kan iaf se mer manliga ut med skägg!
  • Anonym (Gillar kvinnor med långt hår)
    Anonym (Nej tack) skrev 2021-06-13 17:41:11 följande:

Hår på bröstet på en man är ju samma typ av hår, könshårsaktigt. Men det tycker jag däremot om, det är manligt tycker jag. Men ansiktet förstörs av skägg.

Kan ni skriva hur gamla ni är ni som gillar brösthår och var i kroppen tycker ni att en man ska ha hår förutom håret lol?
  • Anonym (Elvira)

Skägg är ungefär som kläder.

Anpassat till ansiktsform och vältrimmat är det snyggt som en välskräddad kostym.

Att bara låta hår spreta hej vilt ur ansiktet är som att gå runt med en skrynklig morronrock på sig på stan- mannen ser ut som ett psykfall.

Den jag vet som gör det är deprimerad och långtidsarbetslös och inte lär han bli nåt annat heller så länge han har ett ugglebo i fejset.

• Physalis
    Beardtroll skrev 2021-06-13 17:30:17 följande:

Det är helt ok att tycka olika!

När man läser tråden så dyker det upp lite reflektioner. De som ogillar skägg, kan man förutsätta att ni själva är "skägg fri"? Dvs har renrakad mus?

Den andra reflektionen är att ett "vårdat" skägg är mer hygieniskt än renrakat. Bakterier trivs bättre i mickrosåren som uppstår vid rakning än i ett rent skägg.

www.vardfokus.se/yrkesroller/sjukskoterska/hipsterskagg-battre-an-renrakade-hakor-i-varden/

Visst gillar jag om musen är len och rakad, men det är ingen dealbreaker om den är lurvig. För mig är personen/personligheten viktigare än långt/kort hår eller rakade ben/mus.

Gillar jag personen så är det lika ljuvligt att tugga fittlurv som att slicka en nyrakad mus.

Visst är långt hår vackrare vid första anblicken och mer attraktivt så man kastar mer än en blick, men kortklippt är ok och jag skulle inte dissa en härlig kvinna bara för att hon är kortklippt.

Kan du förklara kopplingen mellan könshår och skägg? Förstår inte?
    Korrekturläser som en kratta
  • Beardtroll
    Physalis skrev 2021-06-14 13:52:08 följande:

Kan du förklara kopplingen mellan könshår och skägg? Förstår inte?

Behåring på annan plats än huvudet.

Behåring som vissa tycker är avtändande/eggande/snyggt/fult/äckligt/härligt.
  • Physalis
    Beardtroll skrev 2021-06-14 13:59:56 följande:

Behåring på annan plats än huvudet.

Behåring som vissa tycker är avtändande/eggande/snyggt/fult/äckligt/härligt.

Ok tack då förstår jag. Jag tänker att man kan ha olika preferenser kring olika platser på kroppen både hos sig själv och andra. Så en man kan vilja ha skägg men enbart gilla rakade underliv utan att det är konstigt eller fel likväl som en kvinna kan vilja vara orakad och föredra en slätrakad man.
    Korrekturläser som en kratta
  • Anonym (Anti)
    Anonym (långt hår) skrev 2021-06-14 00:07:08 följande:
    Man blir inte mer manlig av skägg, men snubbar med ett pojkaktigt yttre kan iaf se mer manliga ut med skägg!
    Nja, man ser minst 10 år äldre ut med skägg så pratar du ungdomar så visst, då ser de kanske manligare ut. 
  • Anonym (långt hår)
    Anonym (Anti) skrev 2021-06-14 15:30:48 följande:

Nja, man ser minst 10 år äldre ut med skägg så pratar du ungdomar så visst, då ser de kanske manligare ut. 

Vissa ser postpubertala ut upp till 30.
  • flygrl
    Anonym (Gillar kvinnor med långt hår) skrev 2021-06-14 00:39:11 följande:

Kan ni skriva hur gamla ni är ni som gillar brösthår och var i kroppen tycker ni att en man ska ha hår förutom håret lol?

Jag föredrar som sagt män som rakar ansiktet eller möjligen har goatee eller kom jag på nu en välskött mustasch (mustasch är underskattat!). I övrigt föredrar jag han behåller sin kroppsbehåring och gärna då hår på bröstet.

Är 23 år.
  • Anonym ((Kvinna 34))

Helskägg ska det vara, så hett! Finns såklart undantag. Gärna hår på bröstet också.

Svar på tråden Skägg