• Anonym (Läskig)

    Barn som dödshotar

    Vid middagen så ?skojade? min bonusson och sa att ha skulle mörda oss och att han samlar på knivar och har en slaughter practice kniv som han beställt på wish och väntar på. Han är elva åt och vi har haft det ansträngt med honom.

    Han mår inte bra och har eventuellt en diagnos.

    Han bor hos mamman och hatar bonusfamiljen och har svårt för sin far då han känner sig övergiven.

    Ringa soc och göra orosanmälan? Polisanmälan!?

    Min 14 åriga dotter blev helt chockad (så även vi).

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-07-11 20:36
    Har framkommit att han samlar på knivar som är sk träningsknivar som inte är lika farliga som knivar. De ser ut som butterfly knivar med slöare egg. Han har dem för att öva på olika manövrar och för att han har motorisk oro. Däremot så lät det på honom när han pratade vid middagen som att kniven han väntade på som kom från ebay var en riktig kniv.
    Socialtjänsten är informerade utan åtgärd.

  • Svar på tråden Barn som dödshotar
  • Anonym (Jenny)

    Men varför i hela världen låter ni honom samla på sådana knivar??? Hur kan han beställa på nätet om han bara är 11?
    Dags att sätta gränser och söka hjälp!

  • Tow2Mater

    Ringa soc och göra orosanmälan ja, prata med sonen, prata med mamman. En 11-åring ska inte samla på knivar anser jag. Det är mycket fel här. Hur fungerar han i skolan? Finns det andra problem?

  • Glinda från Oz

    Det finns en dokumentär på HBO som heter A dangerous son som handlar om exakt det här. Det är en bra dokumentär se den.

    Samlar han på knivar på riktigt eller var det bara något han sa? Om familjen redan har hjälp tror jag att en soc anmälan gör mer skada än nytta.

  • Karlington
    Anonym (Läskig) skrev 2021-07-05 23:10:23 följande:

    Vid middagen så ?skojade? min bonusson och sa att ha skulle mörda oss och att han samlar på knivar och har en slaughter practice kniv som han beställt på wish och väntar på. Han är elva åt och vi har haft det ansträngt med honom.

    Han mår inte bra och har eventuellt en diagnos.

    Han bor hos mamman och hatar bonusfamiljen och har svårt för sin far då han känner sig övergiven.

    Ringa soc och göra orosanmälan? Polisanmälan!?

    Min 14 åriga dotter blev helt chockad (så även vi).


    Låt honom inte samla på knivar.
  • Anonym (Hanna)
    Glinda från Oz skrev 2021-07-06 00:28:50 följande:

    Det finns en dokumentär på HBO som heter A dangerous son som handlar om exakt det här. Det är en bra dokumentär se den.

    Samlar han på knivar på riktigt eller var det bara något han sa? Om familjen redan har hjälp tror jag att en soc anmälan gör mer skada än nytta.


    Så den dokumentären är bara inriktad på söner, pojkar?

    Flickor kan vara minst lika farliga när det gäller detta ämne.

    Har sett åtskilliga dokumentärer där flickor är förövare eller anstiftare när det gäller hot/våld/mord på föräldrarna.
  • Anonym (Novbe)
    Anonym (Hanna) skrev 2021-07-06 02:02:24 följande:

    Så den dokumentären är bara inriktad på söner, pojkar?

    Flickor kan vara minst lika farliga när det gäller detta ämne.

    Har sett åtskilliga dokumentärer där flickor är förövare eller anstiftare när det gäller hot/våld/mord på föräldrarna.


    Men gud människa, just denna handlar om en pojke. Förstår inte varför du blir upprörd?
  • Anonym (Läskig)
    Anonym (Jenny) skrev 2021-07-05 23:19:30 följande:

    Men varför i hela världen låter ni honom samla på sådana knivar??? Hur kan han beställa på nätet om han bara är 11?

    Dags att sätta gränser och söka hjälp!


    Det är alltså mamman som låter honom samla på knivsr!

    Det är hos mamman han bor och där finns inga regler.

    Han går inte i skolan

    Han vaknar när han vill

    Han äter när han vill och vad han vill, kraftig fetma

    Han spelar tv spel hela dagarna
  • Anonym (Läskig)
    Karlington skrev 2021-07-06 00:55:17 följande:

    Låt honom inte samla på knivar.


    Mamman och mormor låter honom göra detta! För att han har motorisk oro så han kan sitta och fidga med en butterfly eller liknande
  • Anonym (Läskig)
    Karlington skrev 2021-07-06 00:55:17 följande:

    Låt honom inte samla på knivar.


    Mamman och mormor låter honom göra detta! För att han har motorisk oro så han kan sitta och fidga med en butterfly eller liknande
  • Anonym (Läskig)
    Karlington skrev 2021-07-06 00:55:17 följande:

    Låt honom inte samla på knivar.


    Mamman och mormor låter honom göra detta! För att han har motorisk oro så han kan sitta och fidga med en butterfly eller liknande
Svar på tråden Barn som dödshotar