• Anonym (Läskig)

Barn som dödshotar

Vid middagen så ?skojade? min bonusson och sa att ha skulle mörda oss och att han samlar på knivar och har en slaughter practice kniv som han beställt på wish och väntar på. Han är elva åt och vi har haft det ansträngt med honom.

Han mår inte bra och har eventuellt en diagnos.

Han bor hos mamman och hatar bonusfamiljen och har svårt för sin far då han känner sig övergiven.

Ringa soc och göra orosanmälan? Polisanmälan!?

Min 14 åriga dotter blev helt chockad (så även vi).

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-07-11 20:36
    Har framkommit att han samlar på knivar som är sk träningsknivar som inte är lika farliga som knivar. De ser ut som butterfly knivar med slöare egg. Han har dem för att öva på olika manövrar och för att han har motorisk oro. Däremot så lät det på honom när han pratade vid middagen som att kniven han väntade på som kom från ebay var en riktig kniv.
    Socialtjänsten är informerade utan åtgärd.

• Svar på tråden Barn som dödshotar
  • Anonym (Perspektiv)
    Anonym (Läskig) skrev 2021-07-06 09:45:29 följande:

Min dotter är mitt barn.

Vi har ett gemensamt barn som är litet

Ert gemensamma barn kan få en bra uppväxt med två närvarande föräldrar även om ni bor isär under en period. Pojken behöver akut stöd från en förälder. Allt annat är ett svek från vuxenvärlden. Kan du inte bo kvar under samma tak som pojken har ni inget annat val. Jag fattar att det är obekvämt och inte vad du signade upp på när du träffade din sambo men barnets behov går före era egna.
  • Drottningen1970

Polisanmälan? Så jävla dumt?.

Om pojken behöver hjälp är det socialtjänsten och barnpsykiatrin som gäller.

• Drottningen1970

Om mamma inte förmår ta hand om pojken på ett adekvat sätt så faller lotten på pappa.

Om det då innebär att ni inte kan bo under samma tak så får det vara så.

• Drottningen1970
    Anonym (Läskig) skrev 2021-07-06 09:26:40 följande:

Ja jag håller med. Hon har inte den orken att vara förälder på heltid. När nu pappa faller bort (efter hotet). Så blir det extra utsatt för pojken.

Jag kan inte ha honom i mitt hem tyvärr som det ser ut.

Han kan inte se att han gjort fel alls.dessutom vägrar han vara här. Han fick ett psykbryt efter att pappan konfronterade honom (lugnt och saklig konfrontation). Oförmåga att se sina egna fel.

Varför tror du att pappan faller bort? Vad är det för konstigt resonemang? Han faller inte bort, tvärtom behöver han steppa upp och ta betydligt större ansvar när mamma fallerar.
  • Anonym (Psycho)

Det är hemskt att skriva detta men kan det vara så att han är på gränsen till psykopati?

Jag lyssnade på en pod om en kille som var diagnostiserad med psykopati. Mycket intressant att lyssna på. En människa helt utan empati. Han kunde inte begripa när människor blev ledda eller sårade eller rädda.

Han pryglade hunden hela dagarna och skadade kamrater i skolan och var väldigt stökig som barn.

Än idag som vuxen hade han ingen ånger. Han förstod att han handlat fel men han kunde inte känna att det var fel.

Ungen måste få hjälp nu! Innan han blir en allvarlig fara för andra.

• Drottningen1970
    Anonym (Läskig) skrev 2021-07-06 09:44:10 följande:

Förstår din input men håller inte med

Vi har ett gemensamt barn som inte ens är ett pr gammalt och min sambo är föräldraledig med henne

Och ert gemensamma barn har två fungerande föräldrar. Det har inte pojken. Därför behöver pappa ta extra ansvar för pojken. Skulle du själv vilja att pappa övergav ert gemensamma barn om hen fick problem framöver och du inte fanns med i bilden? Skulle du vara ok med att pappa då ?föll bort? för att hans nya partner inte mäktade med?
  • Anonym (Psycho)
    Drottningen1970 skrev 2021-07-06 10:28:06 följande:

Och ert gemensamma barn har två fungerande föräldrar. Det har inte pojken. Därför behöver pappa ta extra ansvar för pojken. Skulle du själv vilja att pappa övergav ert gemensamma barn om hen fick problem framöver och du inte fanns med i bilden? Skulle du vara ok med att pappa då ?föll bort? för att hans nya partner inte mäktade med?

Om pojken är psykopat eller på gränsen till, så räcker inte alla normala pappor i Sverige till. Det måste vara ett professionellt team som tar hand om pojken. Han lär bli en stor belastning för samhället om han får fortsätta löpa amok
  • Anonym (Läskig)
    Drottningen1970 skrev 2021-07-06 10:22:47 följande:

Om mamma inte förmår ta hand om pojken på ett adekvat sätt så faller lotten på pappa.

Om det då innebär att ni inte kan bo under samma tak så får det vara så.

Nej du har fel på många sätt

1; pojken vill inte

Det räcker som skäl i det här fallet och svensk socialtjänst tvingar inte barn till boende eller umgänge

2 han har hotat att knivmörda pappan

Så de behöver nog jobba med relationen innan det blir aktuellt
  • Anonym (Läskig)
    Drottningen1970 skrev 2021-07-06 10:28:06 följande:

Som sagt oväsentligt och ja jag prioriterar att min familj mår bra i det här framför en pojke som behöver professionell hjälp som vi inte har kompetens för.

Ja jag skulle vara okej med det om det var liknande förutsättningar. Det handlar ju inte om att bryta kontakten utan om att han inte kan bo här just nu om han dödshotar. Att de träffas och bor på landet tillsammans eller liknande är en annan sak. Han behöver professionell hjälp
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Novbe) skrev 2021-07-06 02:24:35 följande:

Men gud människa, just denna handlar om en pojke. Förstår inte varför du blir upprörd?

Jag är inte upprörd. Men du verkar vara upprörd av någon anledning.
Svar på tråden Barn som dödshotar