• Anonym (Läskig)

Barn som dödshotar

Vid middagen så ?skojade? min bonusson och sa att ha skulle mörda oss och att han samlar på knivar och har en slaughter practice kniv som han beställt på wish och väntar på. Han är elva åt och vi har haft det ansträngt med honom.

Han mår inte bra och har eventuellt en diagnos.

Han bor hos mamman och hatar bonusfamiljen och har svårt för sin far då han känner sig övergiven.

Ringa soc och göra orosanmälan? Polisanmälan!?

Min 14 åriga dotter blev helt chockad (så även vi).

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2021-07-11 20:36
    Har framkommit att han samlar på knivar som är sk träningsknivar som inte är lika farliga som knivar. De ser ut som butterfly knivar med slöare egg. Han har dem för att öva på olika manövrar och för att han har motorisk oro. Däremot så lät det på honom när han pratade vid middagen som att kniven han väntade på som kom från ebay var en riktig kniv.
    Socialtjänsten är informerade utan åtgärd.

• Svar på tråden Barn som dödshotar
  • Anonym (Läskig)
    Anonym (Enkelt) skrev 2021-07-06 21:22:57 följande:

Dåligt skämt isf. Särskilt som ni vet att han samlar på knivar. BUP har en del att ta itu med hos den pojken, det är tydligt, vad det än är som är fel.

Problemet med bup är väntetiden. Vi har vänt oss till privat vård idag.

Ja det är något som inte stämmer där ja.
  • Drottningen1970
    Anonym (Läskig) skrev 2021-07-06 19:49:38 följande:

I Avesta kanske det fungerar annorlunda än i Stockholm.

Hur kan du ens uttala dig? Ett barn och ensamstående? Vad har du för erfarenhet?

Mer erfarenhet än vad du anar. Och nej jag bor knappast i Avesta.
  • Anonym (galenskap!)

Om man överhuvudtaget tillåter att en 11-åring samlar på knivar så är man fel ute redan där. Barn har inte koll, de vet inte vad som skadar och hur mycket, en del tror att livet är som en actionfilm.

Dubbelfel om pojken dessutom är aggressiv.

Jag hade blivit skogstokig om jag fick höra detta från en familj som mitt barn umgicks med, är ni inte riktigt kloka nån av er vuxna??

Den enda jag vet som haft såna killar omkring sig är en tjej från ett rikskänt  problemområde, där ungarna sköt luftpistol på varandra utan glasögon ute i området så en blev blind på ett öga när de var i mellanstadieålder. 

Det är väl rätt onödigt, eller?

• Anonym (Läskig)
    Anonym (galenskap!) skrev 2021-07-06 22:01:57 följande:

Om man överhuvudtaget tillåter att en 11-åring samlar på knivar så är man fel ute redan där. Barn har inte koll, de vet inte vad som skadar och hur mycket, en del tror att livet är som en actionfilm.

Dubbelfel om pojken dessutom är aggressiv.

Jag hade blivit skogstokig om jag fick höra detta från en familj som mitt barn umgicks med, är ni inte riktigt kloka nån av er vuxna??

Den enda jag vet som haft såna killar omkring sig är en tjej från ett rikskänt  problemområde, där ungarna sköt luftpistol på varandra utan glasögon ute i området så en blev blind på ett öga när de var i mellanstadieålder. 

Det är väl rätt onödigt, eller?

Har du ens läst nåt annat i tråden?

HAn är inte särskilt aggressiv

Mamma och mormor brukar hjälpa honom med inköp
  • Anonym (Läskig)
    Drottningen1970 skrev 2021-07-06 21:53:05 följande:

Mer erfarenhet än vad du anar. Och nej jag bor knappast i Avesta.

Ja det måste vara jobbigt att ha ett jobbigt bagage och lägga dina egna trauman i knät på andra.
  • Anonym
    Anonym (Läskig) skrev 2021-07-06 22:36:37 följande:

Köper mamman och mormor olagliga vapen till en elvaåring???
  • Tow2Mater
    Anonym (Läskig) skrev 2021-07-06 22:36:37 följande:

Hmm, han är inte aggressiv, bara otrevlig och våldsam...
  • Anonym (Läskig)
    Anonym skrev 2021-07-06 22:43:38 följande:

Köper mamman och mormor olagliga vapen till en elvaåring???

Mormor brukar även ta ut pojken i skogen för att tälja och elda (vid eldningsplats hoppas jag).har hon gjort sedan han var sju.

Hon är en ofärdig 75 åring som knappt kan gå

Så olämpligt
  • Anonym (Enkelt)
    Tow2Mater skrev 2021-07-06 22:44:04 följande:
    Hmm, han är inte aggressiv, bara otrevlig och våldsam...
    Och hotar att skära halsen av sina familjemedlemmar.....
  • Anonym (kanske)
    Anonym (Läskig) skrev 2021-07-06 22:46:31 följande:
    Mormor brukar även ta ut pojken i skogen för att tälja och elda (vid eldningsplats hoppas jag).har hon gjort sedan han var sju.

Hon är en ofärdig 75 åring som knappt kan gå

Så olämpligt
    Men är detta ett skämt? Att vara ute i skogen och elda och tälja är jättebra aktiviteter för barn tycker jag? Eller menar du kanske att det är olämpligt för att mormor inte är så rörlig...

Det skulle vara en jättebra aktivitet för pappan och sonen att göra tillsammans däremot! Kanske sova i tält eller vindskydd en natt. 
Svar på tråden Barn som dödshotar