• QueenS

BIM Augusti

Nu är nya ägglossningstest beställda, hoppas på ett plus lagom till att semestern är över!

Ska vi följas åt mot plusset?

BIM lista

7/8 QueenS 31 år (2:a försöket, andra barnet)

• Svar på tråden BIM Augusti
  • Salladen
    evelinagra1 skrev 2021-08-10 08:19:25 följande:

Tänkte uppdatera om mina äl test då jag tagit båda sorterna av CB testen, alltså de som visar två dagar och 4 dagar, jag fick blinkande gubbe i 4 dagar på det lila men idag fick jag fast gubbe på båda så de är ju bra att de visar samma!

Ja men så bra att dom visar samma! :) jag har kört med apotekets en gång men fick inte positivt på över en vecka. Sen slutade jag med äl-test för kände det var slöseri med pengar. Men nu efter mitt missfall så är jag osäker på hur cykeln är så tänkte jag tar en påkostat test haha och körde med dom lila som du testat så då känns det bra! :)
  • evelinagra1
    Salladen skrev 2021-08-10 08:39:40 följande:

Ja men så bra att dom visar samma! :) jag har kört med apotekets en gång men fick inte positivt på över en vecka. Sen slutade jag med äl-test för kände det var slöseri med pengar. Men nu efter mitt missfall så är jag osäker på hur cykeln är så tänkte jag tar en påkostat test haha och körde med dom lila som du testat så då känns det bra! :)

Ja men jag tycker dom är bra faktiskt! Inte för att det har funkat hittils haha men känns som att dom visar väldigt bra för dom stämmer även med när jag får symtom :)
  • Salladen
    evelinagra1 skrev 2021-08-10 08:56:07 följande:

Ja men jag tycker dom är bra faktiskt! Inte för att det har funkat hittils haha men känns som att dom visar väldigt bra för dom stämmer även med när jag får symtom :)

Det låter lovande! Håller tummarna att det går vägen denna gången :)
  • Nótt
    Fjäril97 skrev 2021-08-09 20:53:43 följande:
    Håller verkligen tummarna att det blir din tur nu! <3

Är inne i ÄL period jag nu med :?) hoppas hoppas det tar sig denna gång!
    Jag med! Borde vara vilken dag som helst!
  • muffins88
    QueenS skrev 2021-08-09 21:43:01 följande:

Absolut har du plussat :D Stort grattis!

Anonym (Tredje) skrev 2021-08-09 21:44:18 följande:

Stort grattis

Fjäril97 skrev 2021-08-09 22:09:29 följande:

Stort grattis till dig! Va kul!

Tack för alla grattis! Nu håller vi tummarna att det får stanna :)

Lycka till alla ni som väntar på både äl och BIM! <3
  • Anonym (Försökmednr2)

Jag frågade här för ett tag sen om vaccination dos 2 ifall man misstänker att man är gravid. Nu har jag pratat med 1177 och barnmorska. Det som dom sa till mig är att nu idag har dom fått information om att är man gravid ska man INTE ta dos 2 innan v 12. Utan avboka och träffa läkare som får göra en bedömning. Man behöver ett intyg då för att få ta vaccinationen.

I mitt fall vet jag ju inte än om jag är gravid så då sa dom att det går ju alltid att avboka och sedan gå på drop in tid/boka ny tid när man vet om man är gravid eller inte. Men att det är bra att få till så snabbt som möjligt så det inte tar för lång tid emellan doserna. Tänkte att jag ville dela med mig till er som också försöker om ni är i samma sits som jag :)

• Yassie

Hej fina ni!!

Är så förvirrad just nu, enligt appen FLO och menstracker så borde jag haft ÄL den 6e. Alltså 4 dagar sedan. Men idag så fick jag nog för första gången fertilt sekret (iallafall första gången på alla dessa 10 månader som jag faktiskt uppfattat mitt sekret och nu insett att detta är nog verkligen äl-sekret.. är det möjligt att ägglossningen varit felberäknad från början? Har en regelbunden cykel på 27 dagar o har haft det i flera år så länge jag kan minnas. Ingen större förändring på min mens från att den började för många år sedan. Har aldrig använt preventivmedel förutom en 6månadrrs period i högstadiet då jag testade om det var något för mig men det var det inte. Efter det har jag varit oskyddad hela livet och tycker det är konstigt om min ägglossning inte skulle vara uträknad redan nu? Har aldrig fått positivt på äl-tester någonsin och har tagit hundratals och testat i olika perioder i mina cyklar för att försöka få ett plus men icke!!!! Hjälp mig, kan detta vara varför det aldrig tar sig för oss? Är förtvivlad och frustrerad?. Nästan så att jag inte orkar bry mig om att skaffa barn längre för att det är en sån jobbig resa att gå igenom, speciellt när man börjar närma sig det berömda året och snart dags att försöka med hjälp?. Vill bara det ska ta sig utan att behöva gå igenom medicinska processer och hjälp? ville nog mest skriva av mig, men om någon läst såhär långt och har något form av svar så får ni gärna dela med er <3

• Gracemåne

Jag har BIM den 13/8 och tog ett clearblue early test idag och detta är svaret! Det är positivt!

• Sararebecca
    Gracemåne skrev 2021-08-10 12:56:41 följande:

Jag har BIM den 13/8 och tog ett clearblue early test idag och detta är svaret! Det är positivt!

Åh stort grattis! :D
  • Anonym (Tredje)
    Gracemåne skrev 2021-08-10 12:56:41 följande:

Grattis!!!
Svar på tråden BIM Augusti