• QueenS

BIM Augusti

Nu är nya ägglossningstest beställda, hoppas på ett plus lagom till att semestern är över!

Ska vi följas åt mot plusset?

BIM lista

7/8 QueenS 31 år (2:a försöket, andra barnet)

• Svar på tråden BIM Augusti
  • Pörny

Oj, det här hade jag ingen aning om, båda mina tidigare graviditeter har gått ändå, vi har alltid använt glidmedel, inte varje gång men ändå :)

Nótt skrev 2021-08-11 22:03:52 följande:

Tack! Läser så olika om det där..

sen råkade vi köra med glidmedel ikväll av gammal vana typ (har väldigt sköra slemhinnor pga mkt svamp innan) så nu känns det som att vi sabbade detta ligger.. :( läst massa om att glidmedel dödar spermierna..

• mamma8212
    Nótt skrev 2021-08-11 22:03:52 följande:

Tack! Läser så olika om det där..

sen råkade vi köra med glidmedel ikväll av gammal vana typ (har väldigt sköra slemhinnor pga mkt svamp innan) så nu känns det som att vi sabbade detta ligger.. :( läst massa om att glidmedel dödar spermierna..

Det dödar inte spermierna. Bara om det är glidmedel med spermiedödande medel. Tvärtom är det bra med glidmedel om man själv inte har så mycket äl flytning, för utan de kan dom ha svårare att ta sig upp i slidan :)
  • Nótt
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-08-11 23:56:43 följande:
    Typiskt! Men det är inte helt kört! Kör på imorgon igen. Ägget släpper ju inom 48 h så än kan det finnas tid imorgon. Sen när ägget släppt finns det ytterligare 24h för ägget att bli befruktat. Sen om ni behöver glidmedel, så tror jag det finns ett glidmedel som är bra när man försöker bli gravid. Som alltså INTE tar död på spermierna.

Tack! Tveksamt om vi får till det ikväll men vi får se!

Såg en undersökning på youtube som var skrämmande! Där testar de även de glidmedel som ska främja fertilitet, visade sig att alla spermier dog av det :O 

• Nótt
    Pörny skrev 2021-08-12 06:51:34 följande:

Oj, det här hade jag ingen aning om, båda mina tidigare graviditeter har gått ändå, vi har alltid använt glidmedel, inte varje gång men ändå :)

Åh tack! Det behövde jag höra haha! 

Känns som att det varierar lite, det är ju inte ett preventivmedel direkt isf hade ju ingen blivit gravid på glidmedel! Men man nojar ju ändå lite.. Har typ obefintligt fertilt sekret så känns som att jag inte kan lägga till fler tveksamheter, utan tvärtom behöver allt hjälp jag kan få för att de ska överleva och kunna invänta äl! Börjar bli nervös att jag har ett sjukt litet fertilt fönster, pga det med sekretet =/

• Nótt
    mamma8212 skrev 2021-08-12 08:56:28 följande:
    Det dödar inte spermierna. Bara om det är glidmedel med spermiedödande medel. Tvärtom är det bra med glidmedel om man själv inte har så mycket äl flytning, för utan de kan dom ha svårare att ta sig upp i slidan :)

Såg en undersökning på youtube som var skrämmande! Där testar de även de glidmedel som ska främja fertilitet, visade sig att alla spermier dog av det :O Någonting med ph-värdet i glidmedlena..
  • LakritsHallon87

Jag tog ett test imorse när jag vaknade och det visade att jag inte är gravid:( känns jättetungt och hopplöst för tillfället, funderar på vad det är man gör för fel. Nu får man försöka smälta detta, invänta mens och så småningom ställa om å ladda batterierna inför nästa försök.

• Pörny

Åh vad tråkigt :( förstår att det känns hopplöst. Hoppas verkligen du får ett plus snart.

LakritsHallon87 skrev 2021-08-12 09:44:18 följande:

Jag tog ett test imorse när jag vaknade och det visade att jag inte är gravid:( känns jättetungt och hopplöst för tillfället, funderar på vad det är man gör för fel. Nu får man försöka smälta detta, invänta mens och så småningom ställa om å ladda batterierna inför nästa försök.

• Nótt
    LakritsHallon87 skrev 2021-08-12 09:44:18 följande:

Åh vad tråkigt =(

Kör du med något av äl-tester eller temp eller sekret? För att hitta dina fertila dagar menar jag =) 

• LakritsHallon87
    Nótt skrev 2021-08-12 10:18:17 följande:

Åh vad tråkigt =(

Kör du med något av äl-tester eller temp eller sekret? För att hitta dina fertila dagar menar jag =) 

Ja verkligen:(körde med äl-test CB digital advanced vid vårt förra försök och så detekterades ägglossning men det tog sig inte ändå. Vid detta försök slutade tyvärr hållaren fungera innan jag hann få blinkande gubbe så vi gick bara på min kalender. Vi låg ju hela den veckan som jag skulle få ägglossning enligt P-Tracker kalendern. Undra vad man mer kan göra? Nått tips?? Jag har inte druckit alkohol sen maj och jag har dragit ner på kaffedrickande från 4-5 koppar till 2-3 koppar om dagen. Känns som man gjort allt man kan eller finns det mer man kan göra för att gynna fertiliteten?
  • Nótt
    LakritsHallon87 skrev 2021-08-12 10:29:20 följande:
    Ja verkligen:(körde med äl-test CB digital advanced vid vårt förra försök och så detekterades ägglossning men det tog sig inte ändå. Vid detta försök slutade tyvärr hållaren fungera innan jag hann få blinkande gubbe så vi gick bara på min kalender. Vi låg ju hela den veckan som jag skulle få ägglossning enligt P-Tracker kalendern. Undra vad man mer kan göra? Nått tips?? Jag har inte druckit alkohol sen maj och jag har dragit ner på kaffedrickande från 4-5 koppar till 2-3 koppar om dagen. Känns som man gjort allt man kan eller finns det mer man kan göra för att gynna fertiliteten?

Ja låg ni hela veckan borde ni ju ha prickat in det! Har du barn sedan tidigare?

Jag har läst mkt om sekret, då jag tycker att jag har väldigt väldigt lite, och det kan ha betydelse också! Det kan kräva att man behöver vara rätt så precis då fönstret är mindre om man inte har fertilt sekret som hjälper till. har du kollat det?

Det verkar ju finnas hur mycket som helst man kan göra men jag har uppfattat att det viktigaste är alkohol, koffein, gluten och socker. Äta balanserat och få i sig sina vitaminer. Sen är det ju så, att det ska mycket till för att bli gravid, även om man prickar rätt dag! Har för mig att det är 20% chans att bli gravid även om man ligger rätt i tiden! Och det normala snittet är 1 år =) 

Svar på tråden BIM Augusti