• QueenS

BIM Augusti

Nu är nya ägglossningstest beställda, hoppas på ett plus lagom till att semestern är över!

Ska vi följas åt mot plusset?

BIM lista

7/8 QueenS 31 år (2:a försöket, andra barnet)

• Svar på tråden BIM Augusti
  • Nótt
    Yassie skrev 2021-08-10 17:47:17 följande:

Hoppas att så är fallet, har testat allt. Olika sorters äl-test, sekret, känt på tappen o allt man kan tänka sig. Hoppas bara jag har haft fel tidsuppfattning om äl och att det förhoppningsvis kan ta sig snart! Får fortsätta sexa på som du säger, blev bara så ledsen nu när vi äntligen fått möjligheten att ligga runt äl och har gjort det väldigt planerat för att pricka in, varannan dag från mens till 2 dagar innan äl för att sen ha sex dagen innan och själva äl-dagen och dagen efter just för att inte missa denna månad som vi verkar ha gjort innan? han kommer hem från jobbet snart så får väl stå redo när han kommer innanför dörren annars blir det väl inget idag då han jobbar 12-timmars pass och inte orkar mycket efter jobb :( hoppas! Tack för svaret

Förstår dig! Kör på lite till med sexandet för säkerhetsskull! Förhoppningsvis är äl på gång nu :D

Och om det inte tar sig kan du ju kanske planera lite mindre nästa gång efter då appen säger att det är dags, och istället ha sex regelbundet när det närmar sig samt ett tag efter. Då borde du träffa det fertila fönstret, och kan känns lite mindre press också!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Yassie skrev 2021-08-10 17:53:22 följande:

Ja att lita fullt på appar ska man nog inte göra, men eftersom jag varit så regelbunden och aldrig (oavsett tid i cykeln) har fått ett positivt äl-test, dock så vet jag att jag har haft äl då jag varit mycket på gym och dom har kunnat se att jag faktiskt har ägglossning, dock aldrig utslag på tester. Så det är ju skönt, sen att det kan hoppa över o så det vet jag. Får dock typiska äl-värkar när det enligt appen ska vara det, men nu såhär? blir bara så förvirrad och stressad och ledsen efter alla försök! Hoppas det tar sig men har nästan börjat acceptera att det får ta sin tid o inte försöka tänka på det dagligen. Inte bra o stressa heller såklart. Har läst på om menscyklar och alla faser o vad som sker i kroppen osv väldigt många månader nu så kan ju vara som du säger att appen räknar fel och att antingen är den sen denna månad eller varje och att lutealfasen är kortare. Brukar ha (enligt appar) mens 15e dagen efter ägglossning så kan stämma. Får testa att ligga några dagar efter äl och runt dom dagarna också, kanske blir något.. hoppas!! Och hoppas lika mycket att alla som önskar ett plus får det snarast <3 tack för ditt svar

Förstår att du blir förvirrad! Håller tummarna att ni får ert plus snart :)
  • Pörny

Hur går det för er som börjar närma sig BIM? Har ni symtom? Jag har 9 dagar kvar till mens och har en skum känsla i kroppen och molvärk i livmoder. Kan vara överanalysering. Hoppas det är nått där :)

• Nótt

Nu fick jag positivt på mitt äl-test! Så nu ska det liggas :D

Har dock fortfarande inga fertila flytningar :/ Brukar ha svårt att upptäcka det.. men det gör mig lite orolig!

• Anonym (4:an)
    Pörny skrev 2021-08-11 11:27:52 följande:

Hur går det för er som börjar närma sig BIM? Har ni symtom? Jag har 9 dagar kvar till mens och har en skum känsla i kroppen och molvärk i livmoder. Kan vara överanalysering. Hoppas det är nått där :)

Hej!

Jag har 7 eller 8 dagar till bim. Mina bröst ömmar och jag tycker även bröstvårtorna har blivit mörkare och även ut mot vårtgården. Jag hoppas inte det är inbillning för att jag så gärna vill att det ska vara så. Kände även av lite molvärk, som typ växtvärk, i natt. Känner också ett lugn i kroppen, typ som att det är så att jag är gravid.

Håller tummarna för oss att det vi känner stämmer:)
  • Pörny

Åh vad spännande :) hade 8 dagar kvar till BIM enligt min app :) går så sablars långsamt bara?.

Testar du någonting innan BIM?

Anonym (4:an) skrev 2021-08-11 13:42:08 följande:

Hej!

Jag har 7 eller 8 dagar till bim. Mina bröst ömmar och jag tycker även bröstvårtorna har blivit mörkare och även ut mot vårtgården. Jag hoppas inte det är inbillning för att jag så gärna vill att det ska vara så. Kände även av lite molvärk, som typ växtvärk, i natt. Känner också ett lugn i kroppen, typ som att det är så att jag är gravid.

Håller tummarna för oss att det vi känner stämmer:)

• Anonym (4:an)
    Pörny skrev 2021-08-11 14:15:26 följande:

Åh vad spännande :) hade 8 dagar kvar till BIM enligt min app :) går så sablars långsamt bara?.

Testar du någonting innan BIM?

Ja, sååå långsamt! Vet inte om jag orkar beställa ett test. Får se. Är så nyfiken :).

Ska du testa tidigare?
  • Pörny

Jag har några RFSU stickor hemma och ett cb early tänkte testa vad jag tror är äl+9/BIM -6 så fredag :) har fått svagt positivt så tidigt vid tidigare graviditeter

Anonym (4:an) skrev 2021-08-11 14:29:02 följande:

Ja, sååå långsamt! Vet inte om jag orkar beställa ett test. Får se. Är så nyfiken :).

Ska du testa tidigare?

• Nótt

Får aldrig till det här med listan, vill någon lägga in mig på BIM 27 augusti?

• QueenS
    26/7 prettymoon( 1a försöket) PLUSSAT

1/8 Lillajag1990 31år (1:a försöket, första barnet) PLUSSAT

1/8 Andrabarnet 28år (3e försöket, andra barnet)

2/8 MBTM, 29 år (2:a försöket, andra barnet) PLUSSAT

2/8 syren93, 27 år (5:e försöket, 1 missfall) PLUSSAT

3/8 mandy93, 27 år (2:a försöket, andra barnet) PLUSSAT

5/8 Anonym4042, 33 år(2:a försöket, andra barnet) PLUSSAT

5/8 Hallonglass, 30 år (5:e försöket, 1 MA, första barnet)

7/8 QueenS 31 år (2:a försöket, andra barnet) PLUSSAT

7/8 Fjärde 28 år (1:a försöket, fjärde barnet)

8/8 Viola94 27 år (3:e försöket, första barnet)

8/8 tredje 33 år (3:e försöket, tredje barnet)

8/8 Louise (4:e försöket, första barnet)

9/8 Rårakan 36 år (3:e försöket, 1 mf, 3:e barnet)

12/8 muffins88 33 år (5:e försöket, andra barnet)

13/8 LakritsHallon87 33 år ( 3:e försöket, första barnet)

13/8 komhemtillmig 34 år (1:a försöket, första barnet)

13/8 Gracemåne 24 år (1:a försöket, 1:a barnet)

16/8 Försökmednr2 30 år (3:e försöket, andra barnet)

18/8 Gabriella33 27år ( första försöket efter ma, första barnet)

19/8 ksrg8887 33 år (10:e försöket, andra barnet)

19/8 "4:an" 36 år ( 1:a försöket, fjärde barnet)

19/8 Pörny 36 år (1:a försöket, tredje barnet)

20/8 Längtarefterdig 33 år (6e försöket, 4e barnet)

21/8 Saltkråkan 21 23 år (7:e försöket, 1:a barnet)

21/8 yassie, 24 år (10e försöket, 1a barnet)

26/8 Andrabarnet, 29 år (4e försöket, 2a barnet)

26/8 evelinagra1 22 år (4e försöket, 1:a barnet)

26/8 Fyrklöverns 32 år (2:a försöket, 1:a barnet)

27/8 fjäril97 24år ( 3:e försöket, 1:a barnet )

27/8 Nótt

28/8 estelle30 (3:e försöket, 2a barnet)

29/8 Värphönan (9:e försöket, 1MA, 1MF, andra barnet)

29/8 Mamman8212 (4e försöket, fjärde barnet)

30/8 salladen (3:e försöket efter mf, 1a barnet)

30/8 Tefat (1:a försöket, första barnet)

30/8 Fridahello 25 år (4e försöker, första barnet)

31/8 Sheltie (2:a försöket, 1:a barnet)

31/8 BlueBärry (2:a försöket, 1MA, tredje barnet)

31/8 Tussilago86 (1:a försöket, tredje barnet).

31/8 Jossfe92 (1:a försöket, 1:a barnet)

31/8 Sararebecca (1:a försöket, 2:a barnet)
Svar på tråden BIM Augusti