• QueenS

BIM Augusti

Nu är nya ägglossningstest beställda, hoppas på ett plus lagom till att semestern är över!

Ska vi följas åt mot plusset?

BIM lista

7/8 QueenS 31 år (2:a försöket, andra barnet)

• Svar på tråden BIM Augusti
  • Anonym (Försökmednr2)
    Pörny skrev 2021-08-11 11:27:52 följande:

Hur går det för er som börjar närma sig BIM? Har ni symtom? Jag har 9 dagar kvar till mens och har en skum känsla i kroppen och molvärk i livmoder. Kan vara överanalysering. Hoppas det är nått där :)

Jag har BIM på måndag och känner väl av lite smått.. Men kan också vara symtom på att mensen snart kommer. Men det som står ut är väl tröttheten jag har, men kan också vara för att i helgen hade vi dop för min son och det var mycket planering och förberedelser i över en vecka och väääldigt lite sömn! Sen har jag haft lite illamående idag och känt av att det stramar i livmodern då och då. Men det kan som sagt vara inför mensen. Håller tummarna för oss :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    Nótt skrev 2021-08-11 12:19:45 följande:

Nu fick jag positivt på mitt äl-test! Så nu ska det liggas :D

Har dock fortfarande inga fertila flytningar :/ Brukar ha svårt att upptäcka det.. men det gör mig lite orolig!

Härligt! Kör så det ryker haha! Var inte orolig, det där är så olika för alla!
  • Pörny

Ja det är väl lite det som är det värsta med att man känner efter, allt kan vara symtom på att mensen kommer som en klocka :/ håller alla tummar jag har för oss :)

Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-08-11 16:59:53 följande:

Jag har BIM på måndag och känner väl av lite smått.. Men kan också vara symtom på att mensen snart kommer. Men det som står ut är väl tröttheten jag har, men kan också vara för att i helgen hade vi dop för min son och det var mycket planering och förberedelser i över en vecka och väääldigt lite sömn! Sen har jag haft lite illamående idag och känt av att det stramar i livmodern då och då. Men det kan som sagt vara inför mensen. Håller tummarna för oss :)

• LakritsHallon87

Grattis till alla som plussat!:) jag håller alla tummar för att vi andra som inväntar BIM också plussar inom kort. Jag har BIM på fredag men börjar verkligen bli otålig på att veta. Tror ni att jag kan testa imorgon redan med ett vanligt digitalt ?hur många veckor?? - CB test?:)

• Pandy13

Hej! Hoppar in här med er andra ???? Har BIM 18/8 (vet inte hur man uppdaterar listan). Slutade med piller för ett år sedan. Vi har inte försökt, utan mer "blir det så blir det". Men känner att det är lite bråttom, om det inte redan är för sent, då jag är 38 år ???? Så skulle jag bli gravid är ju rädslan för missfall stor med tanke på åldern.

• Nótt
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-08-11 17:00:47 följande:

Härligt! Kör så det ryker haha! Var inte orolig, det där är så olika för alla!

Tack! Läser så olika om det där..

sen råkade vi köra med glidmedel ikväll av gammal vana typ (har väldigt sköra slemhinnor pga mkt svamp innan) så nu känns det som att vi sabbade detta ligger.. :( läst massa om att glidmedel dödar spermierna..
  • Anonym (Försökmednr2)
    Pörny skrev 2021-08-11 17:34:15 följande:

Ja det är väl lite det som är det värsta med att man känner efter, allt kan vara symtom på att mensen kommer som en klocka :/ håller alla tummar jag har för oss :)

Ja, jag håller med dig! Försöker ändå att inte känna efter så mycket och analysera möjliga symtom på graviditet men det är svårt då min sambo hela tiden säger, jag tror du är gravid, du är mycket tröttare än vanligt osv osv. På lördag ska jag iaf ta ett tidigt test så får vi se :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    LakritsHallon87 skrev 2021-08-11 18:29:06 följande:

Grattis till alla som plussat!:) jag håller alla tummar för att vi andra som inväntar BIM också plussar inom kort. Jag har BIM på fredag men börjar verkligen bli otålig på att veta. Tror ni att jag kan testa imorgon redan med ett vanligt digitalt ?hur många veckor?? - CB test?:)

Det tror jag absolut du kan, många som plussar innan BIM tar digitalt med v och det har gett utslag :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    Nótt skrev 2021-08-11 22:03:52 följande:

Tack! Läser så olika om det där..

sen råkade vi köra med glidmedel ikväll av gammal vana typ (har väldigt sköra slemhinnor pga mkt svamp innan) så nu känns det som att vi sabbade detta ligger.. :( läst massa om att glidmedel dödar spermierna..

Typiskt! Men det är inte helt kört! Kör på imorgon igen. Ägget släpper ju inom 48 h så än kan det finnas tid imorgon. Sen när ägget släppt finns det ytterligare 24h för ägget att bli befruktat. Sen om ni behöver glidmedel, så tror jag det finns ett glidmedel som är bra när man försöker bli gravid. Som alltså INTE tar död på spermierna.
  • Pörny

Min man är lite likadan, han är så säker på sig själv och sina simmare, jag däremot är inte lika säker på att det går så fort den här gången.

Åh håller tummarna för ett plus på lördag :)

Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-08-11 23:51:02 följande:

Ja, jag håller med dig! Försöker ändå att inte känna efter så mycket och analysera möjliga symtom på graviditet men det är svårt då min sambo hela tiden säger, jag tror du är gravid, du är mycket tröttare än vanligt osv osv. På lördag ska jag iaf ta ett tidigt test så får vi se :)

Svar på tråden BIM Augusti