• QueenS

BIM Augusti

Nu är nya ägglossningstest beställda, hoppas på ett plus lagom till att semestern är över!

Ska vi följas åt mot plusset?

BIM lista

7/8 QueenS 31 år (2:a försöket, andra barnet)

• Svar på tråden BIM Augusti
  • Fjäril97

Tror att min ÄL period är över nu och att vi fått till det 3gr på ÄL dagar och en gång 3 dagar innan enl kalender. Men tror inte kalendern stämmer helt. Upplever att jag har ÄL tidigare än vad det visar då jag får äl symtom redan 4-5 dagar efter mens. Kan det stämma? Min mens slutade en måndag och tisdagen efter det hade jag kraftig värk i äggstockarna och dagarna innan det fertilt sekret som började 4-5 dagar efter mens. Kan det vart då ägglossningen skedde när jag hade sån värk på tisdagen fast enl kalendern skulle ägglossning ske torsdag?

• Fjäril97
    Fjäril97 skrev 2021-08-14 11:51:09 följande:

Tror att min ÄL period är över nu och att vi fått till det 3gr på ÄL dagar och en gång 3 dagar innan enl kalender. Men tror inte kalendern stämmer helt. Upplever att jag har ÄL tidigare än vad det visar då jag får äl symtom redan 4-5 dagar efter mens. Kan det stämma? Min mens slutade en måndag och tisdagen efter det hade jag kraftig värk i äggstockarna och dagarna innan det fertilt sekret som började 4-5 dagar efter mens. Kan det vart då ägglossningen skedde när jag hade sån värk på tisdagen fast enl kalendern skulle ägglossning ske torsdag?

Menar att mensen slutade en måndag 2 aug och tisdag den 10 hade jag rejäl värk. Och redan 5-6 aug började fertil sekret
  • Nótt
    Hoppas2022 skrev 2021-08-14 11:41:49 följande:

Jag tipsar om rosenrot för mer fertilt sekret. Man tar det mellan CD 1 fram till äl. Jag tar enbart CD 1-7 annars får jag för stark äl.

Aha tack för tipset!!
  • Anonym (4:an)
    Pandy13 skrev 2021-08-14 09:33:43 följande:

Även om det är ett testa-tidigt-test så är det ju ett tag tills du har BIM. Jag skulle inte se det som kört.

Ja, inbilla sig symtom är nog varje kvinna (som vill bli gravid) expert på, haha. Det luriga är ju att symtomen är så lika pms, vet inte hur många gånger jag trott att jag varit gravid.

Haha, ja så är det nog. Det är helt klart luriga symtom.

Vi får se om mensen kommer eller inte. Lite spännande är det ju också. Önskar bara att tiden gick liiite fortare:).
  • Anonym (4:an)
    Salladen skrev 2021-08-14 10:01:42 följande:

Jag håller med, det är inte kört än! I juni så tog jag ett testa tidigt på torsdagen som var blankt men plussade på måndagen :)

Men jag håller med om att man blir tokig av symptomen (inbillade eller ej)!

Jasså, ja då kanske det fortfarande finns en chans :). Håller tummarna! Tack för att du delar med dig.
  • Pörny

Det är jättesvårt att inte jämföra med andra cykler eller andra graviditeter.

Ligg på :) njut :) för sen kommer den lååånga väntan ?.:)

Nej över är det inte :) men har plussat på äl 9-10 båda tidigare graviditeter så känns kört å har typ inga symtom mer än en satans molvärk i magen och är galet hungrig jämt och väldigt mycket mer flytningar än vanligt? får se inom närmsta veckan.

Sheltie skrev 2021-08-14 11:30:04 följande:

Ligg-veckan har börjat för min del, även fastän äl-testen knappt visar någonting och är på CD 15... Förra cykeln fick jag superpositivt äl-test på kvällen cd 15.... Vet att man inte ska jämföra cykler på det sättet men svårt att låta bli 

Det är inte över förens mensen kommer!! :) 

• Värphönan
    Fjäril97 skrev 2021-08-14 11:51:09 följande:

Möjligheten finns ju. Om det bara är längden på din cykel som appen går efter så säger det egentligen ingenting om när den faktiskt sker. I min app har jag fått lägga in hur lång min cykel brukar vara plus hur lång lutealfas jag har och då brukar det matcha rätt bra men inte 100% varje gång.
  • Pandy13
    Anonym (4:an) skrev 2021-08-14 19:22:00 följande:

Haha, ja så är det nog. Det är helt klart luriga symtom.

Vi får se om mensen kommer eller inte. Lite spännande är det ju också. Önskar bara att tiden gick liiite fortare:).

Ja det är både spännande och jobbigt för man räknar ju dagarna till BIM. Jag tror jag ska testa på tisdag, har BIM på onsdag. Känt jättemycket denna månad, men har ju tidigare trott att jag vartot gravid, men icke ;) Man känner ju plötsligt efter så mycket och blir uppmärksam på saker man inte tänkt på tidigare.
  • Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (4:an) skrev 2021-08-14 09:27:13 följande:

Tog ett testa tidigt test i morse som också var tokblankt. Bim på onsdag eller torsdag. Så det känns ganska kört. Nu tar jag inget mer test förrän nästa lördag om inte mensen kommer.

Snacka om att man kan inbilla sig symtom alltså... :(

Känner så med dig just nu!! Var samma för mig idag och jag har bim på måndag.. Känns totalt kört! Jag kände ju också lite symtom och sambon var helt övertygad om att jag va gravid! Känns sådär :( även om vi bara haft tre försök så har vi egentligen försökt sen december men då hade jag inte fått tillbaka min mens än efter förlossningen. Blir typ orolig att det inte funkar som det ska :/
  • Anonym (Försökmednr2)
    LakritsHallon87 skrev 2021-08-14 10:18:03 följande:

Tråkigt med negativt svar, förstår känslan jag fick negativt i torsdags men hade BIM igår o mensen lyser med sin frånvaro så om mensen inte kommer idag så ska jag ta ett test imorn eller på måndag.

Åh :/ jaa det är inge kul! Men men! Spännande! Håller tummarna för dig! Jag ska också ta ett test på måndag om jag inte fått mens då vill säga!
Svar på tråden BIM Augusti