• QueenS

BIM Augusti

Nu är nya ägglossningstest beställda, hoppas på ett plus lagom till att semestern är över!

Ska vi följas åt mot plusset?

BIM lista

7/8 QueenS 31 år (2:a försöket, andra barnet)

• Svar på tråden BIM Augusti
  • evelinagra1
    Anonym (Ja!) skrev 2021-08-16 19:03:20 följande:

Ja det är helt möjligt. Vad är det för symtom du har?

Jag har molvärk och ont i brösten dock brukar jag ha det efter äl annars också men tycker att molvärken är värre än den brukar har även lite ont vid svanken och har under eftermiddagen haft nära till gråt, jag hoppas verkligen att det blir något denna gången.. dock har jag trott att jag har symtom efter de senaste ägglossningarna men det har inte varit något då men det känns annorlunda denna gången
  • evelinagra1
    Anonym (Ja!) skrev 2021-08-16 19:03:20 följande:

Ja det är helt möjligt. Vad är det för symtom du har?

Jag har molvärk och ont i brösten dock brukar jag ha det efter äl annars också men tycker att molvärken är värre än den brukar har även lite ont vid svanken och har under eftermiddagen haft nära till gråt, jag hoppas verkligen att det blir något denna gången.. dock har jag trott att jag har symtom efter de senaste ägglossningarna men det har inte varit något då men det känns annorlunda denna gången
  • Anonym (Ja!)
    evelinagra1 skrev 2021-08-16 19:20:09 följande:

Det låter ju som att det skulle kunna vara symtom!

Jag är osäker på när jag hade ÄL men har haft som ett tryck längst ner i magen idag.. är säkert inget grav tecken då det inte är direkt molvärk men endå..
  • evelinagra1
    Anonym (Ja!) skrev 2021-08-16 19:23:32 följande:

Jag är osäker på när jag hade ÄL men har haft som ett tryck längst ner i magen idag.. är säkert inget grav tecken då det inte är direkt molvärk men endå..

Håller tummarna för oss båda att det är symtom!!
  • Anonym (Tredje)
    Bez skrev 2021-08-16 15:37:20 följande:

Hur tidigt kan man ta tidigt gravtest? Min app flyttade bim till 26e ska på kräftskiva och födelsedagsgrej i helgen .. tror ni de är möjligt att testa på fredag redan? (20e)

Läste att ägget att svårt att fästa sig om man dricker alkohol även i små mängder

Så tänkte ha alkoholfria 2 v här nu
  • Mamma91a
    Anonym (Ja!) skrev 2021-08-16 19:23:32 följande:

Jag känner också ett tryck och en konstig känsla där nere lixom. Håller tummarna för oss
  • Nótt
    Bez skrev 2021-08-16 15:59:50 följande:

Nä misstänkte de :/ ja tycker de är så svårt hur man ska göra vill ju inte att folk ska misstänka och behöver ju inte ens va nått den här månaden men samtidigt vill man ju riska nått.

Nu förespråkar jag INTE att man ska dricka när man är gravid, men de första veckorna innan bim sköts all näring mm av gulkroppen, och ägget/fostret är rätt så skyddat. Vet flera som inte vetat att de varit gravid och festat tex i början, det ska inte vara så stor risk. Känns som kroppens skydd typ, till man kan räkna ut att mensen är sen ;)

Så om du går på kräftskiva & driver 2 glas vin tror jag inte det är någon fara!
  • Värphönan
    Mamma91a skrev 2021-08-16 15:50:33 följande:

Håller med, så törstig som jag är brukar jag aldrig vara . lite lätt mollvärk och man undrar hels tiden om man håller på att bli tokig som analyserar eller om det faktiskt är så haha

Eller hur! När hade du äl och bim? Du har säkert skrivit det men jag är glömsk och lat (orkar inte bläddra bland inläggen hehe)
  • Anonym (Tredje)

Köpte Clear blue advance och förstod det som

Att denna tas i morgonurinet

Lite konstigt eftersom clear blue rosa skulle tas på dagen?

• Pandy13
    Nótt skrev 2021-08-16 22:20:45 följande:

Nu förespråkar jag INTE att man ska dricka när man är gravid, men de första veckorna innan bim sköts all näring mm av gulkroppen, och ägget/fostret är rätt så skyddat. Vet flera som inte vetat att de varit gravid och festat tex i början, det ska inte vara så stor risk. Känns som kroppens skydd typ, till man kan räkna ut att mensen är sen ;)

Så om du går på kräftskiva & driver 2 glas vin tror jag inte det är någon fara!

Det låter vettigt! Känner nog ingen som slutat dricka innan de visste de var gravida, alltså runt BIM. Jag säger som du, att jag förespråkar verkligen inte att dricka när man är gravid. Men samtidigt är det väl så att i England får man dricka nåt glas vin i veckan som gravid.
Svar på tråden BIM Augusti