Studentpappa skrev 2021-09-02 15:14:36 följande:
För att det är olagligt att snatta?
Nej men allvarligt, barn gillar det oftast och en 11-åring med kort och mycket pengar kan köpa det rätt obehindrat?
Jag lever ju inte med ögonbindel och det är påfallande mycket unga som äter lunch ute istället för på skolan. Så det är väl bara av ren nyfikenhet jag frågar, det är ju intressant att veta hur dom har råd tex.
Varför utgår du ifrån att de just skulle köpa skräpmat för att de har tillgång till pengar? Enbart tillgång till pengar avgör väl varken möjligheten eller viljan att äta skräpmat, konstigt antagande tycker jag.
Ser du verkligen många 11-åringar som äter ute istället för lunchen i skolan? Det undrar jag verkligen över. Mina barn har inte fått lämna skolområdet under skoltid fram till högstadiet. Från högstadiet har de kunnat lämna skolområdet, men de har ändå inte kunnat äta skräpmat till lunch då det inte finns såna restauranger i skolans närområde.
Vilka ungar är det du ser som äter denna skräpmat? Och ser du samma barn så att du kan dra slutsatsen att var och en av dem ofta äter lunch ute istället för på skolan?