• Tom Araya

Är invandringen en belastning?

Visserligen bara en debattartikel skriven av en privatperson, så det är kanske inte mycket att hänga upp sig på...
    Men jag vill gärna bemöta den.

Det är jag som är den verkliga belastningen (aftonbladet.se)

Alla kostnader belastar såklart en budget, där är det ingen skillnad på Petras vårdkostnader och andra kostnader.

Jag tror inte att någon betraktat eller kallat Petra Halls läkare eller kirurg för en "belastning". Jag tror det är Petra Hall själv som buntat ihop all invandring/invandrare till en homogen grupp som medför samma resultat för det svenska samhället, vilket inte stämmer med verkligheten.

Jag ger dock Petra rätt angående jobbskatteavdragen och sjukersättningen.

När Petra avslutar med klimatpåverkan så blir det hela skrattretande då hon utger sig vara Vänsterpartist...
    Hur mycket utsläpp har inte kärnkraftsmotståndet orsakat, vilket Vänsterpartiet är en del av?

• Svar på tråden Är invandringen en belastning?
  • Anonym (G)
    KillBill skrev 2021-11-08 21:53:49 följande:
    Problemet är muslimska friskolor som sprider hat, men det är regeringen för rädda för att säga och därför vill man förbjuda ALLA  religiösa friskolor.

Förbjud muslimska friskolor.
  • Flash Gordon
    pyssel skrev 2021-11-08 22:12:18 följande:
    Proppar och motioner är skarpa i motiveringarna men mildare i förslagen när jag söker bakåt, vad jag hittar vid en snabb koll (alltså de tidigare förslagen än det jag hittar från september i år efter kohandel med Kakabaveh. Där heter det dock "förbud"). Tack för rättelsen. Jag hoppas verkligen att det blir ett förbud istället för att bara stoppa nyetablering och öka tillsynen.
    De skolor som stängts är inte registrerade som religiösa friskolor så vad ett förbud mot "religiösa friskolor" skulle göra för gott är oklart.
    Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • KillBill
    Flash Gordon skrev 2021-11-09 20:10:51 följande:
    De skolor som stängts är inte registrerade som religiösa friskolor så vad ett förbud mot "religiösa friskolor" skulle göra för gott är oklart.

Du har fel. Den muslimska friskolan Römosseskolan i Göteborg som Skolinspektionen stängt är klassad som religiös friskola. Skolinspektionen har dessutom i år stängt 4 andra skolor med muslimsk profil. 

Bakom Römosseskolan står den f.d. moderata riksdagsmannen Abdirizak Waberi som misstänks för grov ekonomisk brottslighet eftersom pengar som skulle ha gått till undervisning slussats till ett islamistiskt parti i Somalia.
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • KillBill
    Anonym (G) skrev 2021-11-09 19:18:59 följande:
    Problemet är muslimska friskolor som sprider hat, men det är regeringen för rädda för att säga och därför vill man förbjuda ALLA  religiösa friskolor.

Förbjud muslimska friskolor.
    Det finns allvarliga brister även hos landets kristna friskolor. detta är bara 1 exempel. 

www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/skolinspektionen-riktar-kritik-mot-kristen-friskola

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Flash Gordon

Och snart kommer de ännu fler. SVerige Tyskland  hStorbritannien är de länder som dessa ekonomiska migranter vill till, enligt egen utsago. 

www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVQ4nA/betalat-170-000-kronor--sovit-i-koldgrader-tre-natter

Vilket land i EU vill ni till?  

- Alla vill komma in i Polen. Sedan kan jag inte prata för alla, men de flesta pratar om att de vill till tre länder – Sverige, Tyskland eller Storbritannien.

Polen gör en heroisk insats i att försvara Sverige, svensk välfärd och det svenska samhället i detta nu men regeringen kan inte ens ge ett officiellt stöd till landet.

Jag har aldrig uppfattat att VPK inte stod upp för demokratin, Stefan Löfven
  • FDFMGA
    Flash Gordon skrev 2021-11-09 22:10:21 följande:

Och snart kommer de ännu fler. SVerige Tyskland  hStorbritannien är de länder som dessa ekonomiska migranter vill till, enligt egen utsago. 

www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVQ4nA/betalat-170-000-kronor--sovit-i-koldgrader-tre-natter

Vilket land i EU vill ni till?  

- Alla vill komma in i Polen. Sedan kan jag inte prata för alla, men de flesta pratar om att de vill till tre länder ? Sverige, Tyskland eller Storbritannien.

Polen gör en heroisk insats i att försvara Sverige, svensk välfärd och det svenska samhället i detta nu men regeringen kan inte ens ge ett officiellt stöd till landet.

Två vidriga regimer som använder flyktingarna som en bricka i ett avskyvärt spel.

Risken finns att det slutar i ett blodbad och möjligheten att Polen tillåter EU att agera såtillvida att EU får möjligheten att skicka tillbaka flyktingarna till de länder de kommer ifrån är försumbar.

Men Polen är väl ett av de brunblå partiarbetares favoritländer, i synnerhet abortpolitiken lär ju tilltala den klicken.
  • Anonym (Bygger på en långsiktig ide)

Att högern är emot förbud mot religiösa friskolor är för att de kristna friskolorna försvinner då. Hade det vart "förbud mot muslimska friskolor" tror jag de hade haft en annan åsikt. men det vet jag inte, bara en känsla.

• Jonnynilsson
    KillBill skrev 2021-11-08 20:51:53 följande:
    Du är dåligt uppdaterad. S, MP och V vill förbjuda religiösa friskor medan högerpartierna är för religiösa den typen av skolor.
    Kul att se det nu inför valet. Varför har det inte gjorts tidigare. Det har ju varnats i åratal om könsuppdelning och religiöst färgad undervisning.

Valfläsk som definitivt inte kommer att genomföras om ni vinner valet.
  • Tom Araya

Suveränt samtal om kultur, kulturkrockar, integration mm.

PRENUMERERAR
    Navid pratar med Bi Puranen som är Generalsekreterare på World Values Survey om Sverige och svenska värderingar, om hur migranters värderingar förändras när de kommer till Sverige, om hur Sverige inte premierar invandrares handlingskraft, om hur nyanlända i Sverige blir sekulära trots att de behåller sin religion, om varför vi borde skippa flerbarnstillägget och om hon är hoppfull inför framtiden.

Svar på tråden Är invandringen en belastning?